Forum Settings
Forums
New
Jan 11, 2010 8:12 AM
#1
Offline
Nov 2008
600
Tänne voi vapaasti tarinoida tai keskustella viimeksi katsomistanne sarjoista/jaksoista.

Aloitus kysymyksenä, mitäs olette uuden/menevän kauden sarjoista tykänneet? Ensivaikutelmia?

Reply Disabled for Non-Club Members
Pages (3) [1] 2 3 »
Jan 11, 2010 3:36 PM
#2

Offline
Dec 2009
3262
Uuden kauden animeista aloitin So・Ra・No・Wo・To'n katsomisen, ihan mukava ensimmäinen jakso, vaikuttaa ihan hyvältä ainakin näin aluksi :)
Latasin myös ensimmäisen "Ookami Kakushi" jakson, mutta en varmaan katso sitä ennen kun olen nähnyt "Umineko no Naku Koro Ni"'n loppuun.
Jan 18, 2010 12:38 PM
#3
Offline
Jan 2010
1559
Siis reilganihan on aivan selvästi paras sarja vuosisatoihin, ei kysymystäkään.
Jan 19, 2010 1:35 AM
#4
Offline
Jan 2010
3
Näistä juuri alkaneista sarjoista "Ookami kakushi", "Baka to test to shoukanjuu" ja "Dance in the vampire bund" vaikuttivat sen verran kiinnostavilta, että olen nyt katsonut jokaista ne tulleet kaksi jaksoa. No jaa, "Ookami kakushi" on kyllä aivan liian samanlainen kuin Higurashi. Se, että alkuperäinen tekijä on sama, ei ole riittävän hyvä tekosyy. Kaksi ensimmäistä jaksoa olivat muutenkin aika tylsiä. "Baka to test to shoukanjuu" on ihan hauska. Sarja vain muuttuu takuulla pitkäveteiseksi, jollei se ole riittävän lyhyt. Sitten tuo "Dance in the vampire bund". Ööh, mitä tuostakin nyt osaisi sanoa. Vaikuttaa oudolta, enkä vielä tiedä, onko se outo hyvällä vai huonolla tavalla.
Muista sarjoista olen nyt katsonut lähinnä "Jigoku shoujo"a, jossa olen nyt Futakomorin loppupuolella. Se, että jokainen jakso toistaa samaa kaavaa, ei oikeastaan edes haitannut pitkään, mutta nyt sarjan kiinnostavuus on alkanut laskea melkoisesti. :/ Ehkäpä kolmannella kaudella tapahtuisi jotakin jännää, ainakin saa toivoa...
Jan 20, 2010 2:21 AM
#5

Offline
Feb 2008
202
Dance in the Vampire Bundin ja Durarara!!'n ensimmäiset jaksot katsoin, Vampire Bundiin en oikein päässyt sisälle vielä ainakaan, mutta Durarara vaikutti ihan mielenkiitoiselta. Päätön ratsumi.. motoristi. : D

Mutta täytynee seurailla, miksi nuo tuosta kehittyvät. Tarkoituksena olisi myös tsekata uusi Cobra-sarja ja Seikon no Qwaser, jälkimmäinen näytti sen verran hassulta, että on pakko. Se tyyppi siinä näyttää aivan Allenilta D.Gray-manista.
Jan 21, 2010 10:32 PM
#6
Offline
Jun 2008
6
Tuli katsottua tuo Bakemonogatari mikä oli pyöriny kansioissa jonkun aikaa. 13/15 jaksoa nähty (kaikki jotka on näytetty tähän mennessä) ja olen tykännyt aika paljon. Tosi virkistävää nähdä hyvää animea pitkästä aikaa, kun on jumittanut näissä keskiverto tylsissä animeissa jo jonkin aikaa.

Hahmot ovat mielenkiintoisia, vaikka mukaan on eksynyt pari niitä perus character lajityyppejä. Taustamusiikit ovat myös hyviä ja varsinkin openingit ja ending (joka uudella hahmolla on oma opening). Animaatio on huippuluokkaa eikä ruudun pätkinnät turhilla screeneillä hirveästi häiritse. Eri tarinat koukuttavat mielenkiinnon eivätkä tylsistytä sitä olemalla liian pitkiä ja varsinkin hahmojen välistä interaktiota on kiva seurata.

Nyt olisi vain haasteena löytää jostain seuraava hyvälaatuinen anime jonka katsominen ei tuntuisi pakottamiselta, kun ei ole oikein tullut seurattua näitä animeuutisia tai mitään.
Simple is best.
Jan 28, 2010 2:08 PM
#7

Offline
Jan 2009
145
Argh, siitä on liian pitkä... GTO:ta kattelin ja sitten tapahtui tämä suuri life shaver omalla kohalla että ulkoinen kiintolevy päätti tehdä sen köydettömän benji hypyn... Mitä kaikkea olenkaan missannut! >.<
Jan 28, 2010 8:38 PM
#8

Offline
May 2008
51
Darker than blackin tokan kauden katsoin, joka oli oikein hyvä, vaikkakin sarjalle ominaisesti jätti hieman WTF:ää naamalle.

Ei oo viime kuukausina oikein tullu katseltua animua, jotenkin innostus kadonnut.. Tai sitten vaan kiinnostavia sarjoja ei enään tehdä. :3
Jan 30, 2010 3:19 PM
#9

Offline
Sep 2008
40
Aloin tuossa taas kattomaan One Piecea piiiitkän (eli varmaan jonku reilun vuoden?) tauon jälkeen. Ja onneksi aloin, jäin nimittäin heti koukkuun. Katoin tuon arcin, johon olin jääny, loppuun (eli Thriller Bark vai mikä se nyt oli) ja päätin nyt pitää pientä taukoa, etten hotki kaikkea kerralla.

Tällä viikolla aloin kattomaan Fullmetal Alchemist: Brotherhoodia, sitäkin taoun jälkeen (20. jaksoon olin jääny). Toi viikottainen katsomistahti ei vaan sovi mulle, mieluummin oon monta viikkoa ilman ja sitten katon monta jaksoa kerralla.

Tänään taas alotin Weiss Kreuzin. Ei kyllä ole mikään mestariteos mutta kyllä mä sen aion loppuun asti kattoa. En kuitenkaan yhteen putkeen, vaan vaihdoin sarjaa saman illan aikana Midori no Hibiin. Se on tavallaan ensimmäinen animesarja mitä katsoin, mutta en silloin taannoin nähny ihan kaikkia jaksoja. Päätin nyt sitten katsoa tuon ihan kokonaan uudestaan, ja täytyy sanoa että onneksi päätin. Sen verran hyväksi sarjaksi osoittautui (taas). Suosittelen muillekin.

