Den är typ uppdelad i två arc, ett med kofösning och ett med andra världskriget.
Arc kossor: En engelsk dam kommer till Australien eftersom hennes man har varit där för länge, och hon tror att han vänstrar, men i själva verket är han mördad. Hon beslutar sig då för att slutföra sin makes jobb med att driva deras kor över halva kontinenten till armén som behöver utfodring inför det kommande kriget. Med sig till hjälp har hon en liten unge som är son till skurken och en Auberginisk kvinna, en alkisbokförare och tre proffisionella kofösare varav en är Hugh Jackman. Hon blir kär i Hugh Jackman.
Arc WWII: De har nu slagit sig ner på gården, men skurken är kvar och gör livet surt för dem. Hugh Jackman sticker i väg och föser kor efter ett bråk och ungen lämnar dem också. De delasd upp precis när kriget bryter ut och Australien börjar bombas.
Det var en bra film med lagom äventyr, humor och romantik även om man kunde gissa mycket av det som skulle hända, alltså den föll i många klichégropar. Den drog hela tiden paralleller till låten "Somewhere over the rainbow", men de gick inte hela vägen ut med det så det gick aldrig riktigt djupt. De första tio minuterna eller så var bar en remake på andra filmer där en prydlig engelsk dam tvingas umgås med en ruffig man från landet, men sen så utvecklas den till en sevärd film med en underligande mening om raspolitik. Tyvärr är skurken så stereotyp att det inte finns.
Duger det? X'D
"One day, we'll set out to sea! And live our lives the way we want!!" - Ace to Luffy, both chasers of dreams
Hm, det låter på sättet du skriver som om du tyckte att den var dålig... o_O
Var det en sån där "egentligen har den en massa fel, men min magkänsla gillar den"-film? xD
Ungefär, plus så sprängdes det en jäklarns mycket i arc WWII trots att den inte riktigt var historiskt korrekt XD
Nej, men det var en episk film (jag använder det ordet för mycket för att det ska ha någon större effekt, men den var verkligen episk, believe me O__O) och så behöver jag en film när jag kan sitta och smågråta i biopubliken och den var verkligen en sån film. X'D
"One day, we'll set out to sea! And live our lives the way we want!!" - Ace to Luffy, both chasers of dreams
Ingen brydde sig om min matteuppgift, men jag fick biokort i julklapp iallafall! Denna helgen är ju båda upptagna, men torsdag eller något nästa vecka?
Men vi ska ju lätt gå på måndagar. :3
Onsdagar också tycker jag - Kai kommer inte 'igång' förrän vid åttatiden ändå... Vi har allra roligast efteråt, skulle jag tillochmed vilja påstå. xD
Jag tror det. Linnea har träning så jag åker nog med mamma hem. Jag får höra med henne ordentligt imorgon. Men, via universitetet? *lyssnat på Cell Block Tango i någon timme* 8'D