Forum Settings
Forums

Smartphone Game 'Garena Free Fire' Gets Anime Project

New
May 12, 9:14 PM
#1
News Team
Offline
Aug 2019
577

Production company Kadokawa and game developer Garena announced on Monday that the Garena Free Fire smartphone game is getting an anime project. Kadokawa and Garena are jointly funding the anime, with Kadokawa's Chinese subsidiary, Aohane Kadokawa, managing the animation production.

Garena Free Fire, also known as Free Fire, is a battle royale game developed by Garena, which was released worldwide on Android and iOS in December 2017. The game has over 1 billion cumulative downloads on the Google Play Store, with over 100 million daily active users in February 2024. In September 2021, Garena released an enhanced version of the game titled Free Fire Max.

The game has collaborated with anime series such as One Punch Man and Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) in 2021, and Kimetsu no Yaiba (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) in 2023.

Game official site: https://ff.garena.com/

Source: PR Times

Garena Free Fire on MAL
May 12, 9:28 PM
#2
Offline
Jul 2018
564487
Holy moly, Will be watching this even tho I stopped playing FF years ago.
removed-userMay 12, 9:32 PM
May 12, 10:15 PM
#3

Offline
Feb 2021
7062
Oh, looks interesting!
May 12, 10:48 PM
#4

Offline
Apr 2012
19427
Judging by the art, this isn't a gacha game?
May 12, 10:59 PM
#5

Online
Jun 2021
244
The most unexpected announcement I have ever seen.

My doctor has always told me to smoke. He even explains himself: “Smoke, my friend. Otherwise someone else will smoke in your place.”

May 12, 11:01 PM
#6

Offline
Jan 2009
93645
rumors are saying the old director of chainsawman ryu nakayama will be the director of this https://twitter.com/cjAus101723/status/1789867903589749152
May 12, 11:05 PM
#7
Offline
Jul 2018
564487
Reply to RobertBobert
Judging by the art, this isn't a gacha game?
@RobertBobert It's a pay to win game.
May 12, 11:08 PM
#8

Offline
Apr 2012
19427
Reply to removed-user
@RobertBobert It's a pay to win game.
@PPL_CaLL_Me_DUDE So should I add this show to my gacha anime stack to FGO, Bandori and Love Live or not?
May 12, 11:10 PM
#9
Offline
Jul 2018
564487
Reply to RobertBobert
@PPL_CaLL_Me_DUDE So should I add this show to my gacha anime stack to FGO, Bandori and Love Live or not?
@RobertBobert Yeah, add it. But unlike fgo, free fire is a br game so idk what's the story of this anime will be.
removed-userMay 12, 11:15 PM
May 12, 11:35 PM

Offline
Feb 2021
7062
Reply to removed-user
@RobertBobert Yeah, add it. But unlike fgo, free fire is a br game so idk what's the story of this anime will be.
@PPL_CaLL_Me_DUDE, what is a br game?
May 12, 11:48 PM
Offline
Jul 2018
564487
Reply to Memore
@PPL_CaLL_Me_DUDE, what is a br game?
@Memore Battle Royale like PUBG
May 13, 12:04 AM

Offline
May 2020
10641
Very surprising to say the least lol.

Though when is Pubg getting then?
May 13, 12:15 AM

Offline
Sep 2013
891
Reply to deg
rumors are saying the old director of chainsawman ryu nakayama will be the director of this https://twitter.com/cjAus101723/status/1789867903589749152
@deg You know that guy is a fraud "leaker" right?
May 13, 12:16 AM

Offline
Jan 2009
93645
Reply to kanarazukarasu
@deg You know that guy is a fraud "leaker" right?
@kanarazukarasu ye but he sometimes post serious leaks so i give him the benefit of the doubt too
May 13, 12:21 AM
Offline
Jul 2019
541
Reply to RobertBobert
Judging by the art, this isn't a gacha game?
@RobertBobert it's a mobile battle royale game like PUBG, very popular in South East Asia. Before the arrival of PUBG mobile in 2018, kids play this game a lot on their smartphone
May 13, 12:23 AM

Offline
Apr 2012
19427
Reply to SukiAni27
@RobertBobert it's a mobile battle royale game like PUBG, very popular in South East Asia. Before the arrival of PUBG mobile in 2018, kids play this game a lot on their smartphone
@SukiAni27 Would PUBG be better for some reason?
May 13, 12:30 AM
Offline
Jul 2018
564487
Reply to RobertBobert
@SukiAni27 Would PUBG be better for some reason?
@RobertBobert It's not pay to win.
May 13, 12:33 AM

