Anime & Manga News

Manga 'Keppeki Danshi! Aoyama-kun' Receives TV Anime

by sevenPocky
Jan 28, 2017 9:13 AM | 26 Comments
Shueisha's Weekly Young Jump magazine will announce in its tenth 2017 issue, to be released on February 2, that manga Keppeki Danshi! Aoyama-kun (Cleanliness Boy! Aoyama-kun) will get a TV anime adaptation. A countdown site by Shueisha and Pony Canyon opened last week and is scheduled to end on Thursday.

The gag manga is written and illustrated by Taku Sakamoto. It was initially serialized under Miracle Jump from June 2014 to October 2014 and then in January 2015 was transferred and continued in Young Jump. The manga has six compiled volumes, and the seventh volume is scheduled to be released on February 17, 2017. The story revolves around Aoyama, a fastidious soccer genius who prioritizes cleanliness over everything, in which during his plays he neither heads nor slides and only throws with his gloves on!

Source: Otakomu

Keppeki Danshi! Aoyama-kun on MAL

20 of 26 Comments Recent Comments

I've just finished the 6th volume.. not as great as the others but it will be so fun to watch!! can;t wait... I imagine Aoyama-kun with Kuroko's voice...

Feb 4, 2017 7:05 AM by myth720

The countdown site has been opened and this is the image that has been revealed.

Feb 1, 2017 8:05 AM by tsubasalover

Looks really good, time to read the manga.

Jan 29, 2017 2:30 PM by IciBurn

Hmm this looks pretty interesting, will keep an close eye on this though :T

Jan 29, 2017 12:37 PM by Wasshio

The synopsis sounds hilarious. So kinda like if Levi were to star in a comedy series?
I might give this one a try.

Jan 29, 2017 11:59 AM by Halicone

This might have some potential, hope the comedy will be good.

Jan 29, 2017 10:03 AM by Stark700

The cover kind of looks like Sakamo--
sevenPocky said:
[The gag manga is written and illustrated by Taku Sakamoto.

Is this some new meta joke?

Jokes aside, I do hope this doesn't turn out to be boring like Sakamoto that overstayed its welcome with 24min of one gag all over again.

Jan 29, 2017 9:40 AM by ZetaZaku

Instead of adapting Kaguya-sama we get more fujoshit.

Jan 29, 2017 5:31 AM by YorukaWaifu

I often see some announcement of a manga getting adapted and when I check it seems they just added it to the database or something...

OT: comedies are hit or miss, so I'm gonna give it a shot, the synopsis doesn't sound bad.

Jan 28, 2017 6:22 PM by Wintovisky

will watch for fun...

Jan 28, 2017 6:17 PM by Kuma

comedy+handsome mc+sports
GOING TO BE A FUN RIDE PPL

Jan 28, 2017 5:14 PM by blackbelt101

I hope this wont be as boring as Sakamoto Desu ga?

Jan 28, 2017 5:12 PM by KuuhakuDesu

Doesn't look that bad, but not my type of series. Seems more aimed towards the fujos.
I'm just waiting for a Golden Kamuy anime goddammit

Jan 28, 2017 4:26 PM by Hongu

I'll put this on my list and get the fist volume of the manga by tomorrow - so I can make my own image of this series. Looks interesting. But not really sure.

Jan 28, 2017 11:34 AM by cure_potato

uhh

well I don't like sports anime but that actually sounds like a pretty good comedy in terms of potential lol

Frostbytes said:
sevenPocky said:
I was hoping for that too. Who knows, we might get one in the future!


That and Grand Blue adaptation, after that I can die peacefully. Kaguya is pretty popular so I expect something this year.
yeah Grand Blue and Kaguya-sama are probably among the most expected/hoped for anime adaptations atm

Jan 28, 2017 11:22 AM by HaXXspetten

sevenPocky said:
Frostbytes said:
Oh yeah I was hoping for kaguya sama adaptation when young jump teased an anime adaptation but whatever lol.
I was hoping for that too. Who knows, we might get one in the future!


That and Grand Blue adaptation, after that I can die peacefully. Kaguya is pretty popular so I expect something this year.

Jan 28, 2017 11:10 AM by Frostbytes

The genre does not speak to how I visualize this series... Mhh... But well, seems like Sakamoto-kun...

Speaking of it... Damn.... I dreadful reminder....

Jan 28, 2017 10:48 AM by _Ako_

This looks like something i would enjoy x)

Jan 28, 2017 10:08 AM by Chibi-Alice

Levi got his own cleaning manga XD

Jan 28, 2017 9:28 AM by ichii_1

Frostbytes said:
Oh yeah I was hoping for kaguya sama adaptation when young jump teased an anime adaptation but whatever lol.
I was hoping for that too. Who knows, we might get one in the future!

Jan 28, 2017 9:27 AM by sevenPocky

Related Database Entries