Forum SettingsEpisode Information
Forums
Pages (7) « 1 2 [3] 4 5 » ... Last »
Post New Reply
Poll: Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaetemo Omaera ga Warui! Episode 6 Discussion


Aug 13, 2013 12:12 PM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 98
I love this series. XD
 
 
Aug 13, 2013 12:12 PM

Offline
Joined: Mar 2012
Posts: 620
I heard the ED music somewhere.
 
Aug 13, 2013 12:32 PM
Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 768
LMAO, Look at that, she sooo wanted to watch fireworks display with somebody, instead she get to watch couples having sex at a nearby love hotel on top nearby an adjacent build with 2 middle school boys.
 
Aug 13, 2013 1:08 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 142
How do you ruin a great episode? You put in Vocaloid shit at the end.
 
Aug 13, 2013 1:22 PM
Offline
Joined: Jul 2011
Posts: 281
I think that qualifies as a happy ending ;-) All in all a surprisingly positive episode this week, even though it was mostly just a streak of optimistic misunderstandings.

As lazy and naive as her "play more otome games and wait for luck to strike" strategy was, it was actually the most effective one yet. She did something she liked, was more relaxed about other people and what might happen and actually interacted with people. Of course it didn't work out like she wanted, but at least it wasn't a total disaster as usual.

I don't get it, but holy shit is she annoying!
Yeah, I know how you feel, Tomoki. Once a person has annoyed you enough, you get annoyed even when there's no reason to ^^
 
Aug 13, 2013 1:34 PM

Offline
Joined: May 2012
Posts: 329
Another funny episode.
I lol'ed at the ants all over her face scene and those cats.
Also I liked that ending.

Hopefully the 2nd half of this show is as good as the first.
Can't wait till the next episode.
 
Aug 13, 2013 1:40 PM
Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 4
This show is great even though it is painful to watch.
 
Aug 13, 2013 1:48 PM

Offline
Joined: Aug 2012
Posts: 40
Them CATS LOL
 
 
Aug 13, 2013 1:53 PM

Offline
Joined: Apr 2011
Posts: 278
The episode was very great, but as a huuuuuuge Hatsune Miku lover I got goose bumbs in the credits when I heard her singing what made the episode even better! <3
 
Aug 13, 2013 1:55 PM

Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 14152
Jikanwa said:
Them CATS LOL




I want a GIF for that :p. Another great episode, Tomoko is just too much.
 
Aug 13, 2013 2:12 PM

Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 45
i love this show.
Signature removed. Please follow the signature rules, as defined in the Site & Forum Guidelines.
 
Aug 13, 2013 2:18 PM

Offline
Joined: Jan 2011
Posts: 248
Ending just had Tomoko reveal herself to be a complete and true pervert. :P

Made up for that cringeworthy part where she desperately tried to get someone to go with her to the fireworks.
 
Aug 13, 2013 2:22 PM

Offline
Joined: Oct 2012
Posts: 1074
dat ED

Ratohnhaketon said:
Jikanwa said:
Them CATS LOL




I want a GIF for that :p. Another great episode, Tomoko is just too much.

 
 
Aug 13, 2013 2:23 PM

Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 384
Nice to see the episode actually end on a high note...is this the first time an episode has ended happily??
 
Aug 13, 2013 3:03 PM

Offline
Joined: Feb 2012
Posts: 5952
Those 2 duds at the end tho lmao.

Well at least she watched some kind of fireworks with someone.
 
Aug 13, 2013 3:18 PM
Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 9415
Koybz said:
dat ED

Ratohnhaketon said:
Jikanwa said:
Them CATS LOL




I want a GIF for that :p. Another great episode, Tomoko is just too much.



oh, damn lol that was cute.
 
Aug 13, 2013 3:23 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 347
Gotta love they used rafflesias (a very stinky flower) for this background.

My inner Miku fangirl is going crazy.
Modified by Falcie, Aug 13, 2013 3:49 PM
Please understand.
 
Aug 13, 2013 3:55 PM
Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 361
no_good_name said:
Dangerr said:
How does the score for this show keep going down? How is it even below 8?

Normally I don't get hung up on scores, or even care, but damn. This is one of the best comedy shows I've seen in years; every episode exceeds all my expectations, and turns the somewhat disposable vignettes of the manga into cohesive, audiovisual hilarity.

