Anime & Manga News

GONZO Dropped From the Production Studio of Strike Witches 2

by dtshyk
Nov 26, 2009 9:50 PM | 64 Comments
According to Nyan Type magazine January issue, the production studio of Strike Witches 2 was announced to be changed from GONZO to AIC. They are planning to air the series at the beginning of 2010. GONZO remains to be involved in the anime as a member of the production committee.

Source: Scan of Nyan Type

20 of 64 Comments Recent Comments

Aww Gonzo

Sep 24, 2010 5:13 PM by SundayThe19th

ShadowDra said:
so does this mean this probibly won't be coming out...

It's still going to come, it's just going to be produced by AIC though

May 12, 2010 5:02 AM by SilveRR

so does this mean this probibly won't be coming out...

Apr 20, 2010 9:07 PM by ShadowDra

underMebius said:
GONZO should start to make Saki season 2 to get more viewers.

Yeah I totally agree with you

Gonzo in the last few years has been declining a lot :S
And why they let Strike Witches go for god sake!!! It was a totally success!!! D:

Dec 27, 2009 6:46 PM by Suicchin

I hate to bump this but goddamn... I saw the series and must recant my previous post. Gonzo actually did a good job with this shit, it's a shame that they're not finishing the series ;_;

Dec 25, 2009 1:41 AM by JuicyBuddha

GDH is probably too broke to hire the animation staff
They even announced to stop producing DVD Vol.7 of Shangri-la last month despite a few fans pre-ordered the series.

Dec 5, 2009 6:15 PM by bottle

It's a pity - they've made some good series...
R.I.P. Gonzo, though maybe 2nd season will apear sooner thanks to this...

Dec 5, 2009 3:10 PM by Lustreless

HalberdierRetsel said:
I don't see why anyone would wanna watch a 2nd season of a loli-bloomer anime with a poor plot anyway.

cause its for the lols! xD
and just cause its LOLI..with pantsu! xD
you cant go wrong with that. :P

Dec 1, 2009 8:09 PM by NeedzMoarKyou

Heck yes!

As long as we have a rough date, and better even, Gonzo isn't even doing it to save it from further shame! AIC will make Pantsuwitches even better!

Early 2010 is my friend.

Nov 29, 2009 5:35 PM by Detective

HalberdierRetsel said:
I don't see why anyone would wanna watch a 2nd season of a loli-bloomer anime with a poor plot anyway.

This u_u

Nov 29, 2009 4:27 PM by magentaanbu

AIC, the company responsible for cyberpunk classics like Bubblegum Crisis and AD Police Files doing a series about flying half-naked lolis = LOLWUT

Nov 29, 2009 11:28 AM by JuicyBuddha

aaaww... too bad for Gonzo. i'll be expecting a better one from these AIC guys. ;3

Nov 29, 2009 4:34 AM by stanwee

I really like AIC's animation, I just hope they stay true to the first season's story.

Nov 28, 2009 4:29 PM by Notaneko

yea I dunno where Gonzo gets it's money anymore, They are the joke of the anime industry and anything that was decent they made is almost 10 years old now.

Nov 28, 2009 9:29 AM by Jigero

goodbye Gonzo it was fun while it lasted

Nov 28, 2009 9:02 AM by XcoolzX

Don't die, Gonzo, I'm still enjoying the fact that there is a lot your series I haven't seen yet.

Gonzo, Seal of Quality.

Nov 28, 2009 5:38 AM by KenShiRo-Sama

lol, Gonzo. I will watch the second season. :D

Nov 27, 2009 2:18 PM by gameoffreak8

Are you kidding me? That's one of the worst series made by Gonzo including Blassreiter, Draonaut, Getsumen To Heiki Mina, Rosario + Vampire Capu2, Saki and Shangri-La. I'm really glad they dropped from production of crap like that. I hope they will make something good again instead of wasting their time and reputation.

Nov 27, 2009 2:09 PM by Antanaru

people only watch strike witches for lolis in pantsu anyway, who cares if the "plot" gets worse

Nov 27, 2009 1:56 PM by eyecuts

Damn... Gonzo made an awesome first season...

...but... I'm still looking forward to the next one!!

AIC can't be that bad, they made Asu No Yoichi which was quite cool^^

Nov 27, 2009 1:54 PM by MikeOnHighway61

Related Database Entries