Forum SettingsEpisode Information
Forums
Poll: Bakumatsu Rock Episode 1 Discussion


#1
Jul 2, 2014 7:55 AM

Offline
Joined: Nov 2011
Posts: 115540
THIS IS AN ANIME ONLY DISCUSSION POST. DO NOT DISCUSS THE MANGA BEYOND THIS EPISODE.
----------------------------------------
Lol, I thought that was kinda fun. The guy with the red hair Sakamoto is someone take notice of. The OP song was alright I guess. Some of the girls are pretty annoying to watch tbh...

Too bad Sakamoto's got some rivals. Lol, this is like battle of the bands except with a few kicks or too. I think I'll just be around for the music.
 
#2
Jul 2, 2014 8:50 AM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 27833
Non-credt vers.

OP


ED
I Two Syaorans from Tsubasa RESERVoir CHRoNiCLE and TRC!!!
 
#3
Jul 2, 2014 8:55 AM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 2598
so this was all sorts of awful
 
#4
Jul 2, 2014 9:49 AM

Offline
Joined: Jun 2013
Posts: 598
That was a pretty funny start, I liked it when all 3 of them were singing together that was great. I'm not sure what to think of this anime as a whole yet but i'll continue to watch it. Looking forward to the next episode.
 
#5
Jul 2, 2014 10:05 AM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 10990
So Wednesday is gay day? XDXD

I'll probably just watch the music segments since I liked the songs so far :P

But that was pretty bad <_<
 
#6
Jul 2, 2014 10:06 AM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 652
It was exactly as ridiculous as i expected,amazing:D

I am totally in love with the seiyuu cast.
 
#7
Jul 2, 2014 10:09 AM

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 116
It was really ridiculous, and pretty stupid. But I did like the part about freedom in music. Seems like it'll be one hell of a watch.
 
#8
Jul 2, 2014 10:14 AM

Offline
Joined: Jul 2008
Posts: 164
so..... I'm still a little confused as to how they have electric guitars and well, electricity in general. (isn't this supposed to take place before electricity was used?) Though I guess with the drum set and everything materializing out of thin air at the end I guess these are magic powered instruments? o__O"
 
#9
Jul 2, 2014 10:21 AM
Offline
Joined: Mar 2010
Posts: 3042
.....I....omigosh...I...don't know what to say.

Just...what did I just watch? I don't know but I liked it! It was ridiculous as HECK and omigosh the sparkles and the ripping off clothes and...

I'm still flabbergasted but I'll keep watching this for now.
Check out the News Club for daily rankings, discussion on future CD and BD releases, manga and novels. New members are welcome!
 
Jul 2, 2014 10:28 AM

Offline
Joined: Apr 2014
Posts: 60
too much manservice but the music was pretty good
 
Jul 2, 2014 10:38 AM

Offline
Joined: Aug 2009
Posts: 835
ROFL! I could not watch this with other people. It is so awkward Lol
I might know the feeling of people who strongly hate normal fanservice. This is absurd.

- Edo mixed with modern life check.
- Samurai's check.
- Parody check.(the master of the two guys looks like Jimi Hendrix)
- Okita, Hijikata, Kondo check.

Hate to be the one to mention it but Gintama :p
[right]

 
Jul 2, 2014 10:44 AM

Offline
Joined: Jul 2010
Posts: 2403
That advanced in music!
Ryouma seems really loud passionate person.
Government using music as a means of oppression. Heaven's song versus Rock.
Of course their shirts had to come off... and this airing close to Free too.
This seems okay, somewhat bizarre but it might be a fun ride.
 
Jul 2, 2014 10:55 AM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 7
It wasn't so bad, but I have the feeling that after a few episodes I'll possibly give up on this...

Still a pretty creative story, I guess?
 
Jul 2, 2014 10:58 AM

Offline
Joined: May 2010
Posts: 2813
oh its one of "those" shows ;)

no ty then.
 
Jul 2, 2014 11:04 AM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 732
Wtf is up with the score 8.45 for one episode?!
 
Jul 2, 2014 11:04 AM

Offline
Joined: Jan 2011
Posts: 1663
Watching Free and this back to back might have been a little much lol. I think I misjudged it from the preview but it might actually be fairly decent.

I still can't get over how the overwhelming guy population whines when there is a show that replaces the female fanservice we get every season with man candy. Are you that......to think there aren't going to be flips like this every so often to appeal to a different demographic?

Most of the old traditional period shows that put a spin on the times have been pretty meh imo but this one might be creative in a good way. Sticking with it for now. Music was good and didn't hate any of the characters. It's either going to keep this pace or get really...really...really boring.