Aaa, meinasi unohtua. Myöskin Hetalia palasi tauolta. Siihenkin jäin uudestaan koukkuun, ja katoinki jo kaikki jaksot mitä on tullu ;___; Pitänee kattoa sekin sarja uudestaan joskus.
Mar 16, 2010 8:01 AM
Offline
Feb 2008
12
Uuden kauden animeista eniten olen ollut täpinöissä Nodame Cantabilen finalesta :D Kaksi ensimmäistä kautta meni kuin hujahtamalla ja nyt kun sarja alkaa saada päätöksensä niin moneen henkilöhahmoon on ehtinyt kiintyä. (Draamakin tullut näin offtopikina viimein aloitettua, mutta eipä siitä enempää.) Virkistävää katsottavaa kaiken maailman suhdesössökliseiden seassa, vaikka glitterit ja kyyneleet ei lentelekkääni. (vaikka niistä kimalluksista ja draamailuista jossain määrin pidänkin)

Seikon no Qwaserista en tiedä onko se hirveintä p*skaa vai pitäisikö vaan nauraa, mutta tullut mollotettua jostain kumman syystä seittemisen jaksoa. Tähän asti tullut katsottua aika naama peruslukemilla, tosin pari jaksoa jopa saanut vähän sympatiaa tihkutetuksi parin hahmon suhteen. Pitänee kait kattoa loppuun kun sopivasti on airing ja nyt tullut alotettua katsoa o_o'

Kattelen nyt animea millon ehdin ja kiinnostaa, mutta mieluisimpia katselukokemuksia vähään aikaan on varmaan ollut Paradise Kiss ja Great Teacher Onizuka!
Mar 31, 2010 4:36 AM

Offline
Dec 2009
3262
Katsoin muuten ensimmäisen jakson Working! sarjasta, aivan hullua kamaa, suosittelen :)
Apr 14, 2010 11:49 AM

Offline
Apr 2009
239
Tuli katottua melkein putkeen kolme shoujo-sarjaa: Paradise Kiss, Skip Beat! ja NANA ja yllättävän hyviä olivat kaikki. Pelkäsin vähän että kun tollaset ahmii niin tulee estrogeenin yliannostus, mut kaikki olivat tarpeeksi omanlaisiaan tarinoita porskuttamaan koko kestonsa. Suosittelen, ellei shoujo aiheuta allergiaa ;)

Lols, 07-Ghost on onneksi loppusuoralla, sarjan aiheuttamien aivovaurioiden määrä on vielä vain arvailujen varassa. Se on ollu roskaa alusta asti, mutta joskus roskan katsominen auttaa perspektiivin pitämisessä. En suosittele kenellekään, ellei nyt välttämättä halua laskea kuinka monta wtf-hetkeä voi etanatahtiseen animeen saada.

Tällä hetkellä katson Fantastic Childreniä, josta oon toistaseksi pitänyt paljonkin, mitä nyt hahmot on todella pelkistetysti piirrettyjä. Origan ihana loppubiisi on maininnan arvoinen.

Tulevassa ohjelmistossa on varmaankin Senkou no Night Raid ja Arakawa Under the Bridge.
Apr 14, 2010 12:43 PM

Offline
Dec 2009
36
Nyt on kyllä pakko tulla tännekin avautumaan:

Eli sain Lovely Complexin katsottua loppuun tuossa muutama päivä sitten ja kyseessä saattaa olla positiivisin yllätys, mitä olen koskaan kokenut anime katsoessani. Olin ennen sarjan aloittamista lukenut ainoastaan nopean kuvauksen juonesta ja päätin antaa kyseiselle sarjalle edes mahdollisuuden. Todellakin kannatti.

En ehkä ole mikään suurin high school romance tarinoiden ystävä mutta sitten kun jokin sarja iskee minuun, se iskee oikein kunnolla.

Lovely Complexissa oli pari asiaa, mitkä tekivät siitä minusta erittäin onnistuneen. Koska juonen pystyy arvaamaan jo pelkästään sarjaa katsomattakin niin se tarkoittaa, että hahmot nousevat sitäkin isompaan osaan. Pidinkin lähes kaikista hahmoista edes jonkin verran, mikä on erittäin tärkeää tämän tapaisissa sarjoissa.
Toinen asia, mikä pitää erityisesti nostaa esille on ääninäyttely. En tiedä olenko se vain minä mutta minusta se oli Lovely Complexissa hieman normaalia parempaa. Erityisesti sarjan päähenkilön Rizan seiyū teki mielestäni erinomaista työtä.

Koska kyseessä oli myös shoujo sarja, oli mukavaa vaihtelua kun tarinassa keskitytään enemmän naispäähahmoon. Sarja on myöskin juuri sopivan pituinen ilman, että mitään asioita aletaan toistamaan liikaa.

Koska anime oli todella positiivinen yllätys itselleni, voipi olla, että saatan myös mangankin joskus tulevaisuudessa lukea.
Apr 15, 2010 4:43 AM

Offline
Dec 2008
62
Lovely complex on tosiaan ihan hyvää kamaa. On siinä kyllä iha vitusti liikaa turhia flashbackejä ja muuta tyypillistä, mutta muuten se on kyllä ihan kiva pätkä.

Ääninäyttelijät tosiaan hoiti ihan hienosti murteella jorisemisen, kunhan siihen niiden tyyliin tottu pikkuhiljaa. Seiko-chanin ääninäyttelijä onnistu elämässä - koskaan en oo ragettanu pääni sisällä yhtä paljon yksittäiselle ääninäyttelijälle. Mahtavaa! Todella karmaseva suoritus.

Eiks shoujossa aina keskitytä enemmän naispäähahmoon? Ja se poika on vaan sellanen mystinen hahmo siellä koulussa samalla luokalla *_*
Jun 1, 2010 2:25 PM

Offline
Feb 2008
78
Viime päivinä on vanhaa rakkautta Evangelioniin tullut elvytettyä katsomalla molemmat tähän mennessä ilmestyneet Rebuild-leffat, ja koviahan nuo on. Jopa siinä määrin, että kummasti on alkanut kutittamaan katsoa tuo alkuperäinenkin animu läpi jo ties kuinka monennen kerran. :]
Aug 5, 2010 1:58 PM

Offline
Sep 2008
40
Innostuin oikein kunnolla animen kattomisesta pari viikkoa sitten ja tilanne kärjistyi siihen, että katsoin about 20 jaksoa yhden päivän aikana. Tengen Toppa Gurren Lagann tuli katsottua loppuun asti lyhyessä ajassa. Oli kyllä yksi eeppisimmistä animeista mitä olen nähnyt. Myös Initial D:n toisen kauden katsoin kokonaan parissa päivässä. Siskon kanssa katselin uudestaan Haruhi Suzumiyaa, en ekasta kaudesta muistanut paljon mitään joten en voinut toistakaan kautta alottaa. Myös Chi's Sweet Homea katottiin kymmenisen jaksoa, mukavaa vaihtelua tollaset 5 minuutin jaksot.

Jatkossa ois tiedossa Jigoku Shoujon jatkamista ja varmaan alotan jotain uuttakin.
Aug 6, 2010 2:09 AM
Offline
Jun 2010
6
itse kanssa katsonut tuota Bakemonogataria, ja huippu hyvä on ollut. Tosin, itseäni haittaa enemmänkin tuo pätkiminen, video tiedostot on niin raskaita ettei kummallakaan koneellani niitä oikein kunnolla pysty katsomaan, ja välillä menee jotain pientä enemmän ja vähemmän ohi kun tekstitykset katoaa. Että kai sitä on joku päivä mentävä katsiomaan koko sarja poikaystävän koneelle.

