Kryterium jest proste produkcja musi się zakończyć w 2023.
Dla mnie w tym roku Chińczycy definitywnie zaorali konkurencję Wu Shan Wu Xing: Xichuan Huan Zi Lin
Nie spodziewałem się ze dostaniemy drugi sezon "Fog Hill of Five Elements" a tu jednak :)
mało widziałem w tym roku ugułem, bo raczej skupiłem się na niesezonowych bajkach i mandze, tym niemniej mam coś do powiedzenia.
kategorie: najlepsze anime, najlepsze seiyuu, najlepsze OP, najlepsza (za przeproszeniem) loli, najfajniejszy scenariusz. Zaczynamy:
najlepsze anime. Nominowani: Skip & Loafer, Zom100, Onimai, Dark Gathering, Attack on Titan: the last final, Tengoku Daimakyou
Zwycięża:
Oniichan wa Oshimai! Za co? za radość życia, za wesołość, za pastelowe kolory, za mądre podejście, za zrozumienie, za aksolotla w openingu, za sam opening, za plakat, za Kaede z głosem Iki Musume, za to, że w końcu czułem, że oglądam anime jak kiedyś, za beztroskę i dobroć płynącą od bohaterów. W chuju mam politykę, chcę się cieszyć z anime
najlepsze seiyuu. Nominowani: Yuu Sasahara (Dark Gathering), Ai Fairouz (Magical Destroyers), Sumire Uesaka (Nagatoro), Maki Kawase (Kuma Kuma Bear), Jun Fukuyama (Vampire Dies), Shizuka Ishigami (My Clueless First Friend)
Zwycięża:
wszyscy ex-aequo
najlepszy OP 2023. Nominowani: Skip and Loafer, Mahou Shoujo Magical Destroyers, Onimai, Zom100
Mahou Shoujo Magical Destroyers - Magical Destroyer, Aimi. Za co? Za jajco XD i to dosłownie. I za chorą psychicznie animację, w której są lizanie ręki, rybki i kotek. Gobo gobo, skurczybyki.
najfajniejsza loli 2023. Nominowani: Yayoi Houzuki (Dark Gathering), Sumire Kasahara (My Clueless First Friend), Sushie (Isekai wa Smartphone), dosłownie każda dziewczynka (Kuma Kuma Kuma Bear), Ooma (Tengoku Daimakyou)
Sumire Kasahara (My Clueless First Friend). Za co? Za character development. Żadna inna postać nie miała tak głębokiej a subtelnej przemiany z niedobrej bully w wyrozumiałą i dojrzałą koleżankę z klasy. Pierwsza po Dannym Gloverze, która pomyślała "jestem za stara na to g***o.
najfajniejszy scenariusz. Nominowani: Zom100, Tengoku Daimakyou i Dark Gathering
wszyscy ex-aequo. Może winne są mangi, ale Zom100 otrzymuje nagrodę za odświeżenie najbardziej oklepanego motywu z komediohorroru, Dark Gathering za wyniesienie horroru na następny level, a Tengoku Daimakyou za wprowadzenie potrzebnej świeżości do post-apo
Inne kategorie: Wydarzenie roku: zakończenie Attack on Titan i ostatni film Miyazakiego. Oba wydarzenia wyczekiwane i mam nadzieję, że więcej filmów nie będzie po obu stronach. Najsmutniejsze wydarzenie: Leiji Matsumoto otrzymał bilet na 999. Dziękujemy za wszystko. Okulary roku: nagrody nie przyznano, bo Mie znów ich zapomniała... Zapowiedź roku: nowy Great Pretender, nowe One Piece i nowy CSM. Żartowałem. Zapowiedź adaptacji z serii Yuru Yuri pt. Oomuro-ke! Rozczarowanie roku: Konosuba Meguminowa - niewypał.
mało widziałem w tym roku ugułem, bo raczej skupiłem się na niesezonowych bajkach i mandze, tym niemniej mam coś do powiedzenia.
kategorie: najlepsze anime, najlepsze seiyuu, najlepsze OP, najlepsza (za przeproszeniem) loli, najfajniejszy scenariusz. Zaczynamy:
najlepsze anime. Nominowani: Skip & Loafer, Zom100, Onimai, Dark Gathering, Attack on Titan: the last final, Tengoku Daimakyou
Zwycięża:
Oniichan wa Oshimai! Za co? za radość życia, za wesołość, za pastelowe kolory, za mądre podejście, za zrozumienie, za aksolotla w openingu, za sam opening, za plakat, za Kaede z głosem Iki Musume, za to, że w końcu czułem, że oglądam anime jak kiedyś, za beztroskę i dobroć płynącą od bohaterów. W chuju mam politykę, chcę się cieszyć z anime
najlepsze seiyuu. Nominowani: Yuu Sasahara (Dark Gathering), Ai Fairouz (Magical Destroyers), Sumire Uesaka (Nagatoro), Maki Kawase (Kuma Kuma Bear), Jun Fukuyama (Vampire Dies), Shizuka Ishigami (My Clueless First Friend)
Zwycięża:
wszyscy ex-aequo
najlepszy OP 2023. Nominowani: Skip and Loafer, Mahou Shoujo Magical Destroyers, Onimai, Zom100
Mahou Shoujo Magical Destroyers - Magical Destroyer, Aimi. Za co? Za jajco XD i to dosłownie. I za chorą psychicznie animację, w której są lizanie ręki, rybki i kotek. Gobo gobo, skurczybyki.
