Reviews

Mar 24, 2023
Mixed Feelings
Part 1 English
Part 2 Bahasa Indonesia

--------------------------------------

First of all, let me say that this anime is like a rollercoaster ride. It starts off slow, but once it gets going, it's a wild and crazy ride that will leave you breathless. The story follows Seiya Kanie, a high school student who is forced to become the manager of a failing amusement park called Amagi Brilliant Park. He soon discovers that the park is inhabited by magical creatures called "Elementals," who are the source of the park's attractions.

Now, I know what you're thinking. Magical creatures in an amusement park? What is this, Disneyland? But trust me, this is no Disneyfied, sanitized version of a theme park. The Elementals are a wild and wacky bunch, with their own unique personalities and quirks. They're like the cast of characters from a Saturday morning cartoon, only on steroids.

The animation in this anime is top-notch. The character designs are colorful and vibrant, and the action scenes are fast-paced and exciting. The humor is also on point, with plenty of laugh-out-loud moments that will have you rolling on the floor. And let's not forget the music, which is catchy and upbeat, and will have you tapping your foot along with the beat.

But, of course, no anime is perfect. Amagi Brilliant Park: Nonbirishiteiru Hima ga Nai! does suffer from a few flaws. For one thing, the plot can be a bit convoluted at times, with so many characters and subplots to keep track of. And some of the jokes can be a bit hit-or-miss, depending on your sense of humor.

Overall, I'd say that Amagi Brilliant Park: Nonbirishiteiru Hima ga Nai! is definitely worth watching. It's a fun and entertaining anime that will leave you with a smile on your face. So buckle up, grab some popcorn, and get ready for a wild ride!

--------------------------------------

Pertama-tama, saya harus mengatakan bahwa anime ini seperti naik rollercoaster. Ia dimulai dengan lambat, tetapi begitu mulai berjalan, ia menjadi naik liar dan gila yang akan membuatmu kehabisan napas. Ceritanya mengikuti Seiya Kanie, seorang siswa SMA yang dipaksa menjadi manajer sebuah taman bermain yang gagal bernama Amagi Brilliant Park. Dia segera menemukan bahwa taman bermain ini dihuni oleh makhluk magis bernama "Elemental," yang merupakan sumber daya tarik taman.

Sekarang, aku tahu apa yang kamu pikirkan. Makhluk magis di taman bermain? Apa ini, Disneyland? Tetapi percayalah, ini bukan versi tema park yang di Disneyfikasi dan disanitasi. Elemental adalah sekelompok makhluk yang liar dan gila, dengan kepribadian dan keunikan masing-masing. Mereka seperti pemeran dari kartun Sabtu pagi, hanya saja lebih gila.

Animasi dalam anime ini sangat bagus. Desain karakternya berwarna-warni dan mempesona, dan adegan aksi sangat cepat dan mendebarkan. Humornya juga cukup baik, dengan banyak momen yang akan membuatmu tertawa terbahak-bahak. Dan jangan lupa musiknya, yang menarik dan riang, dan akan membuatmu mengetuk kaki seiring dengan iramanya.

Tentu saja, tidak ada anime yang sempurna. Amagi Brilliant Park: Nonbirishiteiru Hima ga Nai! memiliki beberapa kekurangan. Untuk satu hal, alurnya bisa agak rumit terkadang, dengan begitu banyak karakter dan alur cerita sampingan yang harus diikuti. Dan beberapa lelucon bisa jadi bagus atau tidak, tergantung pada selera humormu.

Secara keseluruhan, saya akan mengatakan bahwa Amagi Brilliant Park: Nonbirishiteiru Hima ga Nai! pasti layak ditonton. Ini adalah anime yang menyenangkan dan menghibur yang akan membuatmu tersenyum. Jadi, siap-siap, ambil popcorn, dan bersiap untuk naik
Reviewer’s Rating: 8
What did you think of this review?
Nice Nice0
Love it Love it0
Funny Funny0
Show all
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login