Forum SettingsEpisode Information
Forums
Poll: Kore wa Zombie Desu ka? Episode 1 Discussion


Jan 10, 2011 10:25 PM
Offline
Joined: Jan 2010
Posts: 21
fing hilerious nuf said.

First line of the show practially

"Im a zombie!"
 
Jan 10, 2011 10:59 PM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 168
Ayumu panty shot > everyone else
 
Jan 11, 2011 1:16 AM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 2953
''Could you get my lower half?"
I loled so hard at that!

And then came the epic Ayumu crossdressing. I thought "It's another Mahou Shounen, like Ginga Bishounen" lol
This reminds me of Baka to Test and Yoshii a lot. The ed sequence had this Baka to Test style and for a moment I thought both anime have the same directors, but it's not.

9/10 for first ep. I think this is going to be the MM!/Baka Test of the season.
 
Jan 11, 2011 1:17 AM
Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 4443
Riga92 said:

Yea its a new electric fan called the Dyson Air Multiplier. Basically its a fan with no blades. I saw one at a store not too long ago, and its great lol. It makes virtually no noise at all and is much more powerful than a regular fan.

Thanks for the info, I have no idea such thing exist in this world. lol This is a fan service for me =) ....looking at his room, I notice that his Plasma TV is BIG...I think they are quite rich even thou he is a zombie. lol

it a bit out of topic,can anyone explain in simple english what is " air foil technology" .....it say something about multiplying the air and aerodynamic stuff....I guess the fan shows how a aeroplane fly instead of a helicopter which we used normally in daily life.
Anyway the price of this is too high, I rather buy a AC .I will wait till it become more commercial affordable.....but I must admit that the technology is impressive.
 
Jan 11, 2011 1:44 AM

Offline
Joined: Nov 2010
Posts: 166
I like how this anime has everyone so shaken up we're retreated to the safety of cool fans :P...I want one of those fans, every time I see i'll think man panty-shot....nvm, leave the fan o.O
 
Jan 11, 2011 1:45 AM

Offline
Joined: Feb 2010
Posts: 2736
omg i facepalmed through this ep so hilarious
 
Jan 11, 2011 3:17 AM
Offline
Joined: Oct 2009
Posts: 474
Parody of zombies? Check. Parody of mahou shoujo? Check. Parody of Bleach (the whole "you sucked my powers" stuff)? Check. Chainsaw and necromancy? Check. Ladies and gentlemen, I have officially found my reason to live.

Seriously though, this season is becoming more and more awesome. This show in particular shows how clichés can be used brilliantly, without turning "generic". And people thinking we would see another HOTD/mahou shoujo... pff.
Modified by Tomah, Jan 11, 2011 4:14 AM
 
Jan 11, 2011 3:35 AM

Offline
Joined: Jan 2009
Posts: 4908
I'm totally watching this for the OP and the pink chainsaw.
Other than that? I am not impressed.
Protip: I don't really check the forums anymore, so if you want something, take it on my profile.
Is it time for my long-awaited return to the forums? щ(゚Д゚щ) Nope™, probably not.
 
Jan 11, 2011 4:13 AM

Offline
Joined: Feb 2010
Posts: 145
This was such a perfect pilot. Going into this without knowing anything about the series, I was sold the moment he dives in front of the bus... and suddenly sparkles and smiles. "I'm a zombie!" Hilarity ensues. I haven't laughed this much at a show in a good while. Everything: the lead's fantasies, the graveyard fights, the violence, the gurgling voice of the crayfish pedophile, the zombie superpowers, the henshin parodies, and especially that absurd ED. Ooh, this will be a fun series!

I've got high hopes for this show ^^
 
Jan 11, 2011 4:19 AM

Offline
Joined: Sep 2009
Posts: 924
pretty good anime

looking forward for the next ep
 
Jan 11, 2011 4:23 AM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 5089
this seems to be a hilarious show i cant wait to see more =3
but the op seem more violent then funny

Awesome Sig by Lailide
 
Jan 11, 2011 4:26 AM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 12
MorningGlory said:
... ....looking at his room, I notice that his Plasma TV is BIG...I think they are quite rich even thou he is a zombie. lol ...

Technically those goods could have been funded by Eu, the necromancer. But yes, they are either fairly well off, or the studio just wanted to put shiny things in and didn't care about the resulting fan reaction (ba dum!) or unrealism. (Unrealism, what the hell am I talking about? :P )

MorningGlory said:
... it a bit out of topic,can anyone explain in simple english what is " air foil technology" ...

The fan blows a thin layer of air over the inner edge of the circular airfoil, at about 55mph. Due to air being a fluid like water, that 'high speed' stream of air starts to pull all the air touching the stream (and then the air touching that, etc, etc) with it. This effect, called "entrainment" spreads in this case to affect all of the air within the circle, and most of the air for an inch or 2 outside the circle. The Airfoil is key to making this work as efficiently as it does (for each 1 part of air pumped over the airfoil, 14 parts come along 'for free', instead of maybe just 1 extra unit if it were not an airfoil) as similar to how plane wings works, a region of low pressure is created between the circle, pulling air in from 'behind' it, thus aiding the spread of the entrainment to cover all the air inside the circle, rather than just for a few inches.