Äsken katoin myös Black Rock Shooter, joka ehkä tyyliltään hieman samanlainen kuin bakemonogatari. Harmi vaan että siitä ei ole enempää:D
Aug 6, 2010 4:06 AM

Offline
Sep 2008
40
havalon said:
itse kanssa katsonut tuota Bakemonogataria, ja huippu hyvä on ollut. Tosin, itseäni haittaa enemmänkin tuo pätkiminen, video tiedostot on niin raskaita ettei kummallakaan koneellani niitä oikein kunnolla pysty katsomaan, ja välillä menee jotain pientä enemmän ja vähemmän ohi kun tekstitykset katoaa. Että kai sitä on joku päivä mentävä katsiomaan koko sarja poikaystävän koneelle.


Mulla on sama ongelma joittenki .mkv-tiedostojen kanssa. Osa toimii hyvin, osa taas menee vähän väliä mosaiikiksi. Ääni kuuluu mutta kuva ei liiku. Pitäs vissiin hankkia tehokkaampi kone jos se auttais.
Aug 7, 2010 10:55 AM

Offline
Dec 2009
36
Shieva said:
Mulla on sama ongelma joittenki .mkv-tiedostojen kanssa. Osa toimii hyvin, osa taas menee vähän väliä mosaiikiksi. Ääni kuuluu mutta kuva ei liiku. Pitäs vissiin hankkia tehokkaampi kone jos se auttais.


Ongelma saattaa johtua myös siitä mitä video playeria käytät, jotkut tuntuvat aina pelittävän paremmin kuin muut (ainakin mitä olen keskustelupalstoilla lukenut). Ja sitten on vielä tietenkin, että katsotko videoita HD:na. 720p ja varsinkin 1080p videot vaativat huonmattavasti enemmän konetehoja kuin normaalilaatuiset.
Aug 9, 2010 7:29 AM

Offline
Mar 2010
17
Tuli koettua positiivinen yllätys, kun uskallauduin vihdoin katsomaan Skip Beatin. Se kun on ollut mun plan to watch/read listalla jo ties kuinka kauan... En odottanut paljoa, mutta juoni olikin täysin koukuttava ja niin hassu, että nauroin kunnes tuli kurkku kipeäksi. Nyt pidän peukkuja että toinen tuotantokausi ilmestyisi.
Aug 9, 2010 8:21 AM

Offline
Sep 2009
22
On-going sarjoista löysin Seitokai Yakuindomon, joka mystisen viihdyttävä. Taide ihan nättiä ja huumori härskiä.

Katsoinpa myös Bakemonogatarin ja Hayte no Gotokut, mutta varmaan täytyy vähentämää katsomista "pelkkiin" on-going sarjoihin, kun kouluunkin pitäisi jaksaa panostaa.
MaunoAug 9, 2010 8:36 AM
Sep 16, 2010 9:49 AM

Offline
Jul 2010
6
Mun 0.5 megan netil ei viitti pahemmin latailla näit "ongoing" sarjoi nii pitää katella noit mitä on kertyny muitten ulkosii kovoi raidaamal >:p
Viimeks tuli katottuu semmoin ku Bakuretsu Tenshi. Ei mikää huono mut toisti itteää hieman...
Sep 17, 2010 11:05 AM

Offline
Mar 2010
23
L4D:stä anime: Highschool of the Dead. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
"Anteeksi muumipeikko, luulin sinua porsaaksi!" sanoi Myy.
Sep 18, 2010 1:10 AM

Offline
Sep 2008
40
Katsoinpa tuossa Hopeanuolen (juu olen asunut tynnyrissä enkä ollut nähnyt siitä jaksoakaan pienenä). Nyt on muutama jakso Earl and Fairya takana, mutta se kun alkoi vähän tökkimään niin aloitin Nodame Cantabile Paris Chapterin. On kyllä ollut tähän mennessä aivan loistava.
Sep 21, 2010 3:14 PM

Offline
Feb 2008
202
Vähän on/offisti tullut seurattua viime aikoina Highschool of the Deadia ja Sengoku Basara kakkosta. Ylipäätään animen töllääminen on jäänyt vähemmälle, hyvin valitettavaa..

Ja Shieva, oon edelleen susta ylpeä, kun päätit katsoa Hopsun. :D
Sep 22, 2010 6:20 AM

Offline
Jan 2009
379
Näin Satoshi Konin ollessa ajankohtainen oon viimeksi kahtonut Millennium Actressin, joka ei kyllä ensimmäisellä katselukerralla yhtä hyvä kuin ohjaajan Paprika ollut. Tai sitten emme vaan kaverin kanssa keskittyneet tarpeeksi tuohon ei-niin-kovin lineaariseen leffaan, enkä siitä johtuen saanut siitä kaikkea irti.

Muita tään kuun saavutuksia ovat Ergo Proxy ja Toaru Kagaku no Railgun, joista molemmat olivat ihan hyvää katseltavaa, ensiksi mainittu tosin ehkä liian sekava ja scifistinen omaan makuuni.

Ja yhdyn Shievan mielipiteeseen Paris-henistä. Nodame Cantabile anime on parantunut joka kauden myötä ja Paris-hen on Finalen ohella mielestäni parasta joseita mitä löytyy.
Sep 22, 2010 10:15 AM

Offline
Dec 2008
62
xyakaix said:
Ja yhdyn Shievan mielipiteeseen Paris-henistä. Nodame Cantabile anime on parantunut joka kauden myötä ja Paris-hen on Finalen ohella mielestäni parasta joseita mitä löytyy.

????

ootko tosissas? Nodame nimenomaan huononee kausi kaudelta, ja uusin eli Finale oli epäkliimaksisuudessaan jopa aika kehno. Etenkin jos ykköskauteen vertaa. Ykköskauden ohjaajakaan ei oo mikään Chiaki Konin tapanen säälittävyys vaan hemmetin kova jätkä.

Mun oikeesti piti kirjottaa jotain järkevää mutten sitten jaksanutkaan. Äh.
Sep 22, 2010 2:51 PM

Offline
Jan 2009
379
Tounis said:
xyakaix said:
Ja yhdyn Shievan mielipiteeseen Paris-henistä. Nodame Cantabile anime on parantunut joka kauden myötä ja Paris-hen on Finalen ohella mielestäni parasta joseita mitä löytyy.

????

ootko tosissas? Nodame nimenomaan huononee kausi kaudelta, ja uusin eli Finale oli epäkliimaksisuudessaan jopa aika kehno. Etenkin jos ykköskauteen vertaa. Ykköskauden ohjaajakaan ei oo mikään Chiaki Konin tapanen säälittävyys vaan hemmetin kova jätkä.