Offline
Apr 2012
19427
Reply to removed-user
@RobertBobert It's not pay to win.
@PPL_CaLL_Me_DUDE Did people choose this because monetization was too intrusive?
May 13, 12:39 AM
Offline
Jul 2018
564487
Reply to RobertBobert
@PPL_CaLL_Me_DUDE Did people choose this because monetization was too intrusive?
@RobertBobert Yeah, it has too much pay to win elements.
Like you can increase damage, accuracy, and decrease recoil of guns by buying skins.
You can increase speed, handling of vehicles by the same way.
Honestly, I have no idea how ff esports work.
removed-userMay 13, 12:43 AM
May 13, 12:45 AM

Offline
Feb 2021
7062
Reply to removed-user
@Memore Battle Royale like PUBG
@PPL_CaLL_Me_DUDE, thanks.
May 13, 1:38 AM
Offline
Dec 2022
8
As a 5 year player of this game,there are something that i want to share
First of all,Free Fire(or FF in short)is very popular at South East Asia,South America and South Asia(especially Indonesia and Brazil).It has been #1 mobile game in India and popular in Russia but no longer after the government ban.Recently Garena annouce FF will be back in India 2023 but still close due some problemes with the government.

Second,FF is not a gacha game,it's a battle royale game like PUBG,Fortnite...

Third,personnally me and many other gamers didn't care too much about the storyline and i don't think that the anime will be good but still this is a very big cooperate of Garena.

May 13, 2:55 AM

Offline
Sep 2020
4953
Free Fire is getting an anime. WTF 🤯 out of no where 😳 !!!!?
May 13, 2:56 AM

Offline
Sep 2020
4953
Reply to RobertBobert
Judging by the art, this isn't a gacha game?
@RobertBobert It's a battle royale mobile game just like PUBG and Call of Duty.
May 13, 3:04 AM

Offline
Oct 2017
24590
Wtf are they even gonna make out of this? It's a battle royal shooter with no story right? Not that I care.
May 13, 3:04 AM
Offline
May 2024
1
Unlike PUBG and fortnite, free fire has characters. and every characters got their own Lore, skills and some of them are connected to each other. For example, Kelly (the yellow tracksuit girl) is Maxim's girlfriend (they guy that using hat on the picture above) so this is kinda intresting...
Raditya1810May 13, 3:14 AM
May 13, 4:09 AM
Offline
Jun 2023
1
The only thing I know is Kelly gonna be my Waifu.
May 13, 4:11 AM

Offline
Apr 2022
5243
wtaf lol?? i used to slander this game a lot like 5 years ago because it was basically the shittier version of pubg and fortnite (not that i game anymore), but i still played a few games with my cousins just for the sake of it since they liked it. never imagined it getting an anime though.
May 13, 5:14 AM

Offline
Feb 2022
72
Anjir... I almost choked, wtf? ahahahahaha...
My friend plays this game all day long, until he stays up late at night
MagistarvahaMay 13, 6:13 AM
May 13, 5:24 AM

Offline
Apr 2016
18646
Reply to MegamiRem
Wtf are they even gonna make out of this? It's a battle royal shooter with no story right? Not that I care.
@MegamiRem Its gonna be another trash to bait more people to spend money.
May 13, 5:35 AM

Offline
Jul 2021
5641
ew free fire.

i wonder what kind of story it will be. something like cyberpunk? a complete original but with characters from the game? i have never played the game but i don't think its a story based game.

as long as its entertaining then why not. makes sense they are making an anime of it considering anime is trending these days and free fire is not.

The end of an era. Thank you Wit, Mappa and Isayama.
Feeling half happy, half sad.
  

Kawaii waifus
and precious
  best girls <3333
                                             


May 13, 6:18 AM

Offline
Feb 2018
22
Kisah bang alok nih wlkqkqkqkqk
May 13, 6:47 AM

Offline
Feb 2021
6495
Free Fire getting a game?
I can already see it will be garbage...
May 13, 6:52 AM

Offline
Apr 2012
19427
Reply to removed-user
@RobertBobert Yeah, it has too much pay to win elements.
Like you can increase damage, accuracy, and decrease recoil of guns by buying skins.
You can increase speed, handling of vehicles by the same way.
Honestly, I have no idea how ff esports work.
@PPL_CaLL_Me_DUDE So, is this one of those old infamous multiplayer games where whoever has the most money is stronger?

