mecharobot's Profile


Anime Stats
Days: 256.5
Mean Score: 6.57
  • Total Entries1,208
  • Rewatched0
  • Episodes15,025
Anime History Last Anime Updates
Vividred Operation
Vividred Operation
Yesterday, 6:16 AM
Completed 12/12 · Scored -
Love Live! Sunshine!! 2nd Season
Love Live! Sunshine!! 2nd Season
Dec 30, 2017 1:40 PM
Completed 13/13 · Scored 8
Kemono Friends: Bus-teki
Kemono Friends: Bus-teki
Oct 8, 2017 7:32 AM
Completed 1/1 · Scored -
Manga Stats
Days: 63.1
Mean Score: 7.17
  • Total Entries170
  • Reread0
  • Chapters11,355
  • Volumes1,257
Manga History Last Manga Updates
Dec 29, 2017 4:35 PM
Completed 53/53 · Scored 8
Dec 27, 2017 7:22 AM
On-Hold 352/? · Scored 8
Yotsuba to!
Yotsuba to!
Dec 4, 2017 1:45 PM
On-Hold 99/? · Scored 8


All Comments (581) Comments

Would you like to post a comment? Please login or sign up first!
MechaKnightDarek 11 hours ago
Well I own no nintendo or playstation consoles, not at the moment at least, so there is that :|
MechaKnightDarek Today, 3:30 AM
hmmm, never heard of it before, is it for Playstation only?
Gridley Today, 2:54 AM
I see, what games are you currently playing right now?

Also when will you play Ys 8 Lacrimosa of Dana?
It was the best Ys game i've ever played.
Gridley Today, 12:10 AM
You should catch up on Aikatsu Stars, it's gonna end at exact 100th episode mark.
MechaKnightDarek Yesterday, 4:23 PM
Echelon Jan 1, 9:07 PM
Admittedly Star Fox isn't too special in the long run. I still have a soft spot for the original game and it's impressive for its time (amazing OST too), but doesn't seem like something new fans get into. Star Fox 64 was great and Adventure was a cool Zelda clone spinoff, but that's actually all I've played. All the other games look kind of hit or miss and weird. The Zero game on Wii U sounded horrible apparently haha...
Echelon Dec 30, 2017 5:09 PM
The first game is the only one I'm not a huge fan of. The voice actor for Ratchet tried to do some weird surfer accent... and the gameplay is pretty clunky, it's also unfairly hard as fuck haha. I didn't even know you could expand your HP until after I beat it, you really have to go out of your way to upgrade it. But in the others you naturally gain levels and can buy better armor as they progress. But even from the start, the world was really cool and the writing was really solid, so it's mainly the rough gameplay holding the original back. Don't let that one ruin it for you... because the second game is probably my favorite still, Going Commando. They literally got everthing perfect with the sequel and I love how it's the best blend of adventure/platformer with action. The rest of the series gets a little more linear and action heavy, but it's always great. I would say Going Commando and Crack in Time are my favorites. Up Your Arsenal (3) introduces the best main villain though, so good that they even throw him into the reboot of the first when he wasn't there originally. The remake is damn good and one of the best looking PS4 games. Up Your Arsenal, Future Tools, and the remake are all top notch. Into the Nexus is alright but takes a few weird turns and was kind of a weird shorter budget title.

I don't know if I plan to touch much of the side stuff. So yeah just stick with the HD trilogy, the Future trilogy on PS3, and the reboot on PS4. I recently realized this series is kind of what Star Fox should have become for Nintendo. Awesome sci-fi adventure action series with a huge world, tons of charm, and even some of the games have Star Fox styled spaceship action when you traverse between planets.

