Anime & Manga News

Shugo Chara's Second Season Gets Name And Date

by ReverseHarem
Sep 20, 2008 10:13 AM | 20 Comments
The official website for Shugo Chara! has confirmed a date and name for the second season. The name will be Shugo Chara!! Doki and it will premiere on October 4th in Japan despite earlier rumors that it was to be called Shugo Chara! Ninenme and air on October 10th.

For more information: ANN.

20 Comments Recent Comments

damn it another one Ive got to start soon :D well first shugo chara and then this second season

Sep 21, 2008 2:23 PM by darth_lex

Doki, lol.

I've gotta catch up...

Sep 21, 2008 6:05 AM by Siing

Ha, better hurry up on the first one.

Sep 21, 2008 4:59 AM by ukonkivi

overfunk said:
Not even a little breather for the manga to go further.

Uh oh...

This.

I advise they take a break after 13 episodes or something or else this is gonna get ugly
I will of course, watch it though
xD

Sep 21, 2008 4:41 AM by sooyeol

COOL AND SPICY <3

I should get going on finishing the first season :S

Sep 21, 2008 12:28 AM by Xjellocross

oh that's too awesome!
though the first series is not yet finished i'm too excited about that shugo chara!! doki

Sep 20, 2008 10:26 PM by ka-ki

name change might be for publicity heh. 'new season!' yeh?

that aside, good to see more shugo chara!

Sep 20, 2008 10:02 PM by co_flame

oh niceee ! i cant wait :)

Sep 20, 2008 6:58 PM by jade-v27

I approve of this news.

Sep 20, 2008 6:27 PM by Syanaide

I made a note to watch this because I have quite a few friends who enjoyed it.

...Never did, but it's still on my to-watch list, and this second season just gives me more to watch. Hope I'm not disappointed.

Sep 20, 2008 6:11 PM by Umandsf

Yay for Shugo Chara! x3 Can't wait for the second season... needs more Ikuto.

Sep 20, 2008 6:04 PM by NoyaChan

Not even a little breather for the manga to go further.

Uh oh...

Sep 20, 2008 1:33 PM by fruant

hahaha 'Shugo Chara!! Doki' is so retarded
*pokes DB admin to change the title of the entry*

Sep 20, 2008 12:14 PM by windy

Awesome, totally looking forward to this :D
Now to catch up on the first season beforehand.

Sep 20, 2008 12:02 PM by hinotoriii

HalberdierRetsel said:
Wonder why they didn't just extend the anime. It's gonna be aired immediately after anyway!


I guess its a fancy way of saying "we'll be extending the show"

but I'll be looking forward to this either way ^_^ very cute show

Sep 20, 2008 11:47 AM by VocaloidXIII

YAY!!! I'm so happy!!! More Amuto!!! YAY!!!

Sep 20, 2008 11:32 AM by AnimeGirl1990

more Shugo Chara :)
more Amu ^__^
I hope they finish subbing the 1st season before the 2nd season starts...

Sep 20, 2008 10:52 AM by Sayed

Wonder why they didn't just extend the anime. It's gonna be aired immediately after anyway!

Sep 20, 2008 10:39 AM by HalRyder

Awesome :D

Sep 20, 2008 10:30 AM by xera

Sweet, hopefully I can finish the first season before then. :3

Sep 20, 2008 10:20 AM by Ustnap