Minor rant aside, excellent episode, as usual. The segues into these unique ED sequences are beyond awesome.


Because all the little kids seem to be upset that tomoko is not "winning" yet.
Not every anime need a happy ending in order to be good.


It could also be that they are taking to this show so seriously whilst ignoring its main theme specialised in comedy.



 
Aug 13, 2013 4:02 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 48
How do you not notice ants crawling on your face? Nice episode and at least she got to watch the "fireworks" with someone.
 
 
Aug 13, 2013 4:06 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 48204
I KNEW IT! Obviously, the middle school boys would there to watch the hotel LOLOL

It's too bad I read the ants chapter in the manga already~ Oh well.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Let me introduce you to some new things.
Bass kick swingin' like I'm Bruce Lee.

 
Aug 13, 2013 4:12 PM

Offline
Joined: May 2013
Posts: 555
Gifti3 said:
How do you not notice ants crawling on your face?


I have heard that some horses lay over ant's nests on purpose to get bitten and get a high (as in drugs) out of all the ant venom. I think Tomoko was on such a high and therefore no longer felt or cared about the ants.

Radiation_ said:
Is tomoko bi?


I feel atm Tomoko is so desperate that if a male, female, beast, youkai or ghost asks nicely she would say "YES OH PLEASE RIGHT NOW!"
 
Aug 13, 2013 4:14 PM

Online
Joined: Apr 2013
Posts: 6699
kandiiyuutaamu said:
no_good_name said:
Dangerr said:
How does the score for this show keep going down? How is it even below 8?

Normally I don't get hung up on scores, or even care, but damn. This is one of the best comedy shows I've seen in years; every episode exceeds all my expectations, and turns the somewhat disposable vignettes of the manga into cohesive, audiovisual hilarity.

Minor rant aside, excellent episode, as usual. The segues into these unique ED sequences are beyond awesome.


Because all the little kids seem to be upset that tomoko is not "winning" yet.
Not every anime need a happy ending in order to be good.


It could also be that they are taking to this show so seriously whilst ignoring its main theme specialised in comedy.
or maybe they just don't like it.
 
Aug 13, 2013 4:15 PM

Offline
Joined: Oct 2012
Posts: 1031
Hilarious episode! XD
 
 
Aug 13, 2013 4:15 PM

Online
Joined: Apr 2013
Posts: 6699
Koybz said:
dat ED

Ratohnhaketon said:
Jikanwa said:
Them CATS LOL




I want a GIF for that :p. Another great episode, Tomoko is just too much.

#winning
 
Aug 13, 2013 4:20 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 456
Cats ...
Part of the fireworks was the best.
 
Aug 13, 2013 4:29 PM

Offline
Joined: Feb 2012
Posts: 57
The ending was indeed composed by UtsuP (which made my fangirl side squee a little), but it's a new version. It's most likely Miku, however, it sounds more advanced because it's her append - not sure which one, but probably solid. Also, UtsuP got better at tuning her. I'm so happy they used a Vocaloid though. <3

And yes, the episode was great. The cat humping just made my day. I'm definitely enjoying a bit of black comedy this anime offers.
 
Aug 13, 2013 4:31 PM
Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 337
WTF, dude! This Anime isn't good for kids to watch, just look at those cats
 
Aug 13, 2013 4:34 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 122
damn the ed awesome
Hatsune Miku
 
Aug 13, 2013 4:45 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 2247
She lost the bags under her eyes and instantly became cute, WOW!!!
 
 
Aug 13, 2013 4:46 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 67
Funniest episode yet! Love the sex jokes!! The Ass!!
 
Aug 13, 2013 4:54 PM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 2640
does she ever develop/make any progress?
 
Aug 13, 2013 5:00 PM

Offline
Joined: Oct 2012
Posts: 1917
LadyNightmare said:
The ending was indeed composed by UtsuP (which made my fangirl
side squee a little), but it's a new version. It's most likely Miku,
however, it sounds more advanced because it's her append - not sure
which one, but probably solid. Also, UtsuP got better at tuning her.


Thank you very much for sharing this information. I have been searching hard for
additional specific information about exactly what Utsu-P did for the ED, but I
have been coming up dry. In any case, there is a huge improvement of the vocal
quality compared to an older version of Hatsune Miku performing the same song.
So your comments make sense to me about it being "more advanced" and "better
tuned". I had not realized the large number of "appends" that are now available.