I say this all as a new fan too. My old roommate was a huge fan, so I checked out the HD trilogy just a few years ago and was pretty hooked. Great stuff.
Gridley Dec 28, 2017 10:35 AM
Please buy Ys 8 Lacrimosa of Dana for PS4
Spira Dec 5, 2017 7:01 AM
it’s from the fake episode 3 preview at the end of Itsudatte My Santa. :)
MechaKnightDarek Nov 30, 2017 4:52 PM
Need more unusual pupils in general tbh
MechaKnightDarek Nov 24, 2017 6:16 PM
I never actually played heroes II, I had it, well, my brother had it (and we shared games) but I never bothered to try it, who knows tho, I might, I wanted to replay any of the Heroes anyways, might as well make my way through the entire franchise since I only played III, V and VI
MechaKnightDarek Nov 23, 2017 4:09 PM
I always liked to play with either Dungeon or Inferno... I kinda always liked Nekropolis too but I suck at playing them for sum reason. Tbh, dunno if anything would not change now, I have not played the game in a good year or two, probably more than that heh
Echelon Nov 6, 2017 3:09 PM
Yeah the simplicity to Crash 1 was awesome. I liked it's simple linear map system too. I got a lot of Donkey Kong Country vibes myself with the jungle/ruins levels. Loved that stuff. The sci-fi levels were really cool too and I had no idea the series had them. I think back on the PSX I never beat the second bridge level and never got that far, lol.

The green nitros were such a pain... I hated how they jumped, lmao. That killed me a few times when there was boxes around them I was trying to get. The bonus stages in 2-3 were a lot more interesting. But yeah the weird slide+jump mechanic was kind of odd. I didn't bother with the double jump much in 3 because it just kept killing me and was kind of odd.

I hope Insomniac keeps making Ratchet & Clank games. Love that series.
Echelon Nov 3, 2017 3:31 PM
Holy crap I loved them. I'm not even a huge Crash fan and only played 1 a bit back in the day, never beat it though. But I remember liking how simplistic it was, it's just pure brutal platforming. Then I noticed 2-3 looked like more of the same, which was a plus to me. So I went into the remaster pretty excited but had even more fun than I expected. I was only going to play 1 for now but couldn't stop, so I beat them all back to back haha.

Yeah the relics... I thought about going for the platinum on 3, since it was the easiest. But once I realized the relics I was earning were the Saphhire's and not Gold/Platinum, I said fuck it for now haha. But I can see myself going back to these for some trophies down the road. I got a lot of them though, grinding for 99 in each game was pretty easy.

But yeah these games were incredible. The difficulty was insane but always fair. I thought 1 was going to be hardest since most say that, but I actually thought 2 was. It beefed up all the enemies that returned, the levels were wider so platforming got trickier, and yeah it was crazy hard. But felt so rewarding beating it. And going into most of these games new in 2017, I was really surprised at how creative a lot of the bosses were. I really dig the static camera angles too and I think that's why they hold up so well... Spyro, Gex, etc though? That stuff is really hard to go back to. Also for my money, Crash destroys Jak & Daxter. I played the first Jak years ago with the PS3 HD trilogy release and thought it was pretty average, then I couldn't even stomach much of 2. I wanted to punch Daxter's face off. Crash is way better, lol.

The remaster looked so good too, up there with Ratchet & Clank PS4. It still gave me cool PSX vibes too while I played it. Loved it and I love Super Mario 3D World, I wish there was more 3D platformers with fixed camera angles like these. They're so simple and fun.

Although 2 was the hardest for me overall, I think Crash 1's "High Road" (second bridge level) was the biggest lives sink for me haha, I think I literally lost like 50+ lives on that and mulitple game overs. Overall not sure which one I liked most, I like Crash 1's simple map system the best but 2-3 had cooler level variety. The vehicle stages in 3 sucked, but luckily there wasn't many of them so it wasn't a huge deal.
Bayek Nov 3, 2017 6:28 AM
Yeah I'm completely in dude. I've been on it since the midnight launch a week ago. 70+ hours clocked into my file and I still have a ton of side quests left along with many uncharted areas. Easily the biggest and most beautiful AC to date.