Mun oikeesti piti kirjottaa jotain järkevää mutten sitten jaksanutkaan. Äh.


hmm, kyllä ainakin muistan nauttineeni kolmos,- ja kakkoskausista enemmän kuin ykkösestä, mutta toisaalta eri kausien katsomisieni välissä on kulunut aikaa ja preferenssit ovat saattaneet sinä aikana muuttua. Pitääpi noi kaikki katsastaa kuitenkin toiseen kertaan ja antaa sitten lopullinen verdikti.
Sep 25, 2010 12:11 PM

Offline
Aug 2010
14
Umh, katselin tässä Code Geassin kokonaan läpi, ihan toista kautta myöten.
...Hitto, en tiennyt että olin kaivannut ylieeppistä animea näin paljon :''D Hypin paikoillani puolet ajasta ja ärsyttää etten voi ladata sitä koneelle kunnolla hitaan netin takia D:
Mecha ei yleensä iske, mutta nyt on jo siis kaksi poikkeusta tullut. Tuon lisäksi Tengen Toppa Gurren Lagann, of course. Bah, katson varmaan vielä Evangelioninkin.

Tänään kerkesin sitten vielä vetäistä lyhyemmän sarjan, Kuuchuu Burankon (Trapeze) läpi. :DDDD Omnomnom, minä pidän tällaisesta.
Kuuluu siihen lajityyppiin missä tosiaan Bakemonogatarin (pidän siitäkin) tavoin ruudulle voi tulla hieman väliteksti-systeemijuttuja tai siinä voi olla mukana vaikka livenäyttelyä. Mutta Buranko harrastaa tätä enemmän. Paaaljon enemmän. Tulee mieleen myös Mononoke, sillä ajallisesti sen kerronta on jännää. (Ja ilmeisesti onkin vähän samaa tuottajaa tjtn. mitä nyt pilkisti silmään.)
Ulkonäkö tuolla animella on ehkä alkuun vähän outo, mutta siihen tottuu nopeasti. Ja jos tosiaan on Mononoken katsonut, ei enää hämmästele sillekään. Paitsi ehkä pinkin ja neonvihreän määrälle.

Ja mikäs sen parempaa kuin kuluttaa lauantaitaan seuraten psykologisia ongelmia ja... Ja... Mitä. Kolmipersoonaista eksentristä hyyppää ratkomassa niitä. Joo. :D


"I'm the most bad-assed high-flying soap bubble of 'em all!"
Oct 17, 2010 11:42 PM

Offline
Sep 2008
40
Kaverin kanssa kateltiin viikonloppuna Muumeja ja Keroroa (ekoja jaksoja uudestaan). Ite oon katellu Eve no Jikania (enää kaks jaksoa jäljellä) ja tän kauden sarjoista seuraan Panty & Stockingia, Bakumania ja OreImoa. Näistä parhaimmat on PanSuto ja OreImo, jostain syystä Bakuman ei oikein sytytä vaikka ihan mielenkiintonen sarja onkin. OreImossa on tokan jakson perusteella enemmän potentiaalia kun eka jakso anto ymmärtää, ja PanSuto taas on... Jotain ihan omaa luokkaansa.
Oct 19, 2010 1:37 AM

Offline
Aug 2010
14
Cyborg 009 (vuoden 2001 versio) jätti oloni jotenkin... Erittäin hämmentyneeksi :/ Eikä vain sen takia että puolet katsoin enkkudubeilla (*sobsob*), puolet huonoilla subeilla (google tranlaattorin laatua) ja jakson 51 ihan vain japaniksi ja vihonviimeistä jaksoa ei löydy ollenkaan. Haha.
Kokemus oli mielenkiintoinen, varsinkin kun muutamia, ihan vain muuuuutamia juttuja jäi auki. Tai siis. ÒAÓ;; Öäh.

Hmmhmm, tuo Bakuman kiinnostaa sinänsä, mutten tiedä jaksanko perehtyä sekä animeen että mangaan... Jospa vaan pysyn pelkästään sen lukemisessa.


"I'm the most bad-assed high-flying soap bubble of 'em all!"
Oct 20, 2010 2:11 PM

Offline
Apr 2009
239
Katsoin tässä kahdessa päivässä Noeinin. Loistava sarja hyvällä juonella ja hahmoilla. Jos tykkäätte vähän vakavemmista, hahmovetoisista sarjoista niin suosittelen :)
May 4, 2012 1:05 PM

Offline
Sep 2009
179
Mirai nikki oli jotain aivan mahtavaa!

One piece yllätti todella positiivisesti, ja taitaa olla tähän mennessä paras anime mitä oon kattonu. Sen laatu ei vaan tunnu huononevan ei niin millään.

Tengen toppa on jotain epiceintä mitä ikinä voi olla, sanoisin :P

Bakuman kertoo hienosti mangakan arjesta ja muutenkin, se on aika söps. silleen.

Mmmh, sieltä ei nyt (winter/summer 2012) tainnu alkaa mitään erikoista, kun kattelin sitä listaa, harmittaa hiukka...

Check out~ ♥ Some quality AMV:s made with love ♥ My Youtube
May 5, 2012 3:05 AM

Offline
Apr 2009
239
Tällä kaudella katson neljää sarjaa, joista kolme on periaatteessa slice-of-life.

Eureka Seven AO:ta on suorastaan pakko kattoa kun alkuperäinen sarja komeilee top viidessä, mutta ainakin toistaiseksi se on ollut pettymys. E7 alkoi niin eeppisesti, että tuon sarjan hidas alku tuntuu tosi junnaavalta. Päähenkilö on jotenkin tosi mitäänsanomaton angstaaja Rentonin jälkeen.

Sakamichi no Apollon on näitä ihmissuhde & musiikki (jazz tällä kertaa) -sarjoja, mutta kolahtaa muhun, toisin kuin yllä mainittu Nodame Cantabile. Vakavahenkinen, toisin kuin musiikkianimet yleensä. Kiva, pikkasen realistisempi piirrostyyli.

Space Brothersissa on koomisia päähenkilöitä, mutta sarjassa ollaan vakavissaankin, kun päähenkilö epäröi unelmansa kanssa.

Tsuritama vaan jotenkin kolahti, vaikkei varsinaista juonta vielä oikeen ole. Ihanan räiskyvä värimaailma ja päähenkilöiden kommelluksia on kiva seurata :D Hauska kalastusteema.
May 5, 2012 2:54 PM

Offline
Nov 2011
21
Nyt kevätkaudella on ollut tosi monta mielenkiintoista animea, oon jatkanut Kimi to Bokua ja Recorder&Randsellia toisille kausille, molemmat on ihan mahtavia ♥

OZMA:ssa on ihanan nostalginen tyyli (tulee mieleen vanhat daft punk-videot ja galaxy express 999)

Hiiro no kakeraa olen katellut muutaman ekan jakson mutta siitä ei löydy paljoa hyvää sanottavaa...:D

Tsuritama vielä korkkaamatta :)

Sakamichi no Apollon: OLEN RAKASTUNUT
May 10, 2012 4:07 AM
Offline
May 2012
5
Itse yrittänyt nyt katsoa noita vanhempia suosikkeja pois jaloista joita ei ole ennemmin kerinnyt katsoa.
Samalla katson Sankareaa (joka vaikuttaa olevan todella lupaava romanssin ja huumorian ansoista :) + zombit!)
Hyouka vaikuttaa olevan perus slice of life sarja, vähän tuntuu menevän tylsyyden puolelle mutta visuaalisuus ja Eru on todella söpö tyttö ^^ joten katotaan miten sarja jatkuu
Accel world, Amnesia, acchi kocchi, medaka box, nyaruko-chan ja nazo no kanojo x ovat myös seuranta listalla :) vaikuttavat lupaavilta sarjoilta, varsinkin accel world, amnesia ja nazo no kanojo x :)

Ja huhuttu on että kesä tuo tullessaan myös hyviä sarjoja (O A O) !
Jun 26, 2012 3:13 PM

Offline
Jun 2012
277
Noh, nämä loppukevään animet ovat nyt lopuillaan, ja on pakko sanoa, hyviä olivat monet.

