TakamiKaribuchi's Profile

Statistics

Anime Stats
Days: 55.9
Mean Score: 6.61
  • Total Entries588
  • Rewatched30
  • Episodes3,552
Anime History Last Anime Updates
Detective Conan
Detective Conan
9 hours ago
Watching 2/? · Scored 4
Boku no Kanojo ga Majimesugiru Sho-bitch na Ken
Boku no Kanojo ga Majimesugiru Sho-bitch na Ken
Oct 18, 9:18 PM
Watching 2/? · Scored 8
Blade & Soul
Blade & Soul
Oct 18, 2:18 PM
Completed 13/13 · Scored 4
Manga Stats
Days: 3.1
Mean Score: 8.43
  • Total Entries44
  • Reread0
  • Chapters432
  • Volumes62
Manga History Last Manga Updates
New Game!
New Game!
Sep 22, 12:51 PM
Reading 60/? · Scored 9
Mahouka Koukou no Rettousei
Mahouka Koukou no Rettousei
Sep 10, 12:09 PM
Reading 33/? · Scored 10
Konohana Kitan
Konohana Kitan
Aug 31, 1:08 PM
Plan to Read · Scored -

Favorites

All Comments (225) Comments

Would you like to post a comment? Please login or sign up first!
Hirugiku Oct 15, 10:06 AM
Why dies irie tho? can you give an elaborate answer? that actually goes in depth?

recover and mmo junkie? :P
Surprised you actually like king's game, people really hate it after all, look at that score drop damnn. WEll you cant go wrong in a lighthearted sol, while it can go really wrong in anything serious. Btw if you were the king what were your orders be? to that class!
Hirugiku Oct 14, 10:23 PM
trip huh, its usually nice, i wont want that with barrage of seasonals tho :D
Which animes did you give 5 to? hentais or short animes dont count.
7 is pretty weak to be honest :( its not bad but its not great.
KUjira no kora is a 5? come on :( and i thought its a great great anime. Well maybe you'll enjoy it later.
Konohana kitan <3333333

Uhm i still didnt give any score to King's game, its good i guess, not a 5 from me!
Hirugiku Oct 14, 8:18 PM
that definitely calls for some elaborate answer.
You can tell that when you picked up 9 new animes, and 4 of those are 5s, that season isnt going that good.... considering i dont remember having such low scores during first weeks... but i admit all of those have potential to be higher as we go father.
Im only including New animes here but my most favorite from those gotta be Mahoutsukai no yome and kujira no kora, its not bghs at all, there arent even that many girls too. id say its more like made in abyss and shinsekai yori(not like i watched shinsekai yori)
and very very surprisingly i really liked https://myanimelist.net/anime/35712/Boku_no_Kanojo_ga_Majimesugiru_Sho-bitch_na_Ken
Thats all for now :(
Sojin Oct 5, 6:53 PM
same, i put that on there because i have the manga version downloaded as well. I will be reading that soon as well. I have 3 different ways i read manga/LN's
Laptop/Desktop = in school classes or at home
Phone = used for when i cant have my laptop in class or on the buss (Limited manga that are available to download on my phone(aka mahouka manga is what i have on it right now and relife)
Physical Version = Limited to what i have in my pictures, well with the exceptions of a few more since ive still be buying stuff, but i havent bought any new series just continuations
Sojin Oct 5, 6:15 PM
I loved volume 5 and thought it was great, but due remember that volumes 6 and 7 are adapted in the anime(Yokohama Arc) see the chapters and vol number i have up there arent correct. I actually skipped vols 6 and 7 so i could read volume 8 which is the recollection arc(miyuki tells about a past incident from 3 years ago and recalls how she was back then) ITS FUCKING AMAZING AND I LOVE IT. Honestly im so glad i skipped volumes 6 and 7 and went straight to volume 8. it was worth reading something new and plus ive been wanting to read that volume for a while now, even more than volume 5. Tomorrow im going to start reading volume 6
Sojin Oct 5, 4:51 PM
yea after reading vol 5 I started reading online. Its great because Ive been reading in class.
Hirugiku Oct 4, 6:07 AM
those movies https://myanimelist.net/anime/34374/Yuuki_Yuuna_wa_Yuusha_de_Aru__Washio_Sumi_no_Shou_1_-_Tomodachi
they are the same as TV series that is gonna air this season. Well basically just watch 12 episodes of first season and thats all you need
Hirugiku Oct 3, 1:31 PM
only 12 episodes. Washio sumi movies is the same as what TV series washio sumi is for this season
Hirugiku Oct 2, 6:12 AM
I see. Figured new game op would be someone in there.
But what ecchi were you referring to? is it some heavy ecchi? or some uncomfortable one? also are you a fan of the anime? thanks for response in advance.
Hirugiku Oct 1, 3:15 PM
Some really weird ecchi scenes? like what? im scared to even imagine, i hope they dont orgasm whenever they eat something like most cooking animes go. If you like the food its cool and all but having a literal orgasming is a little bit over the top.... But i literally know nothing about Souma except the MC who is pretty iconic and has lots of funny gifs i've seen and that its a cooking anime based on a really popular cooking manga and its super mainstream as well :D
Well its like people complaining about ecchi in Witches while it never bothered me, in fact it just gave it some sort of flavor, something that made Witches Witches, though even without those ecchi scenes witches would still be great and all.