I hope that's understandable. Dyson themself also have a guide.
~
 
Jan 11, 2011 4:49 AM
Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 4443
longtail_kat said:

The fan blows a thin layer of air over the inner edge of the circular airfoil
thank for the explanation..
It say it use a brushless motor to start the air flow.....lol
 
Jan 11, 2011 4:55 AM

Offline
Joined: Jan 2010
Posts: 2028
Oosran said:
I'm totally watching this for the OP and the pink chainsaw.
Other than that? I am not impressed.
Pretty much this.
Curious about how his life will be next episode though.
 
Jan 11, 2011 5:13 AM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 315
mowatman said:
Kanade-chan said:
The transformation scene of Aikawa was so hilarious

kuru~ kuru~ kiteru~


Aikawa's panty shot>Haruna's

I think I lost something after seeing that. 5/5
I am the light and the darkness tossed away by fate.
I am hope and despair needed by all and to none.
I am CuresDestiny.
Fear me or Not it is all the same to me.
<insert maniacal laughter here>

 
Jan 11, 2011 6:28 AM

Offline
Joined: Jan 2009
Posts: 275
Haruna looks like Higurashi's Rena in the face. Must be a Studio Deen thing.

In any case, a surprisingly hilarious first episode. A zombie magical boy, a silent Necromancer and a Chainsaw-totting (CHAINSAW GOOD!!!!) magical girl (with a vampire ninja later on)

Though that one panty shot at the end was..............uncalled for to say the least.
 
Jan 11, 2011 6:46 AM

Offline
Joined: Jan 2010
Posts: 450
OMG! That episode was so freaking funny! I'm definitely watching this series now.

Aikawa's panty shot freaked me out though.
 
Jan 11, 2011 7:30 AM

Offline
Joined: May 2010
Posts: 2429
I was like "What's so funny with this moody protagoni-
*Watching this scene*

*Dives for cat*
*Dramatic pan and shot*
*Easy-going smile*
"I'm a zombie!"
Kitten: WTF?

ROFL. It is hilarious.
And that masou-shounen transformation is just lulz. And what a long Aikawa pantyshot screentime. >.<

"I'm gonna make you mine"
*Holds the butt with both hands*
LMAO

I hope the ecchi parts are kept to the minimum except for the lulz.

The OP was great and the ED is just LOL-inducing.

I hope this will do great.
 
Jan 11, 2011 7:36 AM
Offline
Joined: May 2010
Posts: 227
I approve of this show it too damn awesome not to watch magic girls + zombie + necromancer in like modern time how on earth can this anime be missed

it is 100% a good show to watch it contain both comedy, action, and off course ignoring the laws of physics
 
Jan 11, 2011 7:38 AM

Offline
Joined: Apr 2010
Posts: 94
It's so ridiculous, give me more of it!
 
Jan 11, 2011 7:44 AM

Offline
Joined: Sep 2010
Posts: 101
WTF! Love this anime! ^^,
 
Jan 11, 2011 8:05 AM

Offline
Joined: Feb 2010
Posts: 1609
Yumekichi11 said:
Approved.

Who didn't see the double pantsushot when he got hit by the car has been blinded by the light!
 
Jan 11, 2011 8:15 AM

Online
Joined: Jun 2009
Posts: 8722
The funniest shit of this season!~
It's hard to say, but Beelzebub got kicked from top of my must-watch list...
 
Jan 11, 2011 8:28 AM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 17
And here I thought nothing in this world can surprise me nowadays. But look here, zombie is fighting with giant enemy homosexual crab! My mind still hurts when I try to think about it.
 
Jan 11, 2011 8:33 AM

Offline
Joined: Jul 2010
Posts: 538
haha this was so funny
 
Jan 11, 2011 9:07 AM

Offline
Joined: Nov 2010
Posts: 164
Wow, this show is so random yet hilarious.
 
Jan 11, 2011 9:40 AM

Offline
Joined: Mar 2010
Posts: 1460
My reaction: Okay.. kinda sweet depressing sad story.. oww oww.
kitty gets run overed.. okay kitty whatever..
he comes to save the kittahh.. :O nono don't goo !
LOLWUT? ZOMBIE? ROLFLFLF :''D:''D like whaaaaaaat :D
sweet depressing story darn what was i thinking O-o



HAHA MISTER CRABS FROM SPONGE BOB : D


vigil said:
It's so ridiculous, give me more of it!


Nice. She killed a pedobear.
Modified by Lylaaz, Jan 11, 2011 10:19 AM
 
Jan 11, 2011 10:46 AM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 264
It's shit.
 
Jan 11, 2011 11:02 AM

Offline
Joined: Oct 2009
Posts: 1415
 
Jan 11, 2011 11:20 AM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 625
This was hilariously random.
Ara ara.
 
