Forum SettingsEpisode Information
Forums
Pages (8) [1] 2 3 » ... Last »
Post New Reply
Poll: Golden Time Episode 13 Discussion


#1
Jan 9, 2014 10:03 AM
News Team
Online
Joined: Nov 2011
Posts: 96974
THIS IS AN ANIME ONLY DISCUSSION POST. DO NOT DISCUSS THE MANGA BEYOND THIS EPISODE.
----------------------------------------
Great episode! Dat OP song.

I liked the cherry mood even with Linda here. Dem outfits. Poor Koko though...maybe she had way too much fun or something lol. She got scared too XD so priceless. Koko and dat lipstick!

The atmosphere was great with everyone's energy! Oh Koko~you and your cooking skills. Nice festival though even with the drama still going on. Nana is also pretty awesome. Dat punch.
Modified by Stark700, Jan 9, 2014 12:58 PM
 
#2
Jan 9, 2014 12:56 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 841
I liked this episode but it felt somewhat empty for some reason. Koko was fairly cute this episode. It seems past Banri has laid a curse on our new one. Again Linda runs away from her feelings.

Forgot to comment about the sexy preview scene.
Modified by 7thVoid, Jan 9, 2014 1:05 PM
"A cruel world is not without it's beauty, and many times a select few find it by mistake. Only then do those select few see the world for what it is... A disastrous masterpiece." ~ 7thVoid

"Hates a river that only flows down." ~ 7thVoid
 
#3
Jan 9, 2014 12:58 PM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 566
Ghost Banri confirmed butthurt.
I guess anyone on the Koko ship is happy with the new OP and ED. I am as well.
 
#4
Jan 9, 2014 1:00 PM

Offline
Joined: Sep 2009
Posts: 2166
Wow, old Banri is starting to become a bit of a jerk. The new Banri shouldn't have to be restricted to doing only what the old Banri wants. If the old Banri comes back completely, then he can decide for himself what he wants to do.
 
#5
Jan 9, 2014 1:00 PM

Offline
Joined: Jun 2012
Posts: 1574
"I'll curse you because I can't have my waifu"
Ugh just fuck off already Ghost Banri
 
#6
Jan 9, 2014 1:01 PM

Offline
Joined: Mar 2012
Posts: 215
Golden Time is back with more Yui Horie songs, more Kaga Kouko clinginess, and more sound issues. Oh well, at least the humour is still great.
 
#7
Jan 9, 2014 1:01 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 112
I'm so afraid this turn into a fucked up drama anime :(
A part of me is still rooting for linda though
 
#8
Jan 9, 2014 1:05 PM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 700
Yay Golden Time is finally back :D I like the new OP song. Definitely has a subtle sad hint to it unlike the first one.

I have a pretty solid feeling during Koko's vacation to Barecelona, some serious stuff with Linda is going to go down.
 
#9
Jan 9, 2014 1:05 PM

Offline
Joined: May 2013
Posts: 7106
I missed this show during the break. Lol Koko trying to fake the preparations for the Yakisoba. Ghost Banri is at it again.

Man once she leaves for Barcelona, some major developments are gonna happen between Banri and Linda.
 
Jan 9, 2014 1:07 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 841
babymilo91 said:
I missed this show during the break. Lol Koko trying to fake the preparations for the Yakisoba. Ghost Banri is at it again.

Man once she leaves for Barcelona, some major developments are gonna happen between Banri and Linda.


Actually it's between past Banri and Linda. Stupid butthurt ghost.
"A cruel world is not without it's beauty, and many times a select few find it by mistake. Only then do those select few see the world for what it is... A disastrous masterpiece." ~ 7thVoid

"Hates a river that only flows down." ~ 7thVoid
 
Jan 9, 2014 1:08 PM
Forum Moderator
Kanadeβ™₯

Offline
Joined: Sep 2011
Posts: 9584
Dat ghost Banri though... "I'LL CURSE YOU." Okay. Fanservice w/ swimsuits next episode, and in the house at that.
Modified by Tyrel, Jan 9, 2014 1:16 PM
 
Jan 9, 2014 1:13 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 984
Ghost Banri seems like a very selfish man.
 
Jan 9, 2014 1:16 PM

Offline
Joined: May 2012
Posts: 172
Golden Tiem.......wat r u doin.....stahp it >.<
 
Jan 9, 2014 1:18 PM

Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 2079
I think I'm the only one who doesn't like the new OP or ED. Oh well.
Okay,that stupid Banri ghost makes the show going down... It's like they are forcing some useless drama making this 'battle' between the two Banri.
This episode was somehow more like a filler for me,I was watching how each minute was going so fast,waiting for some real development- but no. That dance,tho.
And Koko with her bad cooking. And the same flashback.

I want an OVA only with Nana.
 
Jan 9, 2014 1:20 PM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 688
lol that Gintama face and air cooking! Plus that ghost Banri is starting to creep me out.
 