Accel World jatkuu vähän vielä ja saa luvankin. 7(8)/10
Mahtava konsepti, erinnoimainen visuaalisesti, tarina on keskitasoa ja vähän päälle sekä hahmot ovat kiehtovia. Toiminta on hyvää mutta odotin vähän parempaa. Pari cliche vitsiä ja hitusen liiallista fanipalvelua lukuunottamatta sarja on hyvä. (8/10 jos paranee)

Nazo no Kanojo X. 6/10
Sarja vaikutti kamalalta ja epäilin julmetusti onko sita järkeä katsoa. Konsepti on yllättävän hyvä, siinä on erinnomainen romanttinen fiilis vaikkakin konsepti keskittyy "sylkeen" ja pervoiluun. Päähenkilö on nuija mutta kukaan ei ole täydellinen, johtava tyttö rooli Urabe on suorastaan korvaamaton! Hän tekee tämän sarjan! Visuaalisesti sarjalla oli potentiaalia ja se käytti sen hyvin erikoisiin uni kohtauksissa. Sarjan motiivina oli kuitenkin fanipalvelu ja se valitettavasti vie pisteitä. (8/10 jos fanipalvelua olisi vähennetty ja päähenkilö olisi laitettu uuteen uskoon)

Tasogare Otome x Amnesia. 5(4)/10
Sarjalla on kiehtova tarina ja päähenkilö Yuukolle ollisi mahtunut paljon taustalle (sitä onkin). Visuaalisesti se sopii genreensä (mysteeri), mutta valitettavasti sarja ei saa ansaitsemaansa henkilö kaartia ja tyylin pilaa fanipalvelu ja jotenkuten ärsyttävä dialogi. Romanssi ei ole romanssi, se on kuin huonosti kehitetty harem komedia joka ei sovi sarjan tyyliin. Sarja on 4-6, liian monta häiritsevää yksityiskohtaa.

Hyoka. 9/10
Henkilökohtainen lempparini tänä kesänä! Visuaalisesti sarja on kuin renesansso maalaus, se on sulava ja realistinen ja erittäin kaunis. Hahmot ovat taydellisiä! Oreki kuuluu Top 10 anime hahmoihini ja Chitandasta saa vähän väliä erityiset hullun naurut irti. Sarjassa on hyvin hellävarainen romanssi ja se on nautinnollista katseltavaa. Genrenä on salapoliisi mysteerit ja osa niistä ovatkin hyvin ajateltuja. Jään välillä jakson jälkee tuolin reunalle kurkoillen jännittämään seuraavaa jaksoa.

Ozma. 4/10
Sarja ei kinnostanut minua sen loputtua tippaakaan. Se olisi toiminut paremmin pitkänä elokuvana, en näe siinä mitään muuta kiinnostavaa paitsi visuaalisuuden joka ei ole kuminkaan edes erityisen hienoa (hieman uniikki). Hahmot ovat tylsiä (kapteeni oli ok) ja tarina on niin clicheinen (pahis "veljeä" myöten) että voisin hakata päätä seinään. Onneksi siinä ei ole erityisesti muuta haitallista.

Acchi Kocchi 8/10
Jos haluaa unohtaa kaiken järkevän hetkeksi ja löytää jonkin söpön ja hauskan sarjan Azumanga Daiohin tai Nichijoun seuraajaksi, tämä sarja on pakollinen. Sarja seuraa uniikisti mainitsemieni sarjojen tyyliä ja sen on silkkaa silmän namia. Sarjan "romanssi" on erityisen söpö ja saa pari kertaa ainakin itseni nauramaan, vaikkakin se on aika juustoisaa katseltavaa :S Kuitenkin, sarja koostuu suurelta osalti absurdeista ja erityisen huvittavista vitseistä (pari saa läppäämään naamaa :P). Vähän parantelua ja se on täydellinen.

Sankarea 6-8/10
Tykkäätkö fanipalvelusta? Tykkäätkö fetisseitä? Tykkäätkö erikoisista taustatarinoista (tottakai)? Sitten tulet rakastamaan Sankareaa. Visuaalisesti se on erinnomainen, romantiikka on keskitasoa, tarina on vähän sen päälle, hahmot ovat erinnomaisia ja konsepti on kiehtova. Vilkaiskaa jos kerkiätte. Uskon että tiedätte pidättekö sarjasta vai ettekö kun katsotte pari jaksoa. Itse pidän siitä jokseenkin sormien läpi katsoen.

Hiiro no Kakera 4-5/10
Minä: Erikoinen eka jakso, jokseenkin tylsähkö. Hmm? Mitä tämä on? Se jtkuu tekstien jälkeen? Vihaan sitä kun ne tekevät näin, tämä kuuluu sitä paitsi tarinaan! Mitä tämä on?
Takuma: Olen iloinen että näin sinut tänään.....
Minä: TÄ? Puhutsä mulle?
Takuma: Nähdään toistekin.
Minä: O_O
Takuma: Minä tulen... aina olemaan täällä... odottamassa sinua.
Minä: Ei JUMALAUTA HEMMO mä en oon kiinnostunu pojista! Pysy erossa musta!

No..... siinä oli pari. Loput on tässä.
Space Brothers = 9/10
Zetman = 8/10
Kuroko no Basket = 9/10
Jormungand = 8-/10
Sengoku Collection = 7-/10
Natsuiro Kiseki = 7/10
Welcome to club: Anime that Should Continue
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=37045
Jun 27, 2012 1:48 AM

Offline
Feb 2012
3769
No jaa. Itse en ole katsonut kevätkaudesta muuta kuin:

Space Brothers
Saint Seiya Omega

En viitsi enää nykyisin katsella uusista sarjoista muutakuin ne mitkä itseä kiinnostaa. Tuo Space Brothers on ihan kohtuullinen, mutta asiat tuntuu ratkeavan siinä vähän tuuripohjalta. Ei huono, mutta pidän kyllä Planetesista enemmän. Uusi Saint Seiya taas on hieman pettymys, koska sen tyyli ja ohjaaja on pystynyt aiemmin todella hyviin toiminta kohtauksiin. Tämä ei ole siinä mielessä juuri tuota kasariversiota parempi.

