Forum Settings
Forums

K-ON! Boosts the Sales of Mobile Phone and Headphones

This topic has been locked and is no longer available for discussion.
Pages (4) [1] 2 3 » ... Last »
 
#1
May 10, 2009 8:50 PM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 4384
According to the blog of a headphones shop, AKG K701 was sold out for the first time since the opening of the shop. AKG K701 is a high class headphones and priced 74,900 yen (approx. $750). Mio wore the headphone in the episode 5 of "K-ON!".

Screenshot of the scene

Source: E-Earphone blog

Mio used a mobile phone NTT Docomo FOMA D902i in the same episode. It's an old model released in 2005 but was also sold out in the used mobile phone store.

Screenshot of the scene

Sources:
Senaka Blog
GIGAZINE

Update========================
Mio's lefty base guitar "Fender JB62/LH/3TS" was also sold out in 2-3 weeks and Fender Japan sent an order to the factory to produce the guitar in the amount of two-year sales.

Source: Ascii
Modified by freedoleen, May 22, 2009 10:37 AM
 
#2
May 10, 2009 8:55 PM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 5382
wow those people are so impressionable. we are heading to very dangerous ground here. people who have that much money should be smarter....

then again its probably chump change or they worked their ass off for....well never mind.

i would hate to see what would happen if mio beat up a retarded kid.
 
#3
May 10, 2009 9:09 PM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 810
What is this I don't even...
 
 
#4
May 10, 2009 9:26 PM

Offline
Joined: Sep 2008
Posts: 654
Haha! I knew this was bound to happen.. Mio sporting it was rather obvious in the episode as well.
"It's because you exist.. That I'm here right now.."
 
#5
May 10, 2009 9:39 PM
Offline
Joined: Sep 2008
Posts: 193
overfunk said:
What is this I don't even...


My reaction exactly.
 
#6
May 10, 2009 9:41 PM

Offline
Joined: Nov 2008
Posts: 866
Must be nice to be able to buy that stuff on a whim.
 
#7
May 10, 2009 9:49 PM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 470
Awesome. Now we can expect marketing in anime to double as a whole, and possibly triple in KyoAni shows.


 
 
#8
May 10, 2009 9:50 PM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 29
O_o I knew that a lot of us love Mio but that is ridiculous! But wouldn't mine to buy the same though *blush*
 
#9
May 10, 2009 10:16 PM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 426
hidden ads?
 
May 10, 2009 10:26 PM

Offline
Joined: Mar 2007
Posts: 1670
KyoAni is the company controlling Japan now.
 
May 10, 2009 10:27 PM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 8865
Go K-on!
^^
btw, I need a new headphone too XD
 
May 10, 2009 10:28 PM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 8334
Next up- striped panties are sold out all across japan.

same with rice bowls.

 
May 10, 2009 10:42 PM

Offline
Joined: Jul 2008
Posts: 4227
The influence of K-ON! knows no limits.
 
May 10, 2009 10:42 PM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 1520
Ridiculous.
 
 
May 10, 2009 10:43 PM
Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 125
Hmm my headset fell apart yesterday/today... May need to order a pair lol.
 
May 10, 2009 10:53 PM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 470
oznot said:
Hmm my headset fell apart yesterday/today... May need to order a pair lol.


Only 750 bucks bro.

and shipping, lolz.


 
May 10, 2009 11:20 PM

Offline
Joined: Sep 2007
Posts: 2172
750$? lol... AKG K701 costs around 350$ here by us :P
 
May 10, 2009 11:20 PM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 493
I want those headphones, lol.


 
May 10, 2009 11:21 PM

Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 91
first the bass guitar and now this. ITs kinda....silly
 
 
May 10, 2009 11:31 PM

Offline
Joined: Jul 2008
Posts: 2804
Oh, wow. That's a little scary. Obsessed much?

BEGINNER
 
May 11, 2009 12:17 AM

Offline
Joined: Sep 2007
Posts: 232
Those better be some godly headphones for that price. . .
 
May 11, 2009 12:21 AM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 255
SunyiNyufi said:
750$? lol... AKG K701 costs around 350$ here by us :P

I second that =D
I wonder, why didn't the number of members suddenly rise in the headphones club >_>
 
May 11, 2009 12:23 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 5404
What the hell.
 
 
May 11, 2009 12:57 AM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 314
I can get buying the headphones as they look awesome but why would people go out of their way to search for a phone in used shops just for that?
 
May 11, 2009 1:02 AM

Offline
Joined: Oct 2007
Posts: 3726
Ra17eN said:
O_o I knew that a lot of us love Mio but that is ridiculous! But wouldn't mine to buy the same though *blush*


Funny thing is, my headphones recently broke and i need to go buy new ones...
But you wont see me using that much money for it :P
 
May 11, 2009 2:54 AM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 106
K-On = Evil
 
May 11, 2009 2:59 AM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 106
That specific AKG model is good but I'd rather get a Grado if I have the cash.
 
May 11, 2009 3:00 AM

Offline
Joined: Sep 2007
Posts: 2172
Hamel said:
I can get buying the headphones as they look awesome but why would people go out of their way to search for a phone in used shops just for that?

uhm.... cos people are idiots?
 