I'm so happy they used a Vocaloid though.

It sounds great to me. So clear and natural. I had no idea it was a vocaloid until
somebody else pointed it out.
Modified by okanagan, Aug 13, 2013 6:29 PM
 
 
Aug 13, 2013 5:51 PM

Offline
Joined: Aug 2012
Posts: 340
So happy to see a bit of development, the bags under her eyes magically disappeared and she talked to two guys properly, don't think we'll get much further than that but at least the development is there.

Plenty of lol moments like the cats and the scene on the train.
 
Aug 13, 2013 6:07 PM
Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 9415
Great episode
Haha at Tomoko when she got ants on her body. That was hailouris!
That cat again when I saw the gif earlier lol!
XD, these brother and Tomoko scenes doesn't get old.
Lol at the end.
Hm, Wonder if Tomoko actually learns something.
Am I the only one that doesn't like Miku. The ED doesn't appeal to me that I skipped it.
5/5
 
Aug 13, 2013 6:22 PM

Offline
Joined: Mar 2013
Posts: 54
Holy shit! This episode was amazing and that ending scene was hilarious, it was great. I'm loving the scenes with the brother his monologue is so funny.
Rak is a Badass
 
Aug 13, 2013 6:35 PM

Offline
Joined: Jun 2012
Posts: 3948
The weirdest scene, definitely the the two dogs/cats (I forgot sorry ><) doing their thing.

Wowow, the ending by Hatsune Miku, I want the single now<3

The greatest humor comes from her brother xD

 
Aug 13, 2013 6:41 PM

Offline
Joined: Feb 2013
Posts: 248
Lol the cats having sex was hilarious XD
 
 
Aug 13, 2013 6:41 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 3853
Tomoko looked really cute without the bags under her eyes. Loved the Miku song at the ending.
 
Aug 13, 2013 6:47 PM

Offline
Joined: May 2011
Posts: 962
My mouth dropped when I heard Miku singing Natsumatsuri. First, I was surprised they decided to use her for an ED. Next, I was surprised because I heard the song in many places but never knew what the song was called. Thank you, people in this thread.

Also, I lol'd when the replayed the guy's route and was speeding through it. That's usually how I play VNs; I don't wait for the character's voice to read out the whole text because they talk slower than I can read.
 
Aug 13, 2013 7:39 PM

Offline
Joined: May 2010
Posts: 3496
'Dat Hatsune Miku ED <333333333333333
 
Aug 13, 2013 7:47 PM
Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 55
Love this episode! All my FEELS for Tomoko. Mixed feels actually wahahaaaaiii....
 
 
Aug 13, 2013 8:16 PM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 9724
Des said:
Stark700 said:


I was also not ready for this:



She looks a lot like someone I've seen in hentai :P


maybe the H-mangaka named: DISTANCE ???


 
Aug 13, 2013 8:45 PM

Offline
Joined: Jul 2010
Posts: 122
her looks went up a little but then went to ruin it with the ants lol
and then yet again she got bags under her eyes
 
Aug 13, 2013 8:51 PM
Offline
Joined: Sep 2012
Posts: 3
Best ED thus far
 
Aug 13, 2013 9:40 PM

Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 888
I was not expecting Miku to be in the ending song. Great surprise there.
 
Aug 13, 2013 10:08 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 348
is the ed song by hatsune miku? I swear just sounds like her great ep and shes a retard with her delusions.
 
Aug 13, 2013 10:13 PM

Offline
Joined: Mar 2013
Posts: 1058
The only truly funny parts of this anime are the sex jokes. It's a shame.
 
 
Aug 13, 2013 10:44 PM

Online
Joined: May 2012
Posts: 1672
This ep was a fun watch. Watamote never fails to amaze me....
 
Aug 13, 2013 11:15 PM

Offline
Joined: Mar 2010
Posts: 957
Miku at the end, ahhh~!*w*

 
Aug 13, 2013 11:19 PM
Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 12
Did anyone else notice the "Misato drinking beer" reference from NGE when she drank the soda? Just like the Death Note chip thing =)
 
Pages (7) « 1 2 [3] 4 5 » ... Last »

Preview MangaManga Store