Forum SettingsEpisode Information
Forums
Poll: Fullmetal Alchemist: Brotherhood Episode 39 Discussion


Jan 12, 2010 10:12 AM

Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 612
This episode was coal. I hate the opening, the ending is okay but the opening was crap.
 
Jan 12, 2010 11:30 AM

Offline
Joined: Aug 2009
Posts: 89
Don't like the OP but I guess its 'kay. Next episode is one of the most interesting. This on was alright.
 
Jan 12, 2010 1:56 PM

Offline
Joined: Jul 2008
Posts: 5115
so they've got a plan to get away, and its really thanks to... yoki? i guess even he has his uses besides being a decoy
the only way to stop a gamer from playing is either: beat them, or wait until they get bored (though 2% percent suffer seizures
 
Jan 12, 2010 2:45 PM

Offline
Joined: Aug 2009
Posts: 835
ManU-Alchemist said:
It's geting really interesting again.

It has been interesting from the beginning :)
 
Jan 13, 2010 2:07 AM
Anime Moderator
Grammar Queen

Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 3618
I like the new OP :)

Ed looks older <3

Winry's not useless \o/

woo Ed x Winry moment!
 
Jan 13, 2010 11:11 AM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 1084
Still no eclipse :/
 
Jan 13, 2010 11:24 AM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 33
It's so sad that Eclipse is so slow, because their subs are definitely the best... Anyone know where I can stream a decent fansub while I wait to download Eclipse subs in HD? I'm getting so impatient to see this episode, haha.
 
Jan 13, 2010 11:25 AM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 1867
Soulstrider said:
Still no eclipse :/

They're probably doing karaoke for the new OP and ED :) It should take more time than usually.
- If you believe this place holds you, it is a prison.
If you do not wish to leave, it will become a fortress.


Current icon:
Kusuriuri from Mononoke
by pana (LJ username)
 
Jan 13, 2010 11:39 AM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 488
Just oke OP and ED.
Epsiode was great as always!
 
Jan 13, 2010 12:09 PM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 347
Great episode, looking forward to the next. New OP is second best to OP1, and the new ED is second best to ED2.
 
Jan 13, 2010 12:52 PM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 99
Eclipse is gonna be out at friday, according to 'sources' from animetake
 
Jan 13, 2010 4:15 PM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 496
New OP and Ed were great, episode itself was ok. Nothing spectacular, but we got nice explanation of "cliffhanger" in previous episode.
 
Jan 14, 2010 9:53 AM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 26
Niklai said:
Eclipse is gonna be out at friday, according to 'sources' from animetake


Eclipse's Sub just came out on their website
http://eclipse.speedsubs.org/


 
Jan 14, 2010 11:43 AM
DB Administrator
Plus Ultra

Offline
Joined: Jan 2007
Posts: 12486
We're getting closer to the finale. It should be bombastic.

I really like the new OP and ED, both tracks sound really nice. FMA has yet to disappoint me.

open.staff.applications  
guidelines.faq  
report.abuse
  
Thx Kina.
  
[H+] ³  

 
Jan 14, 2010 11:45 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 4000
cyruz said:
I really like the new OP and ED, both tracks sound really nice. FMA has yet to disappoint me.


Hm... I think the previous OP was better. But I guess I'll get used to this one. New ED is awesome though.
 
Jan 14, 2010 12:08 PM

Offline
Joined: Apr 2007
Posts: 5246
This was such a boring episode, but I absolutely love the new OP (can't stop listening to it~) and ED. The OP is far better than the last one imo and it get's me really excited to see some of the upcoming events animated.

Also can't wait for the next episode,
 
Jan 14, 2010 1:14 PM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 4367
This felt like a waste of an episode. That they spent the majority of the time explaining something so transparent just didn't make any sense to me. Then to toss in that contrived appearance of Al's body pretty much seals in the disappointing thought that Al is just as underdeveloped as he was in the first show. There are maybe 3 episodes of promise throughout all 39 episodes aired, but really, when I hear him parrot the same things to those chimeras that he's been saying for years, while even Winry gets some development, I just give up.
 
Jan 14, 2010 1:46 PM
Offline
Joined: Dec 2007
Posts: 5138
Hmmm, the episode was very slow and spent too much time on Scar's evasion. Not really informative either and just average overall. But at least, it gave some time for Winry (easily the best character of the series) to shine once again.

The OP is simply amazing (both song and animation) and the ED has some great plans even though I don't particularly like the song.

In every age, in every place, the deeds of men remain the same.
 
Jan 14, 2010 2:11 PM

Offline
Joined: May 2009
Posts: 3817
Awesome opening and ending as expected. They have yet to disappoint me.
As for the episode, I thought it was a bit slow because their plan was very obvious and you could've figured it all out without it being explained so thoroughly.. I still enjoyed it and it was a good episode though. ^_^)-b

Next episode looks heavy on the plot though, looking forward to it!
 
Jan 14, 2010 2:34 PM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 3856
You can say anything but I'm already in love with the new OP and ED :P
 
Jan 14, 2010 3:10 PM

Offline
Joined: Sep 2007
Posts: 761
This is just going to get better and better and better and better... *___*

 
Jan 14, 2010 4:08 PM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 5120
New OP + ED, they're right. So kidnapping Winry was all part of the stratagem.