Jan 9, 2014 1:25 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 520
Come on ghost Banri rest in peace already ~_~
Leave Koko and Present Banri alone.
 
Jan 9, 2014 1:28 PM
πŸŠπ“¬π“±π“²π“΄π“ͺ🍊

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 12965
The new OP is pretty nice as expected, and the new ED is very catchy I actually like it more than the new OP.

This episode was pretty much pure Kouko fest. From her nervous wreck on walking with wooden sandals I suppose to her terrible cooking, but in a way she looked moe and kawaii when cooking. I'm actually starting to like Kouko.

Old Banri, smh really. He couldn't be with Linda so he goes evil and guessing from what he said he'll be trying to ruin the relationship with Kouko and make New Banri's life a living hell.

I'm surprised New Banri did not kiss Kouko towards the end, she was surprised herself.

Next episode preview: OMG, Kouko looks sexy and beautiful.
 
Jan 9, 2014 1:29 PM
Offline
Joined: May 2013
Posts: 3
1.I honestly thought she was going to strip after putting the blindfold on him haha.
2.What in the world is wrong with Ghost Banri. What a self centered fuck.
 
Jan 9, 2014 1:32 PM
Offline
Joined: Jan 2014
Posts: 4
I like the new OP and ED.
Also, what the heck, ghost Banri? It's his life now, not yours, you selfish brat. You're not inside that body, you are already a spirit, leave Banri alone. I was fine with ghost Banri, but he's becoming more selfish.
 
Jan 9, 2014 1:33 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 10965
Just saw the OP & ED...Too bad no Linda again but damn! The OP&ED make Kouko look so friggin adorable <3<3<3

I liked both of them. Seems the tone will change from happy go lucky to calm and dramatic looking at the OP. Nice seeing different emotions of Kouko there hehe :3
 
Jan 9, 2014 1:34 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 30
It was decent nothing special also kinda slow can't remember much of it the kiss rejection was the only part i remember!!
 
Jan 9, 2014 1:34 PM

Offline
Joined: Mar 2013
Posts: 1896
That fucking selfish ghost is annoying me.
 
Jan 9, 2014 1:37 PM

Offline
Joined: Apr 2012
Posts: 941
Soooo ghost Banri has turned into a masochist. Who you gonna call? Ghostbusters!
 
Jan 9, 2014 1:37 PM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 1948
Seems like Crunchyroll has sound issues again. Really loud BGM.

As for the episode, it was kinda funny. But that new OP... utterly terrible.
I have my own anime blog. It's called Anime Viking. Hope you'll you read it!

 
Jan 9, 2014 1:41 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 23
Ghost Banri is such an ass. He better not ruin what they have. But I have a feeling Banri is gonna realize his ghost self is still there and tell him off or something. I hope.
 
Jan 9, 2014 1:41 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 611
I'm liking the new ED. This episode was pretty good. Lots of cute Kouko moments.

Lol at how Banri tried to surprise Kouko and ended up getting punched in the face by Nana.

Yea, ghost Banri is pretty damn annoying.
 
Jan 9, 2014 1:46 PM
Offline
Joined: Feb 2013
Posts: 26
Finally, new eps....... but...I dont know, this eps seems lack something, not rlly sure tho. Well, at least I like the new ED song. :D
And, Im getting annoyed with that ghost Banri. Its pissed me off. I know, without some "flavor", this anime will become boring. But this is rlly annoying. Good thing, about that ghost Banri is a pain-in-the-ass not just my opinion.
Well, I was about to put this anime in my top list rom-com anime, but if the rest of eps will be same with this eps, Im planning to throw it out.
 
Jan 9, 2014 1:46 PM
Offline
Joined: May 2009
Posts: 66
Surprised everyone hates ghost Banri. I am taken by his bitterness and can empathize with him.
 
Jan 9, 2014 1:46 PM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 962
This episode was a bit weird, esp. with Koko covering Banri's eyes while she air cooks. The new OP and ED were good. I was predicting that Banri would be with Linda while Koko's in Barcelona, but based on the preview of next week's episode, that episode will be as dull as this one. Hopefully, it'll pick up.
 
Jan 9, 2014 1:56 PM
Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 896
What's with that weird dance in the first minutes? lol
Strange episode.
 
Jan 9, 2014 2:00 PM
Hitagi's Pet

Offline
Joined: Nov 2009
Posts: 6920
Ghost Banri: Please piss off and let new Banri move on with his life. If he is to end up with Linda, then let it be on his own terms and not on memories of the past.

Koko tries so hard for Banri, you cannot help to be find it cute. She should have reacted more to banri having a nosebleed after that Nana punch though.

