Forum Settings
Forums
Poll: Mokushiroku Alice Volume 3 Discussion


#1
Aug 3, 2014 12:55 PM

Offline
Joined: Nov 2011
Posts: 121322
THIS IS A MANGA ONLY DISCUSSION POST. DO NOT DISCUSS ANYTHING BEYOND THIS CHAPTER.
----------------------------------------
I'm getting a bit paranoid at Gunjou now. It feels like she's hiding something..

Weird chapter. I also kinda dislike that Mizuiro girl for being a hothead. The 'Apocalypse Alice' seems kinda interesting.
 
 
#2
Aug 3, 2014 9:00 PM

Offline
Joined: Mar 2014
Posts: 603
Chapter 1!! Yay!! <3
"Did you really think I wouldn’t cheat just because I was already winning?"

I'm Just Sayin' but you should click this Link
 
#3
Dec 4, 2014 7:56 PM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 655
Holyshit that was amazing, another damn entertaining volume.

I know it's probably not gonna end well consider it's only volume 3
 
#4
Dec 13, 2014 7:07 PM
Offline
Joined: Dec 2013
Posts: 70
Woooow....
So... is that the real Gunjou??
The fact that Shinnosuke was infected the whole time, couldt he be unaware of things? Like the infection deletes part of memories so he doesnt notices acts that he didnt do himself?
And i really like to see how Liezel reacts xD The self-proclaimed genius made a producted which isnt completly his! Or maybe he knew this from the beginning and made it just because he wanted something amusing to happen?
Anyway the sister.... what now? hahaha...
 
#5
Jan 26, 2015 7:41 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 405
Omg this is getting really interesting. I hope the next volume is gonna be out soon
よろしく!
 
#6
Apr 26, 2015 3:34 AM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 2036
The pace really is fast compared to Kagami's other works and this is only the starting point! I'm loving this so far.

I knew the part about him being infected will have some twist to it but I didn't expect this at all. The Holy Sword switch managed to severed the labyrinth disease from Gunjou but didn't work on Saki and it freed her from her labyrinth instead? Maybe it's because the diseases originated from her and so it can't be severed in the first place?

So, Liezel might know about the real purpose of the Holy Sword switch and made it anyway because it's amusing or he's planning something. I thought he's maybe a good guy when he told Shinnosuke to save Saki but I don't think that's the case anymore. More so since Shiro's corporation is searching for a mad scientist who's manipulating things in the underworld. Curious to know whether he will be part of the antagonists in the story.

 
#7
May 28, 2015 7:02 AM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 2677
Ugh come on seriously only 3 volumes?
Seriously am loving this series right now. Really want more.
 
 
#8
Aug 1, 2015 12:12 AM

Offline
Joined: Apr 2015
Posts: 13
Does anyone know when will Volume 4 come out... Cause Kagami-sensei said that the real plot starts next volume....

 
#9
Oct 25, 2015 2:12 PM

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 191
pls come out soon V4 ~~~
 
May 8, 2016 7:32 AM
Offline
Joined: Feb 2015
Posts: 2
Uhm, I know i am a bit late to the party but mal is listing this as finished, is that a mistake or are we not expecting volume 4..? )=
 
May 14, 2016 6:02 AM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 254
I haven't heard anything about it being listed as finished, so I think it is an error. At least, I hope so.
"Even now, I travel on my journey,
Believing in the world,
Aiming for something far away – an endless journey.
Having a dream like someone else’s,
Or being in someone else’s dream –
Which would you prefer?"