Jag bestämde mig för att lägga till dig på MSN; du tycks vara en karaktär som går att ha någorlunda kul konversationer med då och då...sedan kan ju intelligent innehåll variera. Fast sådant kan jag med - jag pratar ju med mig själv titt som tätt...
Jo; jag tankade ner den rätt så omgående, men så blev det inte avv att jag tittade på den...sedan såg jag att du hade gjort det. "Jäklar!" :P Då fick jag ju ta och kolla på den med...
Jo, det var buss och cykel (främst buss) som jag fick hanka mig fram med också, innan körkortet gled ner i plånboken. Minns frustrationerna när man kommer ett par minuter för sent och ser bussen lämna hållplatsen alldeles precis innan man når den...
Ha, ja, det var ungefär en och en halv månad sedan...men ändå, man tackar. ^^ Det kändes riktigt bra de första veckorna; det börjar matta ner lite nu när man märker vilka nötter man stöter på ute på vägarna...-_- Jag ska väl inte gnälla så fasligt - jag är väl inte riktigt klok själv, men ändå möter man folk som är värre än jag. Det är då man nästan surnar till lite...
Miket bra, ja. Drog ut lite VÄL länge (två timmar Kara no Kyoukai! :O), men banne mig vilken story...och jag gillade hur de snörde ihop alla händelser tidsenligt till slut.
Haha, jag vet precis vad du menar med sista avsnitten...hade den inte släpat benen efter sig något så förbannat så hade serien fått en klockren tia av mig. Men jo, den är ganska olik den anime man är van vid; främst med artworken då, förstås. ^^ Tyckte du om den så finns Kaiji, också - samma teckningsstil, samma basämne (gambling), samma utdragna effekter, väldigt annorlunda story. Huvudpersonen är Akagis totala motsats - det i sig självt lyckas göra det hela ganska intressant. Dock är han rätt jobbig när han ska grina hela tiden. :P Jag tyckte bättre om Akagi själv, men alternativet finns. Förmodligen kommer en säsong två, också.
Har hört talas om WttNHK - har blivit rekommenderad den av ganska många, känns det som. ^^ Så jag gissar att jag blir tvungen att ge den en chans nån dag. Realistisk anime finns det lite för lite av, känns det som...
Jag SÅG att du hade ryckt tag i Kara no Kyoukai...faen vad snabb du var med att se den. :-P Jag såg precis att den hade kommit ut, och är för närvarande i full gång med nedtankningen...förväntar mig lika mycket som av de andra filmerna! ^^ Och jag ska kolla in SCG också (vilket namn, dessutom) - humor kan man aldrig få för mycket av.
Den filmen, ja...riktigt avslappnad stämning i den; skön att titta på. Den fick en rund och fin tia av mig, se.
Nu har jag tittat på Gyagu Manga också - har inte sett något så dråpligt på länge...å, vad jag skrattade. Den ligger på lite samma humorskikt som Majokko Tsukune-chan - där har du en relativt kort humoranime i ungefär samma skepnad, som levererar fullkomligt oförutsägbara skämt. Precis den typ jag gillar. :-P Så jag får tacka för den rekommendationen.
"Imponerande" eller "vansinne"...visar väl bara hur mycket fritid jag har, trots att jag heltidsarbetar. :-^ Fast jag är lite av en perfektionist också; jag avskyr att lämna saker halvgjorda...så jag håller nu också på att titta klart på all anime under min "On-Hold"-rubrik; sådana som jag sett ett eller två avsnitt av och sedan lagt på hyllan på obestämd tid. De enda anime som jag inte lagt upp på min lista är Pokémon och Digimon - jag var tokig i dessa som yngre, men jag har helt enkelt ingen koll på hur många avsnitt jag sett av vardera...såg inte klart på någon av dem i alla fall, och har ingen lust att göra det. -_-;
Men då ska jag ta mig en koll på Gyagu Manga, om du säger det. Har undersökt den lite förut (Ayu har ju subbat den, trots allt), men aldrig riktigt bestämt mig för att titta på den. Ser att du redan hunnit med fem avsnitt av Akagi, också - tyckte du den var värd att titta på? :3
Fler ord än sag- !? Å herregud...och jag har till och med läst de böckerna, så jag begriper vad du pratar om...men då det är en sådan typ av novell så undrar jag om det kanske vore värt det ändå. Jag är ju ändå väldigt för spel som lutar mer åt texthållet - har till exempel dille på Phoenix Wright-spelen. :p Fast jag förstår att det här är aningen annorlunda...jo, jag får väl pröva då.