Muista meneillään olevista olen seurannut Gundamia ja Precurea. Gundam AGE on melko heikko monilta osin. Toinen arkki oli aika hyvä loppua kohden, mutta sarjat jotka vaihtavat päähenkilönsä useaan kertaan tuovat mukanansa myös sen ongelman, että heti kun alat pitämään jostain hahmoista niin ne katoavat. Sitten kaikki pitääkin tehdä taas uusiksi. Unicornin 5 jakso oli toisaalta taas yhtä kovaa kamaa kuin edellisetkin. Vaikkei yhtä kovaa tykitystä kuin 2. tai 4. jaksossa, robottiporno oli silti aika mellevää, varsinkin CCA viitaus ja Neo Zeonin väliintulo jakson lopussa.

Precure, no tuo Smile Precure on ihan hyvä slice of life ja hahmonkehitys näkökulmasta, mutta toiminta on lähinnä vitsi verrattuna esimerkiksi Heartcatchiin. Väriä kyllä riittää niin paljon että sokeritautia pukkaa.
Jun 27, 2012 2:44 AM

Offline
Jun 2012
277
Tuon päähenkilön vaihto on oikea kirous Sengoku Collectionissa. Monet hahmot ovat niin tylsiä kun taas pari voisivat päästä jopa top 20 listalleni jos heitä kehitettäisiin ja hahmon taustaa selvitettäisiin tarkemmin. Mutta nyt päätettiinkin että hahmon kehitykselle ei ole tilaa kuin 1 jakso..... sitten hahmoa ei enään nähdäkkään. Annoin tossa aika leppoisan arvosanan, mutta vain sen takia koska pari jaksoa ovat niin surealisia ja parit hahmot ovat niin muistettavia etten voinut antaa heikonpaa arvosanaa.

Tuo Space Brothers on toinen suosikeistani tänä kesänä, ihan eka jakso sai mut viihtymään ja nuo "tuuripohjan ratkaisut" on erityisen huvittavia. Varsinkin kun Mutta löytää fiksuja tapoja päästä tilanteesta jokseenkin julkisuuteen, mutta kaivamaa samalla itselleen vain isompaa kuoppaa.

Gundamia ja Saint Seiyaa en ole katsellut koska olen vielä niiden sarjojen alkuvaiheessa. Vaikkakin, tuskin ne viittaa niin hirveästi vanhoihin sarjoihin.
Welcome to club: Anime that Should Continue
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=37045
Jul 1, 2012 3:58 AM

Offline
Apr 2009
239
Katsoin sitten Mouretsu Piratesin loppuun. Jos itse olisin ollut kirjottamassa plottia, niin olisin ehdottomasti jättänyt slice of life -puolen vähemmälle ja viettänyt enemmän aikaa avaruusrosvojen kanssa: alku- ja keskiosa animesta on enemmän tai vähemmän tylsää koululaisretkeilyä avaruudessa. Sarjasta puuttuu tarvittavat jännitteet ja konfliktit slice of life -otteeseen, kaikki tulee toimeen keskenään, eikä päähenkilö kärsi mitenkään siitä, että rosvoilee ja käy koulua samaan aikaan.

Tsuritama loppui sekin ja luultavasti on näitä sarjoja, joista joko tykkää tai ei, eli suosittelen katsomaan pari jaksoa. Mua sarja viihdytti :)

Sakamichi no Apollon oli kyllä hands down katsomistani kauden paras sarja. Suosittelen, mutta en nyt enempiä selittele etten spoilaa.

Mitäs muuta... Tokyo Magnitude 8.0 oli erittäin hyvä draama-anime. Harvoin sarjoissa kuvataan inhimillistä hätää katastrofitilanteissa yhtä ammattimaisella otteella, ja päähenkilöiden hidas matka halki kovia kokeneen kaupungin tuo hommaan yksilötason perspektiiviä. Hahmokehitys oli mielestäni sekin onnistunutta, varsinkin yksi päähenkilöistä kokee suorastaan muodonmuutoksen, mutta realistisesti.
Jul 5, 2012 5:57 AM

Offline
Nov 2011
21
DarkMind said:


Hiiro no Kakera 4-5/10
Minä: Erikoinen eka jakso, jokseenkin tylsähkö. Hmm? Mitä tämä on? Se jtkuu tekstien jälkeen? Vihaan sitä kun ne tekevät näin, tämä kuuluu sitä paitsi tarinaan! Mitä tämä on?
Takuma: Olen iloinen että näin sinut tänään.....
Minä: TÄ? Puhutsä mulle?
Takuma: Nähdään toistekin.
Minä: O_O
Takuma: Minä tulen... aina olemaan täällä... odottamassa sinua.
Minä: Ei JUMALAUTA HEMMO mä en oon kiinnostunu pojista! Pysy erossa musta!



Repesin :DD:D Juuri näin...oon nauranut noita 4th wall-loppuja niin paljon sarjaa katsellessa....joka kyl tais jäädä 7.jaksoon jollen nyt jostain ihme syystä innostu sitä jatkamaan....

Ja hei tyypit, Tsuritama oli ihana!!!!
Jul 16, 2012 3:54 AM

Offline
Nov 2008
421
Voisin pistää pientä mielipidettä jokaisesta mikä nyt on katsomisen alla:

Arcana Famiglia - Kauden sarja minkä synopsis antoi ihan väärät mielikuvat siitä mitä sarjassa tulee tapahtumaan, luulin että kyseessä olisi ollut paljon actionia ja mättöä mutta mitä saan? Fillerin oloisia jaksoja ja fanservua fanigrilleille, ei oikein uppoa tämä sarja mutta josko tulisi pian jonkinlainen yllättävä käänne, näin ainakin toivon.

Furusato Saisei: Nihon no Mukashi Banashi - Japanilaisia satuja, tosi mukava katsoa tätä sarjaa sunnuntai aamuisin ja pidän kanssa siitä että jokaiseen jaksoon on mahdutettu 3 eri tarinaa missä piirto tyyli vaihtelee myös laidasta laitaan.

Gon - 3D animaatiota puhuvilla eläimillä, tulee lievästi mieleen Pixarin animaatiot, ekana kauhistuin kun tässä sarjassa on puhetta kun itse sarjakuvat ovat ilman, mutta siihen tottui nopeasti. Ihan viihdyttävä sarja tämäkin.

Hunter x Hunter (2011) - Aika hyvä adaptio omasta mielestä ja vaikka grafiikka miellytti enemmän vanhassa versiossa niin ei tässäkään mitenkään erikoisen huonot ole ja kun on tunnelma kohdillaan niin BUENO!

Natsuyuki Rendezvous - Ihmissuhteita ja kummituksia. Kait ihan viihdyttävä, en osaa vielä muodostaa omaa mielipidettä mutta eiköhän se sitten seuraavan jakson myötä tule.

Patalliro! - Jihuu, 80-luvun huumori sarjoja, tykkään paljon vaikka keskittyminen tuntuukin herpaantuvan liian helposti tätä katsoessa. Ärsyttää kyllä ne perus kauniit miehet jotka näyttää ihan siltä että ovat jostain Maybellinen meikkimainoksesta karanneet heiluttelemaan ripsiään sarjaan.