Barion-Zara said:
So Wednesday is gay day? XDXD

Oh Christ...
Modified by IZEROII, Jul 2, 2014 11:08 AM
 
Jul 2, 2014 11:07 AM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 1527
just as awful as I imagined it to be. judging an anime by its cover and synopsis never fails
 
Jul 2, 2014 11:22 AM

Offline
Joined: Mar 2011
Posts: 2734
What did I just watch...how did this get such a score after one episode? Unbelievable...
I'm gonna stick with this series for a couple more episodes just for the lolz.
 
Jul 2, 2014 11:32 AM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 6468
holy fuck this was bad.. not even bothering keeping this in my list

dropped
 
Jul 2, 2014 11:42 AM

Offline
Joined: May 2014
Posts: 1387
So DEEN, let's see how you handle a silly music show....

Hooray for pop ideal worship.

Bishi established, fujoshi season is open!

The OP made this smell like a reverse harem. And swords vs microphone stand... ugh.

Desecrating your Edo period with this schlock, stay classy Japan!

Warriors now fight with guitars instead of swords, you're not even being ironic about it.

Ah, the trap, how could I have fallen for it, this isn't a reverse harem +1, this is BL -2

This isn't funny, you aren't being dramatic, you're just doing things with no real intent behind them, just putting me to sleep. I have no care for this stupid bishi and his stupid music.

OK, Shoin showed some damn energy... and I'm still snoozing.

Oh, yay you finally got the damn song, after a stupid lecture ofc.

Oh boy, tumblr is going to have a field day with this sequence once they stop gushing over Free!

Wow, you're not even bothering with finishing your song... gg

Establishing villains and our good guys.

Ugh... awful, awful, awful. You're not trying to make sense, you're not trying to be silly, you're not trying to be campy, you're not trying to be ironic.
DEEN, you're just throwing random stuff in this supposed series- bishies, edo flavor, tech, government rules, music warriors, cold antagonists, you're serious with this and just do it with no thought or effort put in, just pretty bishies and that's all.

2/10- soulless fujoshi bait
 
Jul 2, 2014 11:43 AM

Offline
Joined: Dec 2010
Posts: 323
This was so bad, I cried a little.
Dropped 2/10
 
Jul 2, 2014 11:47 AM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 5
I feel like this premise has enough possible potential that I might watch 1 or 2 more episodes, but this was... not very good.

Seiyuus were great of course and really the only really great thing going on here. Even if/when I drop this I'd probably want to listen to the music since that's about the only thing of substance here.

Premise could be amusing but yeah this was just kind of a snore mostly due to trying to establish some sort of sense I guess? But there is no sense in this presence so just roll with it all the way so it's at least entertaining to watch!

Character designs are all WAY too goofy for me, failing completely to seem attractive (which assume is what they're aiming for towards us women but haha yeah these designs suck) so even the eye candy aspect falls flat.
 
Jul 2, 2014 11:48 AM
Offline
Joined: Mar 2014
Posts: 149
umm this was different in a good way and i want the red headed guy in my bed tonight
 
Jul 2, 2014 11:49 AM
Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 57
It was good for the first ep.

Finally some good anime after 2 seasons of crap.
Def' adding to my list.
 
Jul 2, 2014 11:49 AM
Offline
Joined: Sep 2012
Posts: 284
I enjoyed the episode. I wonder if this will follow the game or not.
 
Jul 2, 2014 11:56 AM
Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 57
IZEROII said:
Watching Free and this back to back might have been a little much lol. I think I misjudged it from the preview but it might actually be fairly decent.

I still can't get over how the overwhelming guy population whines when there is a show that replaces the female fanservice we get every season with man candy. Are you that......to think there aren't going to be flips like this every so often to appeal to a different demographic?

Most of the old traditional period shows that put a spin on the times have been pretty meh imo but this one might be creative in a good way. Sticking with it for now. Music was good and didn't hate any of the characters. It's either going to keep this pace or get really...really...really boring.

Barion-Zara said:
So Wednesday is gay day? XDXD

Oh Christ...


Bingo.

So sick of the whining and the shows that are 'golden' of women titties flapping around but when it's for women or gays it's 'awful'.

Lol just whining to be whining these days I guess.
 
Jul 2, 2014 11:57 AM

Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 7232
I was expecting ridiculous which it was but I also wanted something adrenaline pumping that could at least make me laugh and this didn't even do that.

Something more recent that fell into the same lines as this was Nobunaga the Fool (Nobunaga+mechs) and well let's just say that I couldn't even bring myself to finish that series.
I could probably sit through this though since it's 1-cour and not 2.

shizu_bara said:
so..... I'm still a little confused as to how they have electric guitars and well, electricity in general. (isn't this supposed to take place before electricity was used?)