najfajniejsza loli 2023. Nominowani: Yayoi Houzuki (Dark Gathering), Sumire Kasahara (My Clueless First Friend), Sushie (Isekai wa Smartphone), dosłownie każda dziewczynka (Kuma Kuma Kuma Bear), Ooma (Tengoku Daimakyou)
Sumire Kasahara (My Clueless First Friend). Za co? Za character development. Żadna inna postać nie miała tak głębokiej a subtelnej przemiany z niedobrej bully w wyrozumiałą i dojrzałą koleżankę z klasy. Pierwsza po Dannym Gloverze, która pomyślała "jestem za stara na to g***o.
najfajniejszy scenariusz. Nominowani: Zom100, Tengoku Daimakyou i Dark Gathering
wszyscy ex-aequo. Może winne są mangi, ale Zom100 otrzymuje nagrodę za odświeżenie najbardziej oklepanego motywu z komediohorroru, Dark Gathering za wyniesienie horroru na następny level, a Tengoku Daimakyou za wprowadzenie potrzebnej świeżości do post-apo
Inne kategorie: Wydarzenie roku: zakończenie Attack on Titan i ostatni film Miyazakiego. Oba wydarzenia wyczekiwane i mam nadzieję, że więcej filmów nie będzie po obu stronach. Najsmutniejsze wydarzenie: Leiji Matsumoto otrzymał bilet na 999. Dziękujemy za wszystko. Okulary roku: nagrody nie przyznano, bo Mie znów ich zapomniała... Zapowiedź roku: nowy Great Pretender, nowe One Piece i nowy CSM. Żartowałem. Zapowiedź adaptacji z serii Yuru Yuri pt. Oomuro-ke! Rozczarowanie roku: Konosuba Meguminowa - niewypał.
Ohh Panie. Onimai. Jak ty mi zaimponowałeś w tej chwili. Ta seria zdecydowanie zasługuje na pełne uznanie i solidną kontynuację. Tym bardziej, że to mega bait 2023 r. Zaczynasz oglądać, spodziewasz się durnego ecchi, przeładowanego fanserwisem a dostajesz przeuroczą opowieść pewnego rodzeństwa. Zaprawdę przedni to serial.
PS: Lista zaliczyłaby zapewne przesunięcie bo imo. Sousou no Frieren zasługuje na wyróżnienie. No ale ciągle trwa więc niech już będzie. Będzie na top w 2024 r.
Niestety ale w 2023 roku tak mało bajek obejrzałem, że nawet nie jestem w stanie top 10 zrobić tak jak w tamtym roku. Z tego co obejrzałem a co zasługuje na wymienienie to na pewno drugi sezon Vinland Sagi, Oshi no ko, kolejny sezon Kimetsu i Dark Gathering. Zwłaszcza te ostatnie anime mnie mile zaskoczyło, wziąłem się za to bo chwaliliście na klubowym czacie i nie żałuję, fajna bajka na odmóżdżenie, projekty duchów na duży props, niektóre były serio creepy. To co obejrzałem a mnie zawiodło to Spy Kyoushitsu, w sumie oczekiwania miałem żadne oprócz tego że ładne dziewczynki i fajne seiyuu, ale i nawet tych oczekiwań nie sprostało. Szkoda że po kilku odcinkach chyba uznali, że nie da się inaczej przyciągnąć widza niż powiększeniem cycków u dziewczynek i w konsekwencji już nawet ładne to nie było :| Spy x Family 2 dobitnie pokazało, że długo się nie da uciągnąć na tym samym schemacie co trzy odcinki. Ktoś jeszcze pamięta, że w tym anime chodzi o jakiś WIELKI i POWAŻNY konflikt dwóch mocarstw? No tak, każdy bo przypominają o tym co odcinek. Ten sezon ani nie posunął do przodu wątku szkolnego ani ARCY WAŻNEJ wojny. Nudy staraszne. Fajnie chociaż że kilka odcinków zabawnych. Drugi sezon Ousama Ranking też trochę zawiódł, spodziewałem się więcej po pierwszym, który był w pyte.
No nic, miejmy nadzieję, że w 2024 roku obejrzę więcej anime.
chociaż hmm, faktycznie ten opening z Magical Destroyers był kompletnie pokurwiony, nie obejrzałem serii do końca ale tych ryjących banię sekwencji nie zapomnę