Anime & Manga News

Short TV Anime 'One Room' Gets Second Season

by sevenPocky
Sep 24, 2017 7:45 AM | 51 Comments
A Blu-ray release event for One Room held on Sunday has announced that a second season of the short TV anime has been green-lit. The sequel is slated for a 2018 broadcast, and will include new cast members namely Rie Takahashi (Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!) and Inori Minase (Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka). More details about the upcoming anime such as broadcast time will be revealed at a later date.

One Room is a 12-episode original anime by studio TYPHOON GRAPHICS with series of episodes revolving around the character's interactions with the viewer. The anime aired in Winter 2017 and was followed by a male-version spin-off, Room Mate, that aired in Spring 2017. One Room also received an unaired episode that was included in its BD release in May.

Source: Official Twitter

20 of 51 Comments Recent Comments

Let me edit my reply because I just read some of the comment above.

It's so funny to see them butthurt with this anime. I mean, the studio itself isn't that famous if you're talking about anime. As far as I read, they just made few anime series, including this One Room and Room Mate as their original animation. So, what's the point about getting mad with them ? why don't getting mad with the bigger studio that have experience in many anime ?

Mar 27, 10:01 PM by TsuzukuHunter

Well time to see season 1.

Feb 17, 12:05 PM by Botan-Chan45

This is proof that there is no God. Or that God likes shit anime.

Feb 14, 1:44 PM by Toarujisuru

Weaboos rejoice!! Your prayers have been answered ( ͡° ͜ʖ ͡°)
But seriously wtf happened to Japan, deciding to make S2 for this god awful anime. Now we know why Japan has so many virgins.

Sep 27, 2017 12:50 AM by Rhett

"The sequel is slated for a 2018 broadcast, and will include new cast members namely Rie Takahashi (Re:Zero) and Inori Minase (Re:Zero)."

There. Much better.

Sep 26, 2017 10:47 PM by Jonesy974

I'm So Looking Forward For Season 2 of One Room! :D

Sep 26, 2017 11:27 AM by boombloxgamer10

This anime is shit undoubtedly. But I'll watch it anyway.

Sep 26, 2017 12:14 AM by Terkhev

How????????????????

Sep 25, 2017 6:17 AM by ios123

Ah yeah.... I mean seriously... when I watched this, I feel like I've hit rock bottom on my weeb life. It's so cringey at times that it's sad.... and I enjoyed the part with the imouto which is ep 5-8 before dropping it, which made it even sadder.

Now Takahashi Rie and Inori Minase is on board... both are my favorite seiyuus, so how could I not watch a season 2 of this, which again, makes me looked even sadder.

Sep 25, 2017 6:16 AM by DarklordVor

Wasn't really expecting a second season for this, but.....

>Inori Minase

OHMAIGAWD!!!! ヽ(;▽;)ノ I'M HYPED!!

LOL, but wow! It's like a dating simulator with Emilia and Rem because of those 2 seiyuus. >w> It's hilarious, but hey! I'm still gonna watch this, for sure! x)

Sep 24, 2017 5:59 PM by LunyRed

LOL This got a second season? I watched both versions, surprised that it's getting another season but I'll probably watch this since it's got both Takahashi Rie and Inori Minase, but I feel like I'll end up dropping it this time.

Sep 24, 2017 5:07 PM by NanDemoNai_

Shows like this are the reason anime fans deserve to be bullied.

Sep 24, 2017 4:13 PM by Red_Keys

OverClock said:
EcchiKingMamster said:
FUCKING YES.. i hope its lewder XD


does the s1 have good tits?


KINDA... its decent.. itd be nice if the girls were different this time

Sep 24, 2017 4:02 PM by EcchiGodMamsterP

tragedydesu said:
oh not this

>read Inori Minase
Count me in

Aaah i see youre a man of culture as well...

Sep 24, 2017 3:46 PM by marmondesu

Wonderful news.

Puritan normiecasuals btfo

Sep 24, 2017 3:39 PM by ItsXolo

EcchiKingMamster said:
FUCKING YES.. i hope its lewder XD


does the s1 have good tits?

Sep 24, 2017 3:35 PM by anemonespotte

Best anime of 2017 got a sequel freaking hell yeah!

Sep 24, 2017 3:09 PM by Antagonized

FUCKING YES.. i hope its lewder XD

Sep 24, 2017 3:00 PM by EcchiGodMamsterP

I'd rather watch this than One Punch Man S2.

Sep 24, 2017 2:22 PM by Hrybami

The Pocky Lord answered our prayers!!!

Sep 24, 2017 1:43 PM by Desperationation

Related Database Entries