Jan 11, 2011 11:22 AM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 1822
lol that was hilarious. I especially like Aikawa transformation, it was just too funny.



 
Jan 11, 2011 11:56 AM

Offline
Joined: Oct 2010
Posts: 1281
so funny, am going to carry on watching this for sure :)
 
Jan 11, 2011 12:33 PM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 480
lol at around 15:30 where revolutionary etude by chopin gets played :D
 
Jan 11, 2011 12:39 PM

Offline
Joined: Feb 2010
Posts: 148
A little too fanservicey for my tastes, but the fact that even the guy got a panty shot makes me want to over look that.

It was pretty funny too, i was expecting this to simply be one of those animes with excessive fanservice and gore, kind of like it was HoTD v.2

I was pleasantly surprised.
 
Jan 11, 2011 1:16 PM

Offline
Joined: Nov 2009
Posts: 1568
So I walked into my brothers room (both watching the new season shows), and I looked at his screen and saw a giant crayfish-lobster thingy wearing a tux...

This was a great first episode. Absolutely ridiculous, but hilarious. The beginning when he dove in front of the truck was great, a good way to introduce what he was. Then the transformation into the Masou 'shoujo' was hilarious :P

I loved the opening, and the ending theme was also amazing.

And that finishing move.... That was totally not a kick ;)
 
Jan 11, 2011 1:54 PM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 2829
Man the anime this season are plain weird and ridiculous, I had a WTH face during the whole episode, the anime industry has falling into the deep end.
 
Jan 11, 2011 1:59 PM

Offline
Joined: Jan 2010
Posts: 1364
Haha , Liked the show .

Hell the transformation was outstanding , he even sounded like a woman who is having an orgasm xD

will watch it =D
 
Jan 11, 2011 2:53 PM

Offline
Joined: Jul 2010
Posts: 1224
I liked it a lot ^^ It was so different than I expected but in a good way. I liked the light feeling and the humor and Aizawa is already my hero haha :P Poor zombie guy!

But wow this was waaaay more fanservice than I predicted, a bit too much... but lol at the shounen-ai joke when that... thing.. attacked Aizawa :P The magic girl outfit was just epic but I hope they won't show it every time, that would be a bit too much I guess XD +1 for the male pantie shots, didn't saw that one coming xd

Seems like that girl has a tragic past, I hope they'll show us what happened to her but I'm also interested in Aizawa.
 
Jan 11, 2011 3:30 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 2346
Meh, I hereby classify this anime as plain stupid xD
Cracked up some good laughs...
 
Jan 11, 2011 4:09 PM
Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 4443
MaxCrazy7 said:
Man the anime this season are plain weird and ridiculous, I had a WTH face during the whole episode, the anime industry has falling into the deep end.
The Anime industry is not falling, its changing.
 
Jan 11, 2011 4:52 PM

Offline
Joined: Jan 2011
Posts: 201
The randomness and the awesomeness!! I really like it
ending was freaking funny(the dancing part)! XD
 
Jan 11, 2011 5:12 PM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 1079
Mahou-Shounen? Fail!

Bad Bleach Rip-Off?! Fail!!

Riding the coat-tails of H.O.T.D.?!? Fail!!!

Male Panstu Shot?!?! Fail!!!!!!!!!!!!!!!!

Dropped like a Mother F*****!

Urahara Out!!
 
Jan 11, 2011 5:14 PM

Offline
Joined: Nov 2010
Posts: 166
I never noticed the first monster looked like pedobear...it totally does!....and then a pedophilic crayfish...xD this show is so different from anything i've seen in a while lol
 
Jan 11, 2011 7:30 PM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 511
KillerYandere said:
Haruna looks like Higurashi's Rena in the face. Must be a Studio Deen thing.

I thought I was the only one who noticed. And the main guys is the spitting image of higurashi's Keiichi.

"I always take life with a grain of salt, ...plus a slice of lemon, ...and a shot of tequila."

 
Jan 11, 2011 8:52 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 5970
Really different show, should be awesome.
 
Jan 11, 2011 9:32 PM
Offline
Joined: May 2009
Posts: 66
gotta love the giant evil lobster calling the guy a cross-dressing pervert
 
Jan 11, 2011 9:38 PM

Offline
Joined: Jan 2009
Posts: 213
I'm not getting exactly where the story's headed, but this first episode was pretty fun, at least.
 
Jan 11, 2011 9:59 PM

Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 210
haha.. awesome i love it!!
cant wait for ep.2


 
Jan 11, 2011 10:10 PM

Offline
Joined: Sep 2008
Posts: 11495
So a necromancer from the underworld makes the main guy a zombie and he then becomes a chainsaw-wielding magical girl who fights a giant lobster wearing a tuxedo while looking for a serial killer who murdered him? I approve.
 
Jan 11, 2011 10:14 PM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 217
Wow this episode was REALLY mediocre and not as good as I expected it to be.

Next episode better approve or else i'll be dropping it.
 
Top
Pages (6) « 1 2 [3] 4 5 » ... Last »