Shiba Inuko-san - Ihan hassu n. 2 minuutin pätkissä joka viikko nautittava sarja, ei mitään erikoista mutta pituutensa takia menee siinä silmänräpäyksessä.

Shirokuma Cafe - Slice of lifeä eläimillä. Kaikki muu on tässä hauskaa paitsi se raivostuttaca pandakarhu. Hauskaa kun kaikki eläimet näyttävät myös vähän realistisemmin piirretyiltä.

Sword Art Online - Hmm.. tästäkään ei osaa sanoa vielä 2 jakson perusteella mitään pitävää mielipidettä, 1 jakso vaikutti hyvältä mutta 2 jaksossa sorruttiin joihinkin ärsyttävyyksiin, oliko syy sitten ohjaajien tai kenen.

The Kabocha Wine - Lisää 80-luvun hassuttelu huumori sarjoja nams! Katsonut 11 jaksoa ja hyvältä vaikuttaa, vanhanajan huumori puree kyllä ihan täysillä! Varsinkin juuri näissä wanhoissa rabukome-sarjoissa.

Toriko - Shounen mättö mikä on ruvennut ajan kanssa tuntumaan mukavalta seurata joka viikkoisesti, alussa olin vähän skeptinen mutta hyvää viihdettä tämäkin sarja. Ruoka teema on plussaa.

Uchuu Kyodai - Hienon oloinen sarja, vaikka avaruus teema aluksi vähän arvelluttikin. Tällä hetkellä nautin sarjan katsomisesta paljon mutta jos jotain sätittävää pitäisi keksiä niin ne on ne pakolliset flashbackit, hahmojen lapsuutta ei pahemmin kiinnosta katsoa kun siitä saatiin jo melkoisen hyvä kuva sarjan alussa.
Jul 18, 2012 11:51 PM

Offline
Jan 2009
145
Oli pitkä tauko animesta, mutta tuli tässä jokin aika retkahdettua taas :D Elikkäs tullu one pieceä katteltua kovalla intensiteetillä (n.2kk?) 500 episodea ja rupeaa luffyn seikkailuista saada tarpeekseen :D Pitää kokeella vaihtaa johonki sarjaan jossa olis taas vaihteeksi enemmän pauketta ja menoa...
Kenelläkään kokemuksia Full Metal Alchemistista? Brotherhoodia ainakin kovasti kehuttu, kannattaako skipata suoraa vai lähtee alusta asti?

Young lady, could you show me your panties.
-Brook
Jul 19, 2012 5:16 AM

Offline
Jun 2012
277
Full Metal Aclhemist ja Brotherhood eroavat tarinaltaa roimasti. Kannattaa katsoa molemmat jos tykkää toisesta. Brotherhood seuraa Mangaa tarkemmin mutta ne jotka eivät lukeneet mangaa pitävät ensimmäisestä animesta enemmän.
FMA on todella hyvä ja suosittelen. Siinä on vakava tarina ja hieman kauhun elementtejä mutta vain visuaalisesti. Siinä on myös mukavan verran huumoria ja erinnomaiset hahmot. Suosittelen vilkaisemaan.
Welcome to club: Anime that Should Continue
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=37045
Aug 4, 2012 11:40 AM

Offline
Apr 2009
239
Pitänee yrittää katsoa FMA Brotherhood jossain vaiheessa. FMA:n olen katsonut, ja alusta tykkäsin todella paljon, mutta huomasin mangaa lukemattomanakin missä sarjan tekohetkellä valmiina ollut juoni loppui ja anime lähti omille teilleen. Juonen taso mielestäni laski sarjan edetessä ja loppupuolella olo oli häiritsevän kaoottinen, mutta kokonaisuudessaan toki katsomisen arvoinen anime.

Tällä hetkellä katsannossa Sword Art Online ja Arcana Famiglia.

SAO onnistuu kuvaamaan MMO:ta siinä mielessä loistavasti, että se jättää sen tuhottoman tylsän grindaamisen, jota kukaan ei halua katsoa, taka-alalle ja keskittyy episodimaisesti päählön matkaan kohti pelin viimeistä pomotaistelua ja ulospääsyä. Normaalisti tykkään enemmän jatkuvajuonisista sarjoista, mutta tähän mielestäni episodimaisuus sopii, sillä tyypit ovat jo neljän jakson aikana viettäneet kuukausia pelissä. Ennustan, että sössivät lopun juonen jotenkin typeräksi, mutta tähän asti ihan kelpo sarja :)

AF puolestaan kuuluu meikällä siihen "tää on kyllä huono, mut katon silti jostain syystä" -lokeroon, kunnon trainwreck tyyliin. Sarjassa ei periaatteessa tapahdu yhtään mitään, päählö likka on ei-hahmo, jonka tehtävänä on toimia sivustakatsojana jätkien persoonallisuuksille, ja sarjan ekassa jaksossa valotettua juonta ei ole sen koommin näkynyt. Hyvä esimerkki huonosti animeksi muutetusta dating sim -pelistä (eipä silti, onko niitä edes olemassa hyviä?).
Sep 25, 2012 11:54 AM

Offline
Jan 2009
145
Tuli juuri katsottua sellanen sarja kuin tora dora, ei ollu ollenkaan hullumpi. Taisin ysin tai kasin antaa. Tuntu niinku tuon olis kattonu aiemminki joka oli aika jännä >.> Jotenki tuli Clannad mieleen, mutta ilman tarvetta ruveta poraamaan loppu jaksoissa :P Niin joo, CLANNAD! Jos joku ei ole katsonut niin katsokaa. Liikahuttaa varmasti nuorempaa ja vanhempaa. Toki jos ei voi sietää high school animeja niin sitte voi harkita passaavansa, mutta silti suosittelen tuon mestariteoksen ja sen jatko-osan katsomaan! ^^
Sep 25, 2012 12:53 PM

Offline
Jul 2011
3921
Viimeisin nonkesäsarja oli Loveless, mutta jos kesäsarjat mukaan niin sitten Chouyaku Hyakuninisshu: Uta Koi

Lisää lisää ^^

"A half moon, it has a dark half and a bright half, just like me…", Yuno Gasai
Sep 28, 2012 1:23 AM

Offline
Jun 2012
277
Huh huh. Nyt alkaa taas tuo loppukesän ja syksyn tuotantokaudet loppumaan. Taitaa olla taas aika arvioida paria (katsokaa ylempää alkukesän arvosteluja)

Bimbougami ga! (8/10)
Hervoton sarja! Tuo takaisin ne oldschool koulu komediat! Sarja ei ota itseään liian tosissaan joten siitä on helppo nauttia, fanipalvelukaan ei häiritse tippaakaan koska se otetaan vitsinä. Kahden päähenkilön sotaisa suhde toimii hyvin ja sarja käyttää erinnomaisesti hyväkseen nämä hahmotyypit ja parodiaa riittää tusinaan eri vitsiin. Jättitissinen, pettanko sekä tomboy.... mukaan mahtuu vielä pervo munkki sekä masokistinen koira 8D Jotkut vitsit menevät kyllä pipariksi ja siinä hitusen liikaa ihoa. Odotan toista tuotantokautta innolla.