@ZXEAN You confused me :D. So is this game a gacha in any way or not?
May 13, 6:54 AM

Offline
Sep 2020
4953
Reply to RobertBobert
@PPL_CaLL_Me_DUDE So, is this one of those old infamous multiplayer games where whoever has the most money is stronger?

@ZXEAN You confused me :D. So is this game a gacha in any way or not?
@RobertBobert No it's not a gacha game.
May 13, 8:21 AM
Offline
Jul 2022
8
Genshin when?😂
May 13, 10:06 AM

Offline
Jun 2012
12
Reply to BayuAW
Genshin when?😂
@BayuAW Genshin Could Never
ヽ(∀° )人( °∀)ノ
May 13, 10:31 AM
Offline
Dec 2021
9
fortnite anime when (it actually has lore, unlike this piece of shit)
May 13, 11:20 AM

Offline
Jul 2016
1335
HUH? 💀 Put this as one of the more unexpected things to get an adaptation. Ig we'll see if its any better than your typical mobile adaptation.
May 13, 3:57 PM
Offline
Jul 2020
162
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK PODRE
May 13, 7:32 PM

Offline
Mar 2019
2654
After anime became mainstream, everyone wanted to get into it haha.
May 14, 1:42 AM
Offline
Mar 2023
3
Free Fire was the worse version of PUBG Mobile. Some of my friends wasted 30-40k Rupees until our govt just banned the game because it was Chinese, and sometime after also banned PUBG LOL. All of their effort got wasted. The more money any player would have spent on this game, the stronger their characters and guns would get. Totally pay to win game. IDK what story will they make an anime of. Kadokawa is the producer, then if Studio ENGI does this then RIP in advance.
May 14, 5:25 PM
Offline
Mar 2024
501
Reply to SinisterDeezNuts
Free Fire was the worse version of PUBG Mobile. Some of my friends wasted 30-40k Rupees until our govt just banned the game because it was Chinese, and sometime after also banned PUBG LOL. All of their effort got wasted. The more money any player would have spent on this game, the stronger their characters and guns would get. Totally pay to win game. IDK what story will they make an anime of. Kadokawa is the producer, then if Studio ENGI does this then RIP in advance.
@SinisterDeezNuts sooner or later I imagine the hoyoverse will get the ban hammer from Washington DC. There are always going to be issues from games coming out from China. Although they do better than Japanese games, anime companies and most countries still have to enforce us law regardless
May 15, 9:37 PM
Offline
Jul 2019
10
Nah bro this the most unexpected thing to get an anime adaptation
May 17, 4:56 AM
Offline
May 2023
10
Will be watching this cuz i used to play Free Fire like 2 years ago before switching to Call Of Duty. But i Think this will turn out like free fire. ie) TRASH
May 18, 4:27 AM
Offline
Aug 2016
184
me grand master twice
May 22, 5:18 PM
Offline
Oct 2019
1
Os enzinhos rank mestre do frefas estão em surto de êxtase neste momento.
May 24, 5:37 PM
Offline
Feb 2022
3
What the actual heck man, what they adapting out of this💀💀💀

But honestly though, a game I've been playing a lot back in the day being turned into an anime is absolutely wild, especially for a battle royale typa game, but I don't have high hopes for this, we'll see though, I hope I'm wrong

More topics from this board

» 'Hyouka' Author's 'Shoushimin Series' Novel Gets TV Anime in Summer 2024

Vindstot - Jan 12

39 by KeepCalmAndMal »»
4 hours ago

» 'Tokyo Revengers' Gets Anime Sequel

DatRandomDude - Yesterday

24 by matte_urusai »»
5 hours ago

» 'Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo' Season 2 Reveals Additional Cast, Winter 2025 Premiere

DatRandomDude - Jun 8

15 by L0ken »»
7 hours ago

» 'Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu' Gets Second Season

Hyperion_PS - 12 hours ago

7 by Yubisoft »»
8 hours ago

» 'Boku no Tsuma wa Kanjou ga Nai' Unveils Additional Pair of Cast

Hyperion_PS - Jun 4

8 by RobertBobert »»
11 hours ago
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login