Forum SettingsEpisode Information
Forums
#1
Dec 1, 2018 1:28 AM
Offline
Joined: Mar 2018
Posts: 18
Is it a bug or a bot? IDK.
It seems weird cuz a week ago it was 8.71
 
#2
Dec 1, 2018 7:04 AM

Offline
Joined: Jan 2017
Posts: 222
maybe myanimelist is removing scores from inactive users? or users who gave one punch man a 10 just to bring the score up (e.g users who their only anime is opm and it's a 10) idk man
I don't have a cell phone. I used to but I got frustrated and threw it into the sea.
 
#3
Dec 1, 2018 7:06 AM

Offline
Joined: Jan 2018
Posts: 565
maybe a bug or something
 
#4
Dec 1, 2018 10:04 AM
Offline
Joined: Mar 2018
Posts: 18
I perfer boku no pico
 
#5
Dec 1, 2018 10:39 AM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 10203
Yep, that is a pretty big drop, it is popular though so a lot of people are probably watching it/ completed and so the dramatic drop happens.

If it was a obscure series and it got a big drop like that then I would consider it odd.
 
#6
Dec 1, 2018 11:31 AM
Offline
Joined: Aug 2017
Posts: 28
Well even for an immensly popular series like OPM it is very fishy. SO my theory either it was a bug on MAL all along and OPM never had that high a score or it is a bug the other way around.
Bots may also be true...
 
#7
Dec 1, 2018 11:32 AM
Offline
Joined: Aug 2017
Posts: 28
Looking at how there isnt any serious spike in the lower rankings I think we can drop the bot theory...
 
#8
Dec 1, 2018 11:46 AM

Offline
Joined: Jan 2017
Posts: 222
keragamming said:
Yep, that is a pretty big drop, it is popular though so a lot of people are probably watching it/ completed and so the dramatic drop happens.

If it was a obscure series and it got a big drop like that then I would consider it odd.
keragamming said:
Yep, that is a pretty big drop, it is popular though so a lot of people are probably watching it/ completed and so the dramatic drop happens.

If it was a obscure series and it got a big drop like that then I would consider it odd.
No anime has ever dropped this much in so little time. It was 8.71 two days ago. There's no way that many people finished it and ranked it low enough for it to drop that much. This is extremely odd, when I first made my MAL account opm was rated 8.79 and that was 1 year and 11 months ago. There's no possible way in 2 days it dropped more than double of what it did in 2 years
I don't have a cell phone. I used to but I got frustrated and threw it into the sea.
 
#9
Dec 1, 2018 12:12 PM
Offline
Joined: Nov 2018
Posts: 52
This caught my eye too. It's definitely odd and should be reported.
 
Dec 1, 2018 12:27 PM

Offline
Joined: Dec 2016
Posts: 2484
It's still a high score, inside the top 100, you should still feel pleased
 
Dec 1, 2018 12:31 PM
Offline
Joined: Nov 2018
Posts: 52
Arkab said:
It's still a high score, inside the top 100, you should still feel pleased


That's not the issue here. It's simply not normal.
 
Dec 1, 2018 12:34 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 10722
korosu all bots and fakeys
 
Dec 1, 2018 1:15 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 10203
SparkingVolt said:
keragamming said:
Yep, that is a pretty big drop, it is popular though so a lot of people are probably watching it/ completed and so the dramatic drop happens.

If it was a obscure series and it got a big drop like that then I would consider it odd.
keragamming said:
Yep, that is a pretty big drop, it is popular though so a lot of people are probably watching it/ completed and so the dramatic drop happens.

If it was a obscure series and it got a big drop like that then I would consider it odd.
No anime has ever dropped this much in so little time. It was 8.71 two days ago. There's no way that many people finished it and ranked it low enough for it to drop that much. This is extremely odd, when I first made my MAL account opm was rated 8.79 and that was 1 year and 11 months ago. There's no possible way in 2 days it dropped more than double of what it did in 2 years


That's true, perhaps mal got rid of a mass of up vote bot accounts that was giving it 10/10?
 
Dec 1, 2018 2:15 PM
┬┴┬┴┤ ͜ʖ ͡°) ├┬┴

Offline
Joined: Nov 2014
Posts: 6791
Yeah, i really dont see what else did that outside of MAL cleaning up all the bots and accounts only created to give OPM a 10/10
 
Dec 1, 2018 3:06 PM
Offline
Joined: Nov 2018
Posts: 52
DatRandomDude said:
Yeah, i really dont see what else did that outside of MAL cleaning up all the bots and accounts only created to give OPM a 10/10


Why only OPM though? Why are not other series affected? Don't tell me FMA doesn't have bots.
 
Dec 1, 2018 3:11 PM

Offline
Joined: Jan 2017
Posts: 222
Zekerets said:
DatRandomDude said:
Yeah, i really dont see what else did that outside of MAL cleaning up all the bots and accounts only created to give OPM a 10/10


Why only OPM though? Why are not other series affected? Don't tell me FMA doesn't have bots.
the Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru light novel dropped from 8.91 to 8.88 in one day, not sure if this is the same thing but both were drops that don't seem normal
I don't have a cell phone. I used to but I got frustrated and threw it into the sea.
 
Dec 1, 2018 9:24 PM

Offline
Joined: Dec 2016
Posts: 2484
Zekerets said:
DatRandomDude said:
Yeah, i really dont see what else did that outside of MAL cleaning up all the bots and accounts only created to give OPM a 10/10


Why only OPM though? Why are not other series affected? Don't tell me FMA doesn't have bots.


Agree, I mean I love FMAB but if there's one anime where there are plenty of reasons to suspect that it has an army of bots protecting it from dropping in the rankings and letting other show to pass it.... that's FMAB xD so if the reason was really the removal of bots then FMAB's score surely had to drop a bit as well.
 
Dec 2, 2018 8:52 AM
Offline
Joined: May 2017
Posts: 193
Maybe some admin only looked for OPM bots, not all other series? Yes, that's still technically unfair to focus only on OPM, but it would explain why other series with bot armies aren't affected.
 
Dec 3, 2018 9:11 AM
Offline
Joined: Aug 2018
Posts: 73
Now it's back to 8.71 lol
 
Dec 4, 2018 10:05 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 2650
someone was experimenting what would happen when you take away 70,000 "10" votes
 
Dec 4, 2018 10:10 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 10203
SparkingVolt said:
maybe myanimelist is removing scores from inactive users? or users who gave one punch man a 10 just to bring the score up (e.g users who their only anime is opm and it's a 10) idk man


It is back now, you can breath easy.
 
Top

Preview MangaManga Store