Dakara Boku wa, H ga Dekinai (3/10)
Mitä voi sanoa sarjasta joka on liian keskittynyt paljaaseen ihoon ja laiminlyö kaiken järkevän hahmon kehityksen? No, sellainen sarja ei ainakaan onnistu. Konsepti oli kelvollinen. Pervo lukiolaispoika muodostaa erityisen määrän energiaa kiihottuessaan ja tapaa shinigamin joka muodostaa väliaikaissopimuksen tämän kanssa käyttääkseen tätä energiaa kaikenlaiseen shinigamihommiinsa. Ja mennään heti ensimmäiseen ongelmaan sarjassa. Tällä hemmetin pojalla on jokin hemmetin likkamagneetti takapuolessaan joka ilmeisesti tuntuu toimivan vai shinigameihin (ja lapsuudenystävään). Yhtäkkiä sarja ei enään tiedä mitä se yrittää olla. Harem? Ecchi romanssi? Toiminta romanssi? Se hyppii kaikkialle. Tarina menee ihan sujuvaan tahtiin mutta sitä on hyvin vaike ottaa tosissaan kun vasemmalla yritetään järjestää pehmopornoa, toisessa nurkassa taistellaan monstereita ja toisessa yritetään keksiä mahdollisimman hämmentäviä vitsejä sovitelmasta riippuen (joskus toimii). Huokaisin helpotuksesta kun tämä sarja loppui.....

ja nyt loppui puhti..... Melkeinpä samaan kategoriian kuin tuo äsköinen kuuluu mm. Hagure yuusha no estetica, Campione ja Kono naka ni hitori imouto ga iru. Liikaa fanipalvelua, liian vähän keskittymistä olelliseen.

Valitettavasti Kuroko no Basket näytti menneen tauolle, vikat jaksot olivat eronnomaisia.
VileFaeSep 28, 2012 1:40 AM
Welcome to club: Anime that Should Continue
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=37045
Oct 1, 2012 1:37 PM

Offline
Apr 2009
239
Katoin suht putkeen crunchysta Tari Tarin. Vaikutti Hanasaku Iroha -kloonilta, mutta tykkäsin loppujen lopuks TT:stä enemmän, koska oli lyhyempi ja kokonaisuutena toimivampi (HI:ssa oli mielestäni turhia jaksoja ja into meinas loppua ennen loppuhuipennusta). Plus tykkäsin ehdottomasti Wakanasta enemmän kuin Ohanasta. Ei TT tuo genreen mitään uutta, mutta musiikki slice of lifen edustajaksi oli ihan kelpo sarja imo.

Arcana Famiglia oli karsea, eli ei siis mitään pelastavaa kasvonkohotusta lopussa XD

Sword Art Online on mielestäni mennyt täysin piloille jo näin sarjan puoliväliin mennessä. Homman tappoi mulle osittain kahden päähenkilön oksettavan auvoinen romanssi (teinejä, joiden syvälliset jorinat saa aika tehokkaasti irtaantumaan sarjasta), osittain se, että vaikka tykkäsin aluksi episodimaisuudesta, se meni täysin liiallisuuksiin, ja sarja alkoi kärsimään pacing-ongelmasta. Uusin jakso on hyvä esimerkki: alkoi suorastaan slapstick komedialla ja loppui pomotaistelun keskelle.

Tässä vaiheessa SAOn voisi ehkä pelastaa jomman kumman päählön kuolema, mutta sitä on turha odottaa, ja muiden "tuttujen" hahmojen kuolema ei tuntuisi missään, koska kukaan niistä ei ole saanut tarpeeksi ruutuaikaa pääkaksikolta. Enää taitaa jäädä nähtäväksi vain se, kuinka alas loppuarvosana pitää pudottaa :(
Oct 3, 2012 7:07 AM

Offline
Jun 2012
277
Shinimiras said:
Arcana Famiglia oli karsea, eli ei siis mitään pelastavaa kasvonkohotusta lopussa XD

Sword Art Online on mielestäni mennyt täysin piloille jo näin sarjan puoliväliin mennessä. Homman tappoi mulle osittain kahden päähenkilön oksettavan auvoinen romanssi (teinejä, joiden syvälliset jorinat saa aika tehokkaasti irtaantumaan sarjasta), osittain se, että vaikka tykkäsin aluksi episodimaisuudesta, se meni täysin liiallisuuksiin, ja sarja alkoi kärsimään pacing-ongelmasta. Uusin jakso on hyvä esimerkki: alkoi suorastaan slapstick komedialla ja loppui pomotaistelun keskelle.

Tässä vaiheessa SAOn voisi ehkä pelastaa jomman kumman päählön kuolema, mutta sitä on turha odottaa, ja muiden "tuttujen" hahmojen kuolema ei tuntuisi missään, koska kukaan niistä ei ole saanut tarpeeksi ruutuaikaa pääkaksikolta. Enää taitaa jäädä nähtäväksi vain se, kuinka alas loppuarvosana pitää pudottaa :(


Arcana Famiglia on hyvin heikko käänteis haarem sarja. Hahmot on niin hemmetin 1½ ulotteisia (käytän tuota termiä kun hahmoista yritetään tehdä edes 2 ulotteisia onnistumatta) että jopa normaali haaremit alkaa näyttämään hyviltä. Se on oikeastaan aika pelottavaa kuinka irrationaalista shojo meininki voi olla. Kaikki tietää kuinka lopputaistelussa käy ja ketkä finaaliin edes pääsee.

Sword Artilla oli yksi parhaimmista pilottjaksoista mitä olen koskaan nähnyt. Ei tarvitse vääntää mitään koomista kevennystä (kyllä sitä vähäsen oli) tai fanipalvelua jotta sarjasta tulisi kiinnostuneeksi. Hyvin kypsä eka jakso, jonka jälkeen vähän skeptisyyttä herättelevä toka jakso, jonka jälkeen kaikki meni pipariksi..... Mutta on pakko myöntää että viime jakson pomotaistelu oli erinomainen.
Welcome to club: Anime that Should Continue
http://myanimelist.net/clubs.php?cid=37045
Reply Disabled for Non-Club Members
Pages (3) [1] 2 3 »

More topics from this board

» Animessa nahtyja 'suomalaisia' ( 1 2 )

Jerrez - Mar 6, 2010

78 by Korru »»
Sep 26, 2023 6:52 PM

» Animen katselun rajapyykit

Kuruwin - Sep 10, 2022

5 by sordos »»
Jul 27, 2023 10:13 AM

» Tracon

Jnn - Jun 9, 2010

15 by Hisokazzzz »»
Jul 28, 2020 12:04 AM

» Apua, Finland Club on kuollut!

Pakku - Jan 12, 2020

0 by Pakku »»
Jan 12, 2020 7:55 PM

» Esittely Topikki! ( 1 2 3 )

Mauseleum - Nov 26, 2009

105 by SpiritOfCoffeeMG »»
Jul 4, 2019 3:24 PM
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login