MyAnimeList.net

Anime Information
Forums

Recent Posts | My Watched Topics | My Ignored Topics | Search

Sayonara Zetsubou Sensei Episode 2 Discussion

Pages (4) [1] 2 3 » ... Last »
Poll: Sayonara Zetsubou Sensei Episode 2 Discussion


#1
07-18-07, 12:27 PM
DB Administrator
Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 12818
<strong>THIS IS AN ANIME ONLY DISCUSSION POST. DO NOT DISCUSS THE MANGA BEYOND THIS EPISODE.</strong><br />----------------------------------------
<br /><br />O.M.G. This is one big freakshow!

But this episode was hilarious, so freaking awesome. It started with Kafuka almost killing him in the beginning. But he is always negative about everything while she is the complete opposite of him. That's a lot of fun to watch.

There wasn't a scene I didn't like this time, 'If you ever want to die, let me know first. I'll add you to my travel partner list."

Full of freaks... xD
 
#2
07-18-07, 2:10 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 2133
My sides hurt. I was laughing for almost this entire episode. I'm going to have to rewatch the episode since there were just too many funny moments with the charactes and a lot of the small background details which were just as hilarious.

Full of freaks indeed

...even a saint needs a soldier to do the dirty work.
 
#3
07-18-07, 2:58 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 11038
I love this show. This episode was f***ing awesome. The characters in this show are just great. And i loved the Negima and Geass references in this episode. Definitely my #1 of the new season so far. Looking forward to the next episode.

 
#4
07-18-07, 3:05 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 288
Best part was the Best of Enya cd in the suicide kit.

I liked this episode much better than the last. Stalker girl = hilarious/creepy.

EDIT: Anal retentive girl I think is my favorite though...
Modified by bettynoire, 07-18-07, 3:10 PM
 
#5
07-18-07, 3:19 PM

Offline
Joined: Nov 2006
Posts: 7413
I haven't seen it yet, but I saw this screencap last night and about laughed my ass off:

 
#6
07-18-07, 3:23 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 18
you just gotta love all these animes which give a secret refrence to other animes nowadays

i saw it today this anime is epic VERY funny
 
#7
07-18-07, 3:32 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 3921
Loved this episode. Now Itoshiki know how it feels. :>

I like how the students' names are relevant to their traits.
 
#8
07-18-07, 3:44 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 279
Am i the only one who spotted Lucky Channel?

Anyways, awesome episode once again. Great start, and great new characters. Pink supervisor having a list of suicide partners(conveniently named Death Note) is full of greatness.

And i finally learned the meaning of true love :P.
 
#9
07-18-07, 4:15 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 11038
jobocan said:
Am i the only one who spotted Lucky Channel?

I saw it too, but it wasnt something i thought worth mentioning and it really didnt stick out in comparison to the other references.

jobocan said:

And i finally learned the meaning of true love :P.


lol that part was great. Sensei is just awesome.

 
07-18-07, 4:24 PM

Offline
Joined: Oct 2006
Posts: 2536
Awesome episode. lol at Massugu GO! on the chalkboard :D
 
07-18-07, 4:26 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 235
bettynoire said:
Best part was the Best of Enya cd in the suicide kit.

I liked this episode much better than the last. Stalker girl = hilarious/creepy.

EDIT: Anal retentive girl I think is my favorite though...


I agree I literally fell off my chair when i saw that XD...this is getting really funny....and i bemand to know what kind of drugs this guy has his hands on!
[url=http://eppyomega.myanimelist.net?sclick=1][/url]
 
07-18-07, 4:38 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 70
Haha it's the same with me. First episode was okey but this was unexpected !!

Was laughing thought out the episode and for the record, kiri's smile is just too much for me .. kawaii~

Loved the references to other animes as lucky star and code geas :D and the music is nice too. Especially the song played when the stalker girls comes into the classroom.. need to get my hands on it :)
 
07-18-07, 5:00 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 11038
CaineKD21187 said:
Awesome episode. lol at Massugu GO! on the chalkboard :D


i cant believe i forgot to mention that part. shame on me.

 
07-18-07, 5:01 PM

Offline
Joined: Oct 2006
Posts: 2536
Also "Casserole ja nai Katsura da!" :D
 
07-18-07, 5:05 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 11038
CaineKD21187 said:
Also "Casserole ja nai Katsura da!" :D


i fail

 
07-18-07, 6:49 PM

Offline
Joined: Nov 2006
Posts: 7413
CaineKD21187 said:
Also "Casserole ja nai Katsura da!" :D
boo afk! casserole ja nai != zura ja nai :(
WHOA wtf that's eazy. yo man!

this episode was full of luls
<333
want moar.
 
