Anime & Manga News

FUNimation Acquires Heat Guy J

by dtshyk
Apr 28, 2009 4:04 PM | 11 Comments
According to the official blog, FUNimation acquired "HeatGuy J" and its DVD extra episode. It will be released in a complete box set later this year.

This series was directed by Akane Kazuki ("Escaflowne", "Noein - Mou Hitori no Kimi e", "Tetsuwan Birdy Decode") and produced by Satelight.

Source: FUNimation official blog

11 Comments Recent Comments

I've been wantin to finish Heat Guy J for a long time now so im hope the dubs are good

Jun 18, 2009 12:24 PM by silentknight0083

No thanks, I hate that director.

Apr 28, 2009 6:06 PM by Rail_Man

I've seen episode 1, I may grab this. Seriously another anime actually in print, no harm no foul.

Apr 28, 2009 5:57 PM by mitamaking

CCZilla said:
Hey, why not? I'm on board simply because of who does the theme song.



Holy crap, I've just been doubly sold on this. Kageyama is indeed awesome. =D

Apr 28, 2009 5:41 PM by Knitty

Hey, why not? I'm on board simply because of who does the theme song.



Apr 28, 2009 5:31 PM by CCZilla

heh, they're stealing titles from old companies

Apr 28, 2009 5:24 PM by BlackAssassin

Lol this was licensed already. I figure they want more anime from Geneon.

EDIT: Beaten twice..

But yeah more saving is nice for those who want to buy older stuff. Like this one I only knew about only like once.

Apr 28, 2009 5:14 PM by Kuronoa

This was a Geneon title and Funimation has simply rescued it, just like Gankutsuou, Last Exile, Vandread, etc. There is no sense is people throwing a piss fit and bitching once AGAIN about Funimation picking up another series. They will simply be putting it back in print.

Personally, I've never seen this show, nor paid any attention to it. But seeing that the character designs are by Nobuteru Yuki, I might just have to buy it when it comes out. =)

EDIT- LOL tainteddonut beat me to it. XD

Apr 28, 2009 5:11 PM by Knitty

This is another former Geneon title which makes me think Funimation must have picked it up on the cheap. I wonder how much they're planning on selling this for seeing as I can still find Geneon's release of the entire series selling for under $25.

Apr 28, 2009 5:11 PM by tainteddonut

lmao... wtf is this. never heard of it, and from what i looked at, sounds absolutely terrible. funi brings yet another crap title thats almost 6 years late

Apr 28, 2009 5:04 PM by nyamo

iv never heard of that show lol
though funimation stricks again i suppose :/

Apr 28, 2009 4:58 PM by giganoBrago