Statistics
Anime History Last Anime Updates
Kaguya-sama wa Kokurasetai? Tensai-tachi no Renai Zunousen
Jun 21, 2020 9:17 AM
Watching
11/12
· Scored
-
All Manga Stats Manga Stats
Days: 6.5
Mean Score:
8.25
- Total Entries24
- Reread0
- Chapters1,034
- Volumes114
All Comments (19) Comments
Har även skaffat lägenhet och flyttar ut till sommaren.
Nja, betygsätter gör jag ju fortfarande men lägger inte så stor vikt vid det längre. Generella rangordningar som denna (https://s25.postimg.org/zbv53w70t/recommendation_chart_ver3.jpg) passar mig bättre numera. Är mycket mer inriktad på andra medier än bara anime numera också.
Nä, anime-tråden är tyvärr död vid det här laget. Veteranerna i tråden postade allt mer sporadiskt och det kom för lite nytt blod för att hålla den vid liv. Det finns nu istället en generell animations-tråd som hålls aktiv av 3-4 användare om man vill diskutera anime på GR. GR som helhet har jag ingen större koll på dock, går väl som vanligt för dem skulle jag tro.
Så vad har du sysslat med under alla dessa år?
Cross Fight B-Daman: Baserad på leksaker, kommer förmodligen suga.
Chihayafuru: Yosei brukar vara trevligt, och då mangan är prisbelönt så tror jag på denna.
Mobile Suit Gundam AGE: Tänker se originalet innan jag börjar på något annat i Gundam-universumet. Ser ut att vara shounen-inriktad.
Guilty Crown: notaminA och Sci-fi går inte särskilt bra ihop. Efter floppen med C, No.6 och delvis Fractale (början var ju riktigt bra) så tror jag inte särskilt mycket på denna.
UN-GO: Ingen kommentar.
Kyoukai Senjo no Horizon: Studenter som räddar världen. Eftersom det är från Sunrise så kommer den säkert ha mechor och vara emo som fan.
Persona 4: Har köpt spelet men inte börjat på det än, väntar med att se den tills jag kört det. Spelet ska ju tydligen vara skitbra så den här tror jag på.
Ika Musume 2: Moe som inte har pedofiler som målgrupp? Ja tack. Första säsongen var trevlig och riktigt söt emellanåt så tvåan kommer jag nog att gilla. Saknar ettans opening dock. :'(
Fate/Zero: Tror inte den blir lika bra som Fate/Stay Night, men tillräckligt bra. Hoppas den tillför något till historien.
Working!!: Har inte sett första säsongen än, men antar att det är en K-On-liknande serie. Kanske ser snart.
Maken-Ki!: Harem. Skräp.
Kimi to Boku: Tecknarstilen verkar trevlig. Kan vara sevärd.
Mashiro-Iro Symphony: Harem, baserad på en Visual Novel, i skolmiljö. GTFO!
Tamoyara ~hitotose~; OVA'n var ganska tråkig, så den här lär också vara det.
Sekai-ichi Hatsukoi 2: Jag skulle kunna överse det faktum att det är en Yaoi ifall storyn faktiskt ledde någonstans och inte bara gick i cirklar för att ge så mycket fanservice åt fangirlsen som möjligt.
Lupin III: Ska testa första säsongen först. Verkar cool.
Phi Brain: Är pusslen smarta så visst.
Bakuman 2: Yaaaay! Första säsongen var skitbra tyckte jag så denna tror jag starkt på.
Boku wa Tomodachi ga Sukunai: OVA'n var skit. Jag ser vad de försöker göra och jag gillar det inte alls. Söta karaktärer som gör osöta saker som att spy och liknande. Inte roligt.
Maji de Watashi ni Koi Shinasai!!: NEJ!
Shakugan no Shana III: Första säsongen var bra, andra och OVA'n var skit. Förhoppningsvis så rycker den upp sig nu inför slutet.
C3: Jag hatar anime.
Ben-To: Matkrig har vi redan sett i Gintama. Nästa.
Mirai Nikki: Kan bli bra. Trailern var det i varje fall.
Förövrigt så tyckte jag att hela Kamisama var ett sömnpiller, inte ett enda avsnitt intresserade mig. Gosick däremot hade massor av underhållande stunder, trots att den suger som detektiv-anime, infekterades med fillers i mitten och hade ett forcerat slut. En fyra på Kamisama och en sexa på Gosick från min sida.