07-18-07, 9:28 PM

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 4026
Hey, that girl stuck in her room was a referance to Yamato Nadeshiko Shichi Henge. Only she was 'beautiful' & had 'fair skin'
lmao. Never thought i'd see two guys kissing in a random traveling scene.
[which i SO didn't get lOl]
Anyone else catch the Boys Love Recruiting? bwahaha
 
07-18-07, 9:54 PM

Offline
Joined: Mar 2007
Posts: 4434
This ep was just too good! The references, the "solutions" to both girls' problems, the fact that our zetsubou sensei now has two stalkers (then again, it's kinda like Fuura is stalking him as well..... :P )

I'm sooo looking forward to the next ep! XD
 
07-18-07, 11:07 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 6
i love it haha, i cant wait to see what other dysfunctional members of society are in his class =P
 
07-18-07, 11:35 PM

Offline
Joined: Nov 2006
Posts: 7413
Noelle_x3 said:
Anyone else catch the Boys Love Recruiting? bwahaha
You know I did :Db
 
07-19-07, 7:54 AM

Offline
Joined: Oct 2006
Posts: 3561
Just awesome lmao...
cyruz said:
This is one big freakshow!
QFT~

The stalker scenes were just GOLD lol... I couldn't stop laughing :P








Modified by Kayrhandros, 07-19-07, 8:06 AM
 
07-19-07, 4:37 PM

Offline
Joined: Nov 2006
Posts: 2632
Kayrhandros said:
Just awesome lmao...
cyruz said:
This is one big freakshow!
QFT~

The stalker scenes were just GOLD lol... I couldn't stop laughing :P










maybe he can lead all the dangerous people outside the town.....lmao


 
07-19-07, 6:01 PM

Offline
Joined: Dec 2006
Posts: 456
After watching this second episode, I'm starting to like it a bit more and the quirky random moments. It doesn't feel like this will develop into something relatively deep but in a way I love the way it is going so far; it's fuckin' hilarious ;d
リスト 。。
 
07-20-07, 5:42 AM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 1109
OMGASH!!! The shut in girl was sooooooo Kawaiiiiii. Im loving this anime so much!
 
07-20-07, 8:08 AM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 685
We have a awesome series in the making.
If I laugh out loud, then I know it gonna be good.
 
07-20-07, 12:41 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 302
OMG! I can't even put in words the awesomeness of this ep! lol
The chain of stalkers was the best lmao
i need moreee~ D:
 
07-20-07, 1:05 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 6
I'm already sad thinking about the fact that this series will only be 12 episodes long >.<
 
07-20-07, 1:31 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 302
ONLY 12?! D: *heart attack*
T___T

Am i the only one that actually read all these stuff at the OP's?



lmao
Modified by Haoji, 07-20-07, 1:34 PM
 
07-20-07, 2:25 PM

Offline
Joined: Feb 2007
Posts: 6037
Finally got around to watching it. Fucking hilarious. I loved all the refrences, but unlike lucky star, even without the refrenecs it is funny on it's own. =D
 
07-20-07, 2:26 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 685
I lol'd.
Now I feel like screen capping all of them in the op.
 
07-20-07, 2:54 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 302
Azndude said:
I lol'd.
Now I feel like screen capping all of them in the op.


Same, if i have time i'll screen cap the the texts at OP 1 and 2.
(And if someone don't do it first lol)
 
07-20-07, 3:55 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 685
I just did it. I'm sure bored.
I only got the colored parts though since the white ones are readable. Just wait till I upload them...
 
07-20-07, 5:02 PM

Offline
Joined: Jun 2007
Posts: 3421
This show is pure win. No anime has made me laugh this hard. XD

Parts of the episode I like the most:
1. A drawing of Jeremiah/Orange-kun
2. Th chain of stalkers
3. that Kiri Komori is adorable.
 
07-20-07, 9:54 PM

Offline
Joined: Jun 2007
Posts: 323
He's turned into a lolicon pervert. XD First Kafuka, then Kiri, then Matoi, then Chiri. Wahh…he moves fast. XD
 
07-21-07, 3:16 AM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 302
YoshikoHatake said:
He's turned into a lolicon pervert. XD First Kafuka, then Kiri, then Matoi, then Chiri. Wahh…he moves fast. XD

Lol!

Another thing i almost forgot, was how this scene remembered me of Negima:

 
07-21-07, 5:23 AM

Offline
Joined: Feb 2007
Posts: 3331
Incredible. I finally got to watching this episode, and it was the best thing ever. The first episode kinda disappointed me, but this whole episode made me crack up like i've never before. Kiri is so cute...and now i have a craving for some cake.
 
07-21-07, 11:10 AM

Online
Joined: Feb 2005
Posts: 15127
This show is simply golden.

