Anime & Manga News

Three Comedy Manga of Afternoon Magazine To Be Animated

by dtshyk
Jan 24, 2011 8:30 AM | 17 Comments
According to Natalie, three comedy manga serialized in Afternoon magazine were announced to get anime adaptations.

1. Hato no Oyome-san
A nonsense comedy manga of cute-looking animals telling blue jokes and satires violently.

Hato Yome manga volume 8

2. Pū Neko
A four-panel manga about "jobless (pū)" cats and Momoyama Momoko, who can talk with them. According to the author, 98% of cats are jobless.

Pu Neko snapshot

3. Rinshi!! Ekoda-chan
A four-panel manga about a bare private life of a part time worker Ekoda-chan, who takes up one nightclub job another.

Ekoda-chan website

Source: Natalie

Hato no Oyomesan on MAL
Rinshi!! Ekoda-chan on MAL
Puu-Neko on MAL

17 Comments Recent Comments

3rd anime sounds interesting...

Jan 26, 2011 7:26 AM by Yorozuya-GIN

Last one is the only one I might consider watching.

Jan 25, 2011 10:30 AM by holypoop

The three sound kinda interesting, esp the second one.

Jan 25, 2011 1:57 AM by AlexSadist-sama

nothing interesting

Jan 25, 2011 1:43 AM by Namu12

Will probably watch if only for Afternoon.

Jan 24, 2011 11:16 PM by kasumisama

What's with 2 of them revolving around animals? Anyway, I might check them out once more information is put out. But from the little info in the descriptions, I'm just unsure right now.

Also Pu Neko's link is blocked, since it's asking for a password to that Photobucket account.

Jan 24, 2011 10:41 PM by tangytangerine

Ekoda-san looks pretty okay...not sure about the others though I'll probably check them out.
OrochiPL said:
rolddy said:
definitely ain't watching any of them they look retarded
You look at your avatar.

Yeah, seriously.

Jan 24, 2011 10:28 PM by SlaughterChichi

For whatever reason, I have a good feeling about Hato no Oyome-san... Going to try

Jan 24, 2011 9:31 PM by herox3

cool i guess...

Jan 24, 2011 2:58 PM by Neverarine


comedy animes , okay lets give a try

Jan 24, 2011 2:38 PM by Eternal_Shield

I want to watch Hato no Oyome-san, it's pretty much the Japanese version of Happy Tree Friends (although this will most likely be better than Happy Tree Friends). Pu Neko most likely is a good time waster (the cats got me sold), and Ekoda-chan, I'll think about that one.

Jan 24, 2011 11:15 AM by Hoppy

Hopefully they will be good. There has been a disappointing amount of good comedy animes of late.

Jan 24, 2011 10:36 AM by FatherAnderson

What the... can't see the image of Pu Neko cuz i have to login, reupload plz? Leaving that aside, looking forward to Pu Neko and Ekoda-chan, seems nice.

rolddy said:
definitely ain't watching any of them they look retarded
You look at your avatar.

Jan 24, 2011 9:54 AM by OrochiPL

meh... I got no other choice but to check them out... Theyre pretty "meh" for me...

Jan 24, 2011 9:54 AM by DenjaX

definitely ain't watching any of them they look retarded

Jan 24, 2011 9:26 AM by Mr_Gutts

People need to pay more attention to comedy animations such as these.

Jan 24, 2011 9:14 AM by TreF

once more info is released about them, i'll think about watching them when they come out lol

Jan 24, 2011 9:13 AM by ariamachi

Related Database Entries