#Feitoism @ irc.rizon.net - the official IRC channel for Fate Testarossa.
 
Jan 14, 2010 4:14 PM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 1443
New op sux.

Man, it is getting into the best parts of FMA.. I am very satisfied with this show (except this shitty OP)

Powered by hinatachan - TaigaForum
 
Jan 14, 2010 4:34 PM

Offline
Joined: Sep 2008
Posts: 7062
Scar = Lelouch
Miles = Suzaku
 
Jan 14, 2010 7:34 PM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 33
Pretty slow episode, but I liked it all right. Spending so much time on Scar seemed silly, but I liked Yoki being useful, haha. He's such a silly character. I think next week should be better. Hopefully we'll see some Hohenheim!
 
Jan 15, 2010 6:36 AM
Offline
Joined: May 2008
Posts: 1409
Great episode imo, also, it was handled really well.

Also, the new OP and ED aren't too bad either. The animations for them are alright, but kind of silly.
Dead Account
Please Delete
 
Jan 15, 2010 4:59 PM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 46
Great ep, new OP frickin' ruled and the ED was not bad at all... even though Let it Out was better... :3
 
Jan 15, 2010 5:10 PM

Offline
Joined: May 2007
Posts: 2687
Loved both the OP and ED, omg. Such amazing animation sequences, seriously.
I love FMA. And I love the fact that Winry starts to stand for herself more.


 
Jan 15, 2010 8:11 PM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 150
HawthorneKitty said:
Scar = Lelouch
Miles = Suzaku


LOOOOL I also thought about that when Miles said he was going to change the militaries from the inside. But, Lelouch is much more developed imo, Scar, at least for a very long time, was only attached by vengeance, while Lulu was "WORLD DOMINATION OH YEAH"; oh, and Miles is cool, Suzaku is just stupid.

ANYWAYS, let's talk about the ep.
It was a boring episode, really. But it's following the same as the manga, so I'm not bothered with that. The thing is that the whole thing, in the anime, was explained in like half an hour, while reading the chap only takes like 10~15 min. So, no wonder it was boring.

About the OP and ED, I liked it. The new OP is good, I'm still addicted by the previous one, though. But I didn't really like the previous OP in the beginning, so, let's wait. But I realized it's really good song to sing [animeke, perhaps?].
The new ED... Awesome. SOOO much better than the previous one. I think they realized that a full-Winry ED is boring for us. It almost looks like an OP, I really liked. The song is ok. Let's listen some more.

Should I say that the OP and ED animation is beautiful? :3 I'm so in love for FMA:B OPs and EDs. Their quality is just... perfect. Owns almost every anime OPs of this season.

Wohooo the anime is getting where I stopped last time [before doing my super marathon to catch up the manga]. Niiiice. Exciting things will happen.
The manga is ending, though. But I don't think Hiromu will let the manga finish without thinking about the anime. She knows the anime is supposed to finish in June, and I think she'll do her best to avoid fillers. Also, there are lots of new things and chapters to cover. And also some awesome fights, so let's wait. I personally think the anime will end with no fillers and following the original 'til the end. <3 let's hope for the best!
 
Jan 15, 2010 10:33 PM
Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 2460
This episode felt slow because of the recalling of what happened in the building. It looks like those two chimera guys are gonna be useful now.
 
Jan 16, 2010 10:07 AM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 624
THE ENDING IS SAX !!!!

ED rank=
4 <-- freaking awesome
2 <-- awesome
1
3

OP rank=
the first 3 <--perfect openings
4th one <--not bad

 
Jan 16, 2010 12:11 PM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 3262
I think the 4th opening is freaking amazing.

Opening rankings:

1st: 3rd opening
2nd: 1st Opening
3rd: 4th opening
4th: 2nd: opening

But everyone of those has been awesome :)
 
Jan 17, 2010 1:43 AM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 324
I really liked the new OP and ED. I can't get enough FullMetal!!
Almost all the themes have been amazing for this series.
 
Jan 17, 2010 9:18 AM

Offline
Joined: Sep 2008
Posts: 1700
Huh, I liked both the new OP and ED. XD I liked all the others too though...

I liked Winry leaving her earrings with Ed. :) And the implied "promise" she gave him as she ran off...

Yeah the planning took a while, but I actually didn't notice while watching - only when I read someone else's comment here. Ed was pretty good at acting. I hope that's not the same tunnel that Pride seemed to be lurking in... Hope I'm just confused or something.

Yoki was getting full of himself, haha. XD But when he initially made the remark about using the tunnels, I wonder if he noticed that everyone was shocked 'cause they all thought he was brainless (or so it seemed)...
 
Jan 17, 2010 5:35 PM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 1301
This is getting more and more interesting.

I'm glad there's a new OP, I didn't really like the last one.
 