Oh then like a regular VN where you just sit and read, i see. IF you mentioned Shuffle then i guess im quite sure its like REWRite since they are both made by the same company, so just a regular VN.

Oh really? Lisa's 1st op is one of your favorites huh, thats interesting to know... then what are your top 5? and is new game on it? i know you like the song and all. do you like op 2 as much as op 1 btw?
Hirugiku Sep 30, 2:19 PM
thats pretty much all i can find for next season that suits your taste lol. Next season has less entries than other seasons but also has the most sequels i've seen.

Oh oh i see, i think i saw something familiar, well thats a famous game after all. Is there some gameplay? or is it just reading?

I was smart enough to avoid watching any scenes with it :D or mostly with any anime i didnt watch, ruins first impressions and might be spoilerish. I did see Lisa openings tho.
Hirugiku Sep 30, 1:20 PM
Me too, but gotta do your research i guess :D well tbh i just read a comment :D

Oh thats nice, didnt know. Shuffly and nekopara then huh. what's nekopara about? any goals?

Didnt know you liked her kill la kill opening. I also know Mahouka Koukou no Rettousei anime even if i didnt watch it but i only remember Lisa's songs and dont remember Gardinelia ones. Anyway you see what im going with this :D she only sings for good animes :D

Btw try black clover too, i feel you'll enjoy it.
Hirugiku Sep 29, 1:05 PM
I dont even wanna pick ousama game >_> i wanna see how bad it can get, but living through a bad horror anime for 12 weeks?

and i know its gonna be bad, some of the worst animes i've ever seen are done by that studio, also there is that annoying fly that is annoying me for couple of hours while i try to finish my seasonals in piece >_< also did you know that there is already a Live action ousama game which is 6 years old?
Yoshaaa i just killed the fly :D

Im very excited for code realize too, i think you dont play visual novels in general right? well if you do you can always play that after the anime, since anime will never cover everything visual novel does so if you'll like the anime you can just jump right into that :D Also code realize just looks very interesting even if i didnt watch pv.

also best thing about Animegataris is that Gardinelia is singing the song not sure if its op or ed for now but its still pretty great. You might ask why? but i can assume if they invited such a popular singer they are planning to do a very good anime and have one of the most popular singer represent it.

Since next season is mostly sequels and i dont want to watch many new ones, my amount will have to do with how fast new animes will come out :D im gonna hungry for new seasonals after all :D and might just watch something and i dont drop animes so i'll for sure stay with it till the end. But if we go by sheer number of what i want to watch its probably around 20
Hirugiku Sep 29, 10:58 AM
But ousama game is horror and everything else studio Seven was making is ecchi or even hentai dont you think its slightly raises some bad vibes? :D

Boku no kanojo has lots of sex oriented jokes, btw cant wait for people to spam the recommendation button, comparing it to hajimete no gal, as far as i know first episodes are similar.
Angel 3 piece is my favorite anime its so great :( not sure if Blend S is gonna get that high.

I see... tbh i thought you'd like bghs much more, it has similiraties with your favorite anime after all. I hated the anime at first but then miraculously started liking it more and more.

Just because is weird. PV was okay at best, we dont have much info about the anime, the studio is new, i have no idea why its pretty hyped? It feels like a lot of people will be watching it. I dont think it'll be good just because its Pine Jam. They did fine with Gamers. FINE but the story is so much greater (i can tell you as a novel fan) and there is more gaming and all, they could've done much better all im saying.

What about Code realize then? you didnt say anything about it.

I totally get what you are saying and thats a fine opinion. I dont like character designs as well. Btw manga is pretty highly rated considering not many people read it. Also you can call battle girl high school simply as bghs :D
So how many animes are you watching in total? same as this season?

Also what about Animegataris? sounds like fun.
Hirugiku Sep 28, 8:44 AM
Didnt know you watched Souma. Like it?
Dies Irae is visual novel adaptation, 18 eps o_O watching it just for this number :D
Ousama game will be pretty cringe, look at the studio and director.
Boku no kanojo i feel its gonna be your favorite :D im definitely right :P
Didnt know you watched love live.
Im waiting for Konohana kitan as well <3 maybe my aots.
Blend S oh yeah lad you know it you know it. Definitely wanna watch it

Imouto? did you like eromanga? if so why not watch this obvious bait anime title? xD
Kujira no kora is great, watch it.... and bghs wasnt that bad. I liked it personally.
You didnt mention Just because i see no reason not to watch it for you, just because :D I never seen you give romances a pretty high score but you at least like them to give them a 7 right.
Also watch Code realize, i think you'll like it. also from visual novel.
and Shoujo Shuumatsu Ryokou its from whitefox. Should be great...
Try Houseki no Kuni too, but im not quite sure how good it will be, i can only guess it can be pretty nice.

I tried to consider what you'll like. there are some other great animes that i didnt include but i feel they are not your cup of tea.