 
May 11, 2009 3:09 AM

Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 455
i want those headphones now =P
 
May 11, 2009 3:10 AM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 4608
K-ON fans continue to be retards.

Let's hope Mio jumps off a cliff in the last episode. Test everyone's dedication.
"I'm starting to think mal is run by Xinil generating electricity on a bicycle." - idklol
 
May 11, 2009 4:42 AM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 16
uh... Because it was Mio who wore it? That's why? XDD

Credits to: CanityoPOKES @ Karaholic.com
Avatar Credits to: Flower of the Qlipoth
 
May 11, 2009 4:52 AM

Offline
Joined: Jul 2007
Posts: 23708
Beatnik said:
K-ON fans continue to be retards.


Agreed.


And this article proves that this "thing" should have never been made.
 
 
May 11, 2009 5:20 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 4300
Fai said:
Beatnik said:
K-ON fans continue to be retards.

Agreed.

And this article proves that this "thing" should have never been made.
You and everybody else are just whining because you don't understand moe.
 
May 11, 2009 5:33 AM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 4608
kuroshiroi said:
You and everybody else are just whining because you don't understand moe.


Yes, moe has everything to do with cattle-like behaviour flying in the face of reason and logic.

Come. Moe with me. MMOOEEEEE!!!
"I'm starting to think mal is run by Xinil generating electricity on a bicycle." - idklol
 
May 11, 2009 5:38 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 4300
Beatnik said:
kuroshiroi said:
You and everybody else are just whining because you don't understand moe.


Yes, moe has everything to do with cattle-like behaviour flying in the face of reason and logic.

Come. Moe with me. MMOOEEEEE!!!
As I said, you don't understand.
 
 
May 11, 2009 6:03 AM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 4608
kuroshiroi said:
As I said, you don't understand.


I'm glad.
"I'm starting to think mal is run by Xinil generating electricity on a bicycle." - idklol
 
May 11, 2009 7:00 AM

Offline
Joined: Oct 2007
Posts: 2004
SunyiNyufi said:
750$? lol... AKG K701 costs around 350$ here by us :P
which is still over priced btw
Signature removed. Please follow the signature rules, as defined in the Site & Forum Guidelines.
 
May 11, 2009 7:09 AM

Offline
Joined: Oct 2007
Posts: 879
Oh wow, and I thought Dr. Dre headphones were expensive.

K-ON! Hypeness is just... too much...
 
May 11, 2009 7:19 AM

Offline
Joined: Dec 2006
Posts: 510
After this everyone will want KyoAni to show their stuff.

 
May 11, 2009 7:37 AM

Offline
Joined: Oct 2007
Posts: 1620
kisami said:
i would hate to see what would happen if mio beat up a retarded kid.


OMG, that made my day, I nearly died of laughter here XD

"Thousands have lived without love, not one without water." -Wystan Hugh
 
May 11, 2009 8:02 AM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 1369
Beatnik said:
K-ON fans continue to be retards.

Let's hope Mio jumps off a cliff in the last episode. Test everyone's dedication.
I rather really not see that... lol

But, really, buying something that you won't use it up to the 20% of its features is just stupid.

Its like buying an 52 inch LCD TV to play PSONE or megadrive...

Oh well, you don't need to be japanese to do that tho...
 
May 11, 2009 8:20 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 4001
Hell yeah headphones!
Especially Yay, AKG!

BTW:
Poor Japanese. Here in Germany the AKG K701 cost about 300$.
In the US about 270$


AKG K701
@
Amazon Japan
Amazon Germany
Amazon US

Nice price range, huh? I feel sorry for the Japanese.
Modified by De-JaY, May 11, 2009 8:59 AM
 
 
May 11, 2009 8:24 AM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 463
They all seems to have much money to do this.
But if Mio does have these kinds of thing, then she's got no reason to be surprised by Mugi's richness...
 
May 11, 2009 8:45 AM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 170
Guess we know what Microsoft's next idea will be to boost Xbox 360 sales in japan then.
Modified by Siliane89, May 11, 2009 9:01 AM



 
May 11, 2009 8:54 AM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 4288
That's the power of anime in the market XD

 
 
May 11, 2009 9:50 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 499
De-JaY said:
Hell yeah headphones!
Especially Yay, AKG!

BTW:
Poor Japanese. Here in Germany the AKG K701 cost about 300$.
In the US about 270$


AKG K701
@
Amazon Japan
Amazon Germany
Amazon US

Nice price range, huh? I feel sorry for the Japanese.


I would still buy it with that price even if I'm living there. ^^ :P
mflatischler.tk - My Manga translations and transcriptions
Anime in Blu-ray
あなたの人種、年齢、宗教は問いません
 
May 11, 2009 9:53 AM
Strike Witch

Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 3178
lol once again people will go to that sort of length just because of the influence of an anime character. not saying im against it, though.
 
May 11, 2009 9:58 AM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 6388
Woah, i must get those headphones, they look so cool. :)
 
May 11, 2009 10:33 AM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 1301
This is starting to get ridiculous. I mean it's not like they wanted to just buy an high-end headphone, it's just that they wanted to buy the same one as Mio's...
 
May 11, 2009 11:04 AM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 701
Oh god, I knew K-ON will be hyped, but...
 
This topic has been locked and is no longer available for discussion.
Pages (4) [1] 2 3 » ... Last »