lmao, maak dat topic, letsgoooo
Nee maar niks tegen iemand hier die carnaval niet leuk vind of iedereen die het viert idioot vind, maar ken heel wat mensen van dichtbij die hetzelfde als jullie vinden(carnaval is stom/voor idioten/whatever), maar dan gaan zij gewoon een keer in het weekend idioot(meestal veel idioter dan de gemiddelde carnavalsgek) doen in een cafe op de muziek van lamme frans of een andere gek, en dat vind ik redelijk hypocriet en daar kan ik niet tegen. Van de meeste hier geloof ik niet dat ze in het weekend idioot in een cafe gaan doen(hoewel jullie natuurlijk wel op andere manieren idioot kunnen doen :P) Carnaval is hier iig niet alleen idioot doen en zuipen, maar ook mooie optocht maken van mooie grote wagens, dit is eigenlijk zowat het belangrijkste en dat vergeten deze mensen vaak(te zeggen).
Terugkomend op het idioot doen of zuipen tijdens carnaval, volgesmij is dat iets dat net zo erg is op de gemiddelde zaterdagavond in de stad, alleen er wordt bij carnaval een punt van gemaakt en bij het uitgaansleven is het maar zo en maakt het niet uit. Als carnaval een belediging is om die rede dan is het hele uitgaansleven iedere week een belediging, dan is het nieuwjaarsfeest een belediging, sinterklaas een belediging(zonder of met zwarte piet) en zou zelfs kerst beledigend kunnen zijn. Dan heb ik het nog niet over feesten van andere religies, maar als ik dat zou zeggen zou ik vast wilders nummer 2 genoemd worden dus daar waag ik me niet aan.
Nog een paar dingen voordat ik dit mooie essay afsluit, carnaval is nu idd een katholiek feest, maar vind zijn origine terug als een heidens feest.
Hierop volgende, dat het eerst een heidens feest en toen een katholiek feest was en nu eigenlijk niet meer dan alleen een feest is.
Drm kan iemand die dit feest viert in mijn ogen niet "zijn boekje te buiten gaan onder de noemer religie" zoals rykou het noemt.
En zouden ze dat zonder deze redenering wel kunnen dan denk ik dat niemand het katholicisme veranwtoordelijk maakt voor zijn daden tijdens carnaval.
Het is ook zo dat grootste deel feestdagen en vrije dagen religieus is of daar zijn origine in heeft. Als je alleen deze feesten mag vieren als je je aan de religie houdt, dan wordt nederland volgesmij toch een stuk ongelukkiger rykou.
wat eigenlijk als grap of leuke reactie begon is naar een zeikantwoord naar mijn zeikessay gegaan. Hij is wel mooi gevonden vind ik zelf, plez clap. maar om er nu toch een eind aan te breien.
ik weet niet of rykou zijn principe wat hij hier noemt ook op andere dingen dan dit soort feesten toepast, maar laten we ff reeel zijn rykou. Wie zal er ooit zo consequent zijn? "ik vier carnaval en ik vast en doe voorderest alle dingen die bij het katholicisme horen", das een hele zeldzame uitspraak, zeker wanneer het niet als grap bedoelt is. Zo is het ook bij andere dingen. Dat ze uit een stroom of verzameling van iets alleen maar de dingen pakken die zij leuk vinden en dan de rest maar achterwege laten, happens all the time, jammer dan, maak er geen punt van, anders zijn we heel lang bezig(zeker als ik voor al die dingen dan weer een essay moet gaan schrijven).
wees idd blij met de feesten en vrije dagen die je hebt, waar ze ook vandaan komen, en geniet er van als je wilt, zo niet niet zeuren.
wanneer je iets beledigend of iets anders gaat noemen, doe dit dan consistent(dingen die dezelfde niet gewenste eigenschap hebben) en om de juiste redenen.
en als laatste: Keep gewoon nie kalm, en feeestuh meej die haendel
edit: memes maken je essay vaak mooier |