Jan 17, 2010 6:44 PM

Offline
Joined: Dec 2008
Posts: 1178
so we had a whole episode to explain the last 20 seconds of the last one. xD it worked! Anyways... Good episode, its good to see everyone getting along now for the good of humanity. The opening was good (at least visually) This series keeps getting better and better. I hope that it doesnt surpass the manga and the gets dumb like the first time though.
 
Jan 20, 2010 7:50 PM
Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 31
A good episode considering it was one where they recapped the last 30 seconds of the last episode. The plot was interesting and so were the characters. I loled when Yoki actually thought of a good plan. 7/10. The new OP was good and the Ed was decent.
 
Jan 29, 2010 4:17 PM
Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 416
Hmm, imo the new OP is one of the best...
The previous one was not so good for me XD

About the episode: I didn't expect suac a turn out of events (Winry being kidnapped by her own desire...)
 
Jan 29, 2010 7:07 PM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 5089
new OP pwns, ED also pwns

Awesome Sig by Lailide
 
Feb 4, 2010 5:03 AM
Offline
Joined: Nov 2009
Posts: 683
Aw nuuu! Al's body! D:

Since his body is beginning to reject his soul, doesn't mean that they must get their bodies back soon? :D Because the alternative is that he will die, which obviously won't happen.

 
Apr 29, 2010 3:36 AM

Offline
Joined: Sep 2009
Posts: 583
the new ending theme is epic :)
and the new opening is ok but i kinda liked the previous one better :D
good episode specially seeing how their plan to trick central is coming together and all :D


 
May 20, 2010 2:37 PM
Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 189
One part about the story telling really really bothers me for a short while now. That is between Scar and Winry. If ONLY Scar told winry that the reason he killed her parents, was because he was scared as hell. his country and family just got wiped like 10 minutes ago, by those (americans? Forgot the name) and he wakes up looking at his arm thinking his brother made it, than realizes that his brother is not here, and that the brother cut his arm off and gave it to him.

The only thing he than sees is more of those americans (w/e lol) and gets scared, which is perfectly understandable, seeing as they just destroyed his family and the whole damn town. So he stabbed them. Done.

Tbh, I don't even think hes at the wrong here. Ok I would be sorry as well about killing her parents, but they put the blame 100% on Scar which kinda annoys me \ :

There goes meh rantz : P Nice ep though.
 
May 20, 2010 3:21 PM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 807
Ssjbryando said:
One part about the story telling really really bothers me for a short while now. That is between Scar and Winry. If ONLY Scar told winry that the reason he killed her parents, was because he was scared as hell. his country and family just got wiped like 10 minutes ago, by those (americans? Forgot the name) and he wakes up looking at his arm thinking his brother made it, than realizes that his brother is not here, and that the brother cut his arm off and gave it to him.

The only thing he than sees is more of those americans (w/e lol) and gets scared, which is perfectly understandable, seeing as they just destroyed his family and the whole damn town. So he stabbed them. Done.

Tbh, I don't even think hes at the wrong here. Ok I would be sorry as well about killing her parents, but they put the blame 100% on Scar which kinda annoys me :

There goes meh rantz : P Nice ep though.


If someone did that to your parents, would you be so understanding?

There's a difference between understanding Scar's actions, and thinking that he's not in the wrong. What he did may be understandable, but the fact remains is that he killed two innocent people- people who took him in and treated his injuries, even.
Modified by ArnoldK, May 20, 2010 3:27 PM

 
May 21, 2010 12:56 AM

Offline
Joined: Sep 2009
Posts: 2166
It's just one problem after another. I hope Al can reach them in time. So I'm assuming no one else is going to notice Al suddenly gone...
 
Jul 10, 2010 1:33 PM

Offline
Joined: Aug 2009
Posts: 1657
ALPHONSE DON'T GO TOWARDS THE LIGHT! Anyways I didn't get what Al said when he was like "My body is pulling my soul towards it." WHAT DOES HE MEAN BY THAT? DOES HE MEAN HE'S GOING TO LOSE HIS SOUL?

Anyways, this is getting more intense. Olivier is not stationed in Briggs anymore which means Winry and the others are just going to a place full of enemies, wow. Also, I am not comfortable seeing these former enemies as their ally now, lol.

New OP and ED are great aslong as their plan. I loved how Scar cooperated with them. So it's everyone versus the central army huh? I bet the other nations will join too, lol.
 
Sep 13, 2010 11:39 AM

Offline
Joined: Dec 2008
Posts: 4882
Winry is getting badass!!
Oh, Alphonse. Please don't lose your soul.
 
Nov 6, 2010 2:47 PM

Offline
Joined: Sep 2010
Posts: 297
Scar vs Rock Steady and BeBop was a cool fight.
 
Jan 16, 2011 12:28 AM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 321
Love the new OP and ED!

Also, towards the end of the ED, who's hands were those?

 
May 23, 2011 1:09 AM

Offline
Joined: Oct 2010
Posts: 452
Loved the new ED, and the OP was good too.

Awww, Al. </3 I hope you don't suddenly lose your soul. ;A;
[insert awesome signature here]
 
Jul 17, 2011 12:09 PM

Offline
Joined: May 2010
Posts: 629
My favorite opening has been the 2nd one, but this is good.
 
Top
Pages (3) « 1 [2] 3 »