Eigi man ek þá lǫg jómsvikinga ef ek kviði við bana eða mæla ek æðruorð. Eitt sinn skal hverr deyja
 
07-22-07, 1:24 AM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 4893
Was great, better than the first and it made me laugh.
 
07-22-07, 7:41 PM

Offline
Joined: Aug 2006
Posts: 92
I picked this show up for the heck of it. I didn't know what to expect, but it's pretty funny. I think I'm sold on it. I love how everyone seems to be a little more off than the one before them.
 
07-22-07, 11:49 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 358
Great episode! Made me laugh a good bit. I like the references to other series and the zaniness that deep love has caused! And now... chronologically, what I saw, because I'm crazy!

What was so scary about Chie's eyes? That Nozomu is imagining things.

Holy crap, a schiff. I though I would never see one again after watching Blood+. Apparently, Fuura and I have a difference of opinion as she thinks it's a zashiki warashi. Well, either way there doing a good thing by shutting her in the bedroom. My big question is... how the heck did you throw that CRT TV? That thing is HEAVY.

I really like the music that plays when Kiri and Nozomu talk for the first time. And what a great way to end this segment with a Death Note reference! As I'm watching this, I'm wondering since Kiri is a hikikomori, would she have B.O.?

I like Chie's reaction and comment after Nozomu said he should be the only troublemaker in his class. Oh crap, I see Izumi Konata! And that music again as Tsunetsuki is going on about her "deep love". I love this BGM!

OK... this great BGM is stilll going, but now the schiff is riding a white horse, there's a rocket, and two guys kissing among other things.

Oh great, even Chiri has problems. The one girl I thought was normal is a perfectionist beyond imagination. But you know... I would like to drink cake once in my life.

Nozumu makes his appearance through a window. Exciting stuff! Committing suicide together, the meaning of love found through death... as the Guinness guys would say, "BRILLIANT!"

Oh! The BGM again! And Tsunetsuki makes it to class... and ORANGE-KUN! Code Geass reference FTW! A book title Honey Clover as in Honey & Clover? Queue the music for the stalker's wall!

BTW, if you haven't noticed yet... I'm typing this post as I watch the show. I'm also watching a movie and I just saw a fight scene where one guy took a knife and stabbed the other guy in his testicular region.

Oh, the beds in the nurse's office are right next to each other. INBOU! o.O Triple stalking! No, it's quadruple stalking... well the chain got up to six before I lost count. The schiff reminds me of the ghost from The Grudge... but much cuter.

Yes, the word play on character names. I love these. Holy crap, a reference to Nietzsche! Bring on Little Miss Sunshine... is what I'm thinking now.
 
07-24-07, 2:38 AM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 2848
This episode was pure win. I lol'd so hard at that random scene, wtf? Some guys heads all the sudden pop out and kiss? XD.

Its raised to a 9.
 
07-25-07, 2:42 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 302
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=450

I couldn't resist... LOL >_>;;
 
07-27-07, 1:37 AM

Offline
Joined: Jun 2007
Posts: 3
the god time traveler and pororocoian somehow reminds me of The Melancholy of Haruhi Suzumiya doesnt it?
 
07-28-07, 5:32 PM

Offline
Joined: Jun 2007
Posts: 522
aznraver928 said:
the god time traveler and pororocoian somehow reminds me of The Melancholy of Haruhi Suzumiya doesnt it?

lol, NO. Don't compare Sayonara Zetsubou Sensei to other animes.
 
07-30-07, 5:31 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 9
I love the chain of stalkers. And now Itoshiki has 2 stalkers. True love..........is DEATH!!!!!
Love the suicide book.
just like death note
 
07-31-07, 3:55 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 5846
Siing said:
Its raised to a 9.
逃げちゃ駄目だ。
 
07-31-07, 5:10 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 1853
This is an really strange, diferent, fun yet very serious...
wtf......

Lucky Star sweater <3
 
08-05-07, 2:14 PM
DB Administrator
Offline
Joined: Aug 2007
Posts: 4745
LMAO! That was hilarious! I love how the little girl keeps popping up everywhere, and the train of stalkers had me killing myself laughing, haha. Awesome. I'm off to watch episode 3!
 
Colourful sig by Loxaris♥  MAL's Guidelines & FAQ  Report Abuse!
 
08-06-07, 1:44 AM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 2848
Holy kow i just noticed but all the dolls at around 8:30 are Negima!? Charecters XD. Hilarious!
 
08-15-07, 4:58 PM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 40
OK, that was funny!

After the first episode I was saying, "hmmm . . ."
Now I'm saying, "YES!"

deep love = funny^2

 
Top
Pages (4) [1] 2 3 » ... Last »