Anime & Manga News

Gatoh Shoji Explains the Current Status of Full Metal Panic 4th Season

by dtshyk
Aug 3, 2011 6:41 AM | 102 Comments
In Fujimi Shobo's live program on Niconico Live, Gatoh Shoji mentioned the current situation of the fourth season of Full Metal Panic. He said "Due to the circumstances of the business, I cannot freely talk about the fourth season. The project is not dead but don't have high expectations. Please wait for the realization patiently. As long as I keep silent about the fourth season, you can take it that the project is still running. When the new season is officially canceled, I'll announce it."

The first volume of a spin-off novel "Full Metal Panic Another" will be released on August 20th. A new collection of the short stories of FMP will also be released on the same day.

PV of Full Metal Panic Another (Youtube)

Sources: Niconico Live, Recorded Program

20 of 102 Comments Recent Comments

AndyRayy said:
Perhaps someone a bit more informed on the matter could clarify.
Just a couple of exhibitions about FMP to be held around Akihabara in September. Nothing about any new anime project though.

Jul 22, 2013 8:07 AM by symbv

Is there any news on what the announcement actually was? The latest issue of Dragon Magazine has already come out, so I thought we'd be hearing about something big by now.

I did manage to find this SUPPOSED image of it:

My Japanese may not be as good as Alice's English, but I'm pretty sure that's no announcement for a new season (a fan event scheduled for the fall; maybe an announcement there?).

Perhaps someone a bit more informed on the matter could clarify.

Jul 22, 2013 7:52 AM by AndyRayy

when will it gonna ever get adapted !!!!!!!

Jul 15, 2013 2:27 AM by Zheng1991

Just wait till late july that's when the magazine is out. I'm pretty sure it's a season 4 announcement.

Jun 17, 2013 9:30 PM by Ibreaker10032

Waah I just seen this! Fingers crossed! xD

Jun 16, 2013 1:16 AM by Hiryu12

SteampunkDalek said:
Broader audience? You do realize how much hate FREE is getting even before it's aired right?
I don't think a few vocal moefags and FMPfags (I fall within the former; Yuyushiki FTW!) on MAL and other international boards really matter to KyoAni and their potential profits.

Also, how is the fact that some people are mad at KyoAni's marketing direction indicative of whether it's appealing to a broader audience? If anything, it's proof that they are spreading to a broader audience, since their normal one is supposedly (according to you) angry about it since it isn't targeting them. .

I love moe (since I realize that not every moe show is the same, unlike some people who have only seen 1 or 2 shows, yet are the most vocal, generalizing haters out there) and I'm totally looking forward to Free! It's not causing me to get butt-hurt, as I realize that KyoAni has no obligation to make only moe shows that generally target my demographic.
Plus this is no different than K-on. Just a genderswap, that's what's new!!
Yes, because you can tell exactly what kind of show this is going to be based on a few CM's and PV's.

Also, according to your list, you haven't even seen K-On!, so have can you make such a comparison? Probably based only on what you've heard from the most vocal minority haters, which as we all know is soooo accurate.

Jun 15, 2013 4:46 AM by AndyRayy

Roloko said:
GodlyKyon said:
They have time for fujoshi swimming shit, yet not for FMP?



Urgh!! Scapegoating!


Yeah damn them for trying something new and catering to a broader audience. They are the worst!
Broader audience? You do realize how much hate FREE is getting even before it's aired right?

Plus this is no different than K-on. Just a genderswap, that's what's new!!

Jun 15, 2013 2:25 AM by who_dat_ninja

Well they could adapt the FMP Sigma Sequel or its side stories. I think it's possible and hoping for it.

Jun 14, 2013 9:22 PM by Stark700

as much as I would like to, it has been 8 years since FMP! TSR first aired so I really doubt anything will happen...

Jun 14, 2013 9:16 PM by Valaskjalf

GodlyKyon said:
They have time for fujoshi swimming shit, yet not for FMP?



Urgh!! Scapegoating!


Yeah damn them for trying something new and catering to a broader audience. They are the worst!

Jun 14, 2013 9:16 PM by Roloko

Well... while this is still bumped...

GIVE US SEASON 4!

Jun 14, 2013 9:11 PM by OriginANIME

GodlyKyon said:
They have time for fujoshi swimming shit, yet not for FMP?
Urgh!! Scapegoating!
Can't stop ranting, huh? GodlyKyon should have just stayed in the past with Kyon and FMP as he can't bear seeing KyoAni evolve !

Jun 14, 2013 9:07 PM by symbv

Is there still any chance of another season coming out anymore? I was literally stuck to them. And the Second unaired season was hilarious.

Jun 14, 2013 8:49 PM by SwordSkill

They have time for fujoshi swimming shit, yet not for FMP?



Urgh!! Scapegoating!

Jun 14, 2013 8:39 PM by GodlyKyon

ipwnallnubz said:
Yeah, if you guys could not post until we actually have an announcement, that'd be great.
Says the guy bumping the thread after 5 hours.

Jun 14, 2013 11:15 AM by IntroverTurtle

Yeah, if you guys could not post until we actually have an announcement, that'd be great.

Jun 14, 2013 11:11 AM by ipwnallnubz

So when is the announcement? Do we have a date?

Jun 14, 2013 6:24 AM by AP24

Shoji Gatoh, you are the worst!!! Listen guy, if you're done with FMP anime forever, just come out and say it!!

STOP LEADING US ON!!!!

Jun 14, 2013 2:28 AM by who_dat_ninja

Stark700 said:
Coming with the next, 15th anniversary issue, of Dragon Magazine. Hmm...maybe season 4? I can only hope.
It is not 15th anniversary issue of Dragon Magazine, but 15 anniversary of Full Meta Panic that the text is talking about.

ShinXK said:
You can read Japanese?
Thanks for the info.
I can, but I am not sure Stark700 can.

May 20, 2013 11:15 PM by symbv

Stark700 said:
Some sort of big announcement of FMP coming soon:


Coming with the next, 15th anniversary issue, of Dragon Magazine. Hmm...maybe season 4? I can only hope.

You can read Japanese?
Thanks for the info.

May 20, 2013 10:32 PM by ShinXK

Related Database Entries