Vad är det med dig och att inte avsluta serier egentligen? XD
Du kan ju alltid testa Azumanga Daioh som var största inspirationskällan för Nichijou, ifall det är till någon tröst.
Fast att gilla relativt skräpiga serier och filmer är inget problem så länge man är medveten om deras brister och ifall man vill vara kritisk i sin betygssättning tar hänsyn till detta. Så ser jag på det. Jag menar, Zero no Tsukaima underhöll mig mer än den "å så allsmäktige" Legend of the Galactic Heroes med dess "fantastiska storyline och välutvecklade karaktärer" till exempel. Men inte tänker jag ge Zero ett högre betyg än LotGH bara för det. Nej nej. Skräp är skräp oavsett hur underhållande det är i sin uselhet.
Det jag störde mig mest på i Steins;Gate och en av anledningarna att jag bara kommer ge den en sjua är att den är så "Otaku-inriktad" när den hade mått bättre av att slippa alla begrepp som harem, lolicon, tsundere osv. Den dummar ner sig trots att den i övrigt är en ganska smart serie helt enkelt.
Halvtaskiga karaktärer också, den enda intressanta var Okabe, resten dras ner av anledningen jag nämnde ovan.
Jag håller dock med dig att den fångar en, i varje fall mot slutet så pirrade det faktiskt lite i magen. Dock så försvann den känslan redan efter några timmar, precis som jag misstänkte den skulle.
Haha, precis den där WTF-känslan som jag älskar med Nichijou. XD
Så här ska "äkta" random-humor se ut i min mening. Skämt som saknar allt vad logik heter och inte heller förklaras alá Gintama. Den är så oförutsägbar, man vet aldrig vart skämten kommer leda eller om de ens kommer leda någonstans alls. Blir så knäppt när de bygger upp inför en punch-line men så kommer den aldrig och man sitter och undrar "WTF?" med ett leende på läpparna. Gotta love it! Hittills har den fått mig att gråta av skratt fem gånger. XD
Cynisk? Ao no Exorcist ÄR en rehash av andra shounen-serier och Hanasaku Iroha blev sämre i andra halvan. Inge mer med det. Men om du planerar en renovering i ditt betygssystem med syfte att bli mer kritisk så rekommenderar jag dig att testa lite fler genrer. Alltid bra med mer erfarenhet. (du har ju fortfarande inte sett en enda Ghibli-film din rackare!). Fast ifall det bara är för att betygen på serierna ska stämma bättre överens med vad du tycker om dem nu så är det bara att tuta och köra.
gg? Är det inte de som gör subbs som är totalt orelevanta till dialogen i serien och hittar på saker för "the lulz"? Rekommenderas inte i så fall, Penguindrum förtjänar bättre än så.
Utav Steins;Gate, Nichijou, Hanasaku Iroha och Usagi Drop (såg klart den i förrgår) så gillar jag nog Nichjou mest. Humorn passar mig perfekt. De andra är också bra, dock så tycker jag Hanasaku blev mycket sämre någonstans halvvägs in.
Andra pågående/nyligen avslutade serier jag gillar (som började i år) är Toriko, Suite Precure, Mawaru Penguindrum och Kaiji säsong 2 (har dock bara sett 3 avsnitt av den).
Tröstpris till Ao no Exorcist, Beelzebub, Tiger & Bunny och möjligtvis Sket Dance. (den växer på en).
Kamisama no Memochou är rätt medelmåttig. En sämre variant av Gosick om du frågar mig. Ointressanta karaktärer, intetsägande story, dålig tsundere-romance och överlag bara väldigt tråkig.
K-ON! >> The Idolmaster. Lätt. Och om vi snackar slice of life från denna säsong: Hanasaku, Usagi och Nichijou > Idolmaster.
Bonuspoäng för stabil kvalitet alltså. Godtaget. Även om jag egentligen inte håller med dig.
Vilken serie är bättre än Usagi Drop den här säsongen då om man får fråga? För anledningen att jag satte den på On-Hold var för att den var så bra att det vore en skymf att inte dra igenom alla avsnitt på en gång. :D Otroligt gullig som sagt. Kommer ses senare i veckan.
Gintama' only aried 24 episodes
How are you at 224?
Och hur ofta kollar du kommentarerna egentligen? Bara för det tänker jag spama dig med rekommendationer och intryck om serier jag kollar på.
Förresten så kan du droppa Sket Dance om du vill. Den blir inte bättre/roligare senare, alls.
Och du har ju fortfarande inte sett klart Kaichou wa Maid-sama. Inte sugen att veta hur det slutar?