Inga förväntningar säger du...det är inte lätt, men det är den banan jag också vill försöka gå för; att jag undersöker omdömen och revyer efter att ha sett animen. Ser man en anime utan några betyg till hjälp så tror jag man har öppnast sinne för det...
Har du någon liten udda anime som du skulle rekommendera då? Som sagt, jag tittar på i stort sett allt möjligt, och försöker avsluta allt med (just nu har jag bara en enda på Dropped-listan, men jag ska rycka tag i den så snart jag kan så den kommer bort därifrån).
Har faktiskt inte kikat på några noveller, men skulle gärna vilja...särskilt skulle man vilja prova en dating sim någon gång. :-^ Dock finns det ju så ytterst lite översatt till ett språk man begriper... men nog borde jag ta mig en titt om jag hittar någon.
Jo, vad jag ville säga var gällande Haruhi; jag tror jag skulle ha kunnat ge den ett högre betyg, men upplevelsen förstördes liksom av den vansinniga hajpen som cirkulerar kring animen. Överallt ser man uteslutande nior och tior och "Favorite Anime"-betyg; då blir man besviken när den inte är just så övervärldsligt bra som man får intrycket av. Det är därför jag brukar nosa omkring efter lite ovanligare Anime - ibland kan man stöta på en riktig jackpot.
En annan jag kan rekommendera som jag såg nyligen, om du inte sett den redan - Bottle Fairy. Inte så mycket till story, mer som en slice-of-life, men jag har aldrig sett något gulligare i hela mitt liv. :3 Bra rolig är den också, och avsnitten är korta så den är ganska hanterbar.
All Comments (18) Comments
...ja ja, gamla frustrationer ersätts med nya. ^^
*Tankar fortfarande ner KnK5*
En dag ska jag se den före dig...EN DAG...
Har hört talas om WttNHK - har blivit rekommenderad den av ganska många, känns det som. ^^ Så jag gissar att jag blir tvungen att ge den en chans nån dag. Realistisk anime finns det lite för lite av, känns det som...
Märks det mycket?
Du verkar vara en människa med smak. Troligtvis mer än mig, faktiskt.
Nu har jag tittat på Gyagu Manga också - har inte sett något så dråpligt på länge...å, vad jag skrattade. Den ligger på lite samma humorskikt som Majokko Tsukune-chan - där har du en relativt kort humoranime i ungefär samma skepnad, som levererar fullkomligt oförutsägbara skämt. Precis den typ jag gillar. :-P Så jag får tacka för den rekommendationen.
Men då ska jag ta mig en koll på Gyagu Manga, om du säger det. Har undersökt den lite förut (Ayu har ju subbat den, trots allt), men aldrig riktigt bestämt mig för att titta på den. Ser att du redan hunnit med fem avsnitt av Akagi, också - tyckte du den var värd att titta på? :3
Inga förväntningar säger du...det är inte lätt, men det är den banan jag också vill försöka gå för; att jag undersöker omdömen och revyer efter att ha sett animen. Ser man en anime utan några betyg till hjälp så tror jag man har öppnast sinne för det...
Har du någon liten udda anime som du skulle rekommendera då? Som sagt, jag tittar på i stort sett allt möjligt, och försöker avsluta allt med (just nu har jag bara en enda på Dropped-listan, men jag ska rycka tag i den så snart jag kan så den kommer bort därifrån).
Jo, vad jag ville säga var gällande Haruhi; jag tror jag skulle ha kunnat ge den ett högre betyg, men upplevelsen förstördes liksom av den vansinniga hajpen som cirkulerar kring animen. Överallt ser man uteslutande nior och tior och "Favorite Anime"-betyg; då blir man besviken när den inte är just så övervärldsligt bra som man får intrycket av. Det är därför jag brukar nosa omkring efter lite ovanligare Anime - ibland kan man stöta på en riktig jackpot.
En annan jag kan rekommendera som jag såg nyligen, om du inte sett den redan - Bottle Fairy. Inte så mycket till story, mer som en slice-of-life, men jag har aldrig sett något gulligare i hela mitt liv. :3 Bra rolig är den också, och avsnitten är korta så den är ganska hanterbar.