I actually liked the new OP
"Perhaps there is a universal, absolute truth. Perhaps it justifies every question. But that's beyond the reach of these small hands." Mamoru Oshii

There is a cult of ignorance (...) nurtured by the false notion that democracy means that “my ignorance is just as good as your knowledge.” Isaac Asimov

 
Jan 9, 2014 2:01 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 2349
Yay! Finally I got to see Kouko again geesh they take a century...anyways, the new op and ending are pretty good. Banri's struggling alright
 
Jan 9, 2014 2:01 PM

Offline
Joined: Jan 2010
Posts: 92
Ghost Banri... Why don't you just go to hell already ? you selfish motherfucker.
 
Jan 9, 2014 2:05 PM

Offline
Joined: Dec 2011
Posts: 1899
Don't care what anyone says, Ghost Banri>>>>Current Banri

 
Jan 9, 2014 2:05 PM
Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 285
Well we needed some sorta asshole on the show, and Ghost Banri fit the bill. An asshole indeed.
 
Jan 9, 2014 2:06 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 11432
I didn't like this episode that much. The beginning was kinda weird/awkward and ghost Banri seriously gets on my nerves. Fuck Linda Koko ftw
 
Jan 9, 2014 2:07 PM
Offline
Joined: Sep 2012
Posts: 284
Ghost Banri is dedicated to his cause, for better or worse.
 
Jan 9, 2014 2:08 PM
Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 126
great to have golden time back in my week. unfortuantely it seems its going to be ef: a tale of memories, linda bieng ignored and "freindzoned" getting real tired of koko.. some might say "go brush up on your shakespear".. well i dont care. i have a little hope left for linda. why all that hate for ghost banri? you can't blame him, try put yourself in his shoes? if you want him to end up with koko and ghost banri to disapear, banri have to accept him or something.. but personally i might drop it if it gets to that :P

but anyway love the show so far! the drama :3
dont want to hurt anyones feelings, just saying my opnion. i know its poisonius but you will survive!
 
Jan 9, 2014 2:10 PM

Offline
Joined: Mar 2013
Posts: 69
Never a ghost pissed me off so much.
 
Jan 9, 2014 2:13 PM

Offline
Joined: Jan 2012
Posts: 603
The overkilling sweetness of the OP/ED have changed. It was inevitable, but eh, the new OP/ED are good too ^^
Reading everyone's reactions about ghost banri and labelling him a douche is funny, Banri's enemy is none other than Past Banri; himself! I smell Persona quotes coming up in the next few eps...
Kouko going to Barca will obviously cause some drama between Banri and Linda, and most importantly Kouko being doubtful and worrying whilst she's there. Banri not accepting that kiss just shows there's a heap load of drama coming up this season~
 
Jan 9, 2014 2:14 PM
Offline
Joined: Feb 2013
Posts: 732
Ghost Banri at it again
 
Jan 9, 2014 2:15 PM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 189
Old Banri needs to take a step back, sheesh.

Dat punch and cooking scenes, lol.

Can't wait to see how the next few episodes turn out.

"Climb the mountain not so the world can see you, but so that you can see the world."
 
Jan 9, 2014 2:35 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 18
The Ghost is like a reverse personality of Banri. Instead of being self-less we have a selfish Banri.
 
Jan 9, 2014 2:45 PM
Offline
Joined: Apr 2011
Posts: 17
Ghost Banri, you're being a real bitch bro
 
Jan 9, 2014 2:54 PM
Offline
Joined: Dec 2013
Posts: 14
Meh it was good but not great. The new OP song sucks imo but the ED is ok. It felt like just a transitionary episode meant to get laughs (which I don't like) and show Ghost Banri's super butthurt feelings (which I do like). I prefer the more plot twisting episodes over ones like this. Damn that Ghost Banri, fucking things up and shit...
 
Jan 9, 2014 2:55 PM

Offline
Joined: Jan 2014
Posts: 71
How did Banri lose his memory again? Did he jump, fell, or got hit by that bike? Because it's a little vague, but every flashback shows a bike making contact with him then PLOP. Did Linda hit him? Just wondering.
 
Jan 9, 2014 3:02 PM
Offline
Joined: Dec 2013
Posts: 14
The bike knocked him off the bridge and he hit his head on impact. This gave him amnesia. Nobody knows who the person on the bike was. Some people think that it was Linda and some think that it was the guy that Linda's new sister in law was having an affair with. Or it could be just some random person. Idk. Keep watching to find out
 
Jan 9, 2014 3:03 PM

Offline
Joined: Mar 2011
Posts: 173
Cmon Ghost-kun, don't be a hoe. I love Linda too but you can't just sabotage everything with Koko!
 
Jan 9, 2014 3:04 PM
Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 113
Man, I'd love to see Linda flat out reject Ghost Banri to put him back in his place next time he emerges again.
 
Jan 9, 2014 3:09 PM

Offline
Joined: Jun 2013
Posts: 5798
Amazing episode! It was funny as hell but ghost banri is really starting to piss me off!
 
Pages (8) [1] 2 3 » ... Last »