Seems like you have never watched something like Gintama or Sengoku Basara... otherwise electric guitars in this time period wouldn't even faze you. The same goes for T3hPleb up there.


About the score- "scored by ELEVEN users" so who the hell cares? It'll sort itself out eventually.
 
Jul 2, 2014 11:58 AM

Offline
Joined: Jan 2014
Posts: 1456
I liked this episode and since im a big fan of Rock I realy enjoyed the music.

I cant wait the next episode actualy.
 
Jul 2, 2014 12:01 PM

Offline
Joined: May 2014
Posts: 1387
parfaited said:
Seems like you have never watched something like Gintama or Sengoku Basara... otherwise electric guitars in this time period wouldn't even faze you.
That same goes for T3hPleb up there.
I don't mind the random modern elements thrown in for the sake of it, I mind that this is just too straight faced and boring.
Trying a set of gags and forced drama with bishies hoping something sticks, nothing did.
 
Jul 2, 2014 12:05 PM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 958
i knew it was going to be ridiculous but i didn't expect it to be horrendous. also, the screaming from the red haired dude gave me a headache.

dropped
 
Jul 2, 2014 12:11 PM

Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 7232
T3hSource said:
I don't mind the random modern elements thrown in for the sake of it, I mind that this is just too straight faced and boring.
Trying a set of gags and forced drama with bishies hoping something sticks, nothing did.

Okay it's just that the "desecrating Edo" bit made me think otherwise.
Boring, yes quite boring. Usually most of these end up being called a waste of voice actors by me.
 
Jul 2, 2014 12:20 PM

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 10
I wonder how the shinsengumi would think of this
 
Jul 2, 2014 12:27 PM
Loli King~

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 10046
That was good and I like girls.
 
Jul 2, 2014 12:45 PM

Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 68
Man the sinopsis sounded bad and it was bad.. the music was pretty good tho, i might just wait till the end of the anime and get the songs lol..
 
Jul 2, 2014 12:51 PM
Loli King~

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 10046
pleins said:
So many insecure dudes saying "THIS IS ABSOLUTE SHIT ONLY FUJOSHI LIKE IT BECAUSE THERE ARE MALE CHARACTERS DROPPED"

I thought it was over the top and a good laugh, I enjoyed it.


I completely agree. I'm 100% into girls and enjoyed it. They won't admit it, but there are some insecure guys who disliked this. Maybe not all, but some.

Sad.
 
Jul 2, 2014 12:52 PM

Offline
Joined: Nov 2010
Posts: 1689
Eh, could be worse. this was actually not THAT bad.

i will try one more episode.
 
Jul 2, 2014 12:53 PM

Offline
Joined: Dec 2012
Posts: 1466
Welp... Ill give it a few more episodes I guess.. Its pretty bad IMHO but not that I mind
 
Jul 2, 2014 12:53 PM

Offline
Joined: Aug 2012
Posts: 152
Well, that was shit.
 
Jul 2, 2014 12:54 PM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 6468
pleins said:
So many insecure dudes saying "THIS IS ABSOLUTE SHIT ONLY FUJOSHI LIKE IT BECAUSE THERE ARE MALE CHARACTERS DROPPED"

I thought it was over the top and a good laugh, I enjoyed it.
or maybe its just bad.. and when you have comments like this
LaCrayCray said:
umm this was different in a good way and i want the red headed guy in my bed tonight
pretty self explanatory.
 
Jul 2, 2014 12:57 PM
Loli King~

Offline
Joined: Jun 2014
Posts: 10046
6.52 now. That was fast.
 
Jul 2, 2014 1:05 PM

Offline
Joined: May 2014
Posts: 1387
pleins said:
So many insecure dudes saying "THIS IS ABSOLUTE SHIT ONLY FUJOSHI LIKE IT BECAUSE THERE ARE MALE CHARACTERS DROPPED"
I want to see that comment when JoJo part 4 airs and gets homoerotic as fuck, yet all of us MEN are still going to gush over it.

And read the comments again, the bishies are the only actual content in this show. tumblr is having a field day right now actually.
 
Jul 2, 2014 1:05 PM

Offline
Joined: Aug 2009
Posts: 835
hgeronimo said:
Eh, could be worse. this was actually not THAT bad.
i will try one more episode.


You could try, but I feel its gunna be the same routine every episode. Like Pokemon where theres peace>team rocket comes>gets beaten>day is saved>repeat.

This show would be like, continue plot>oh no Shinsengumi>Lets sing and take our clothes off>more fangirls(in the show)>repeat.
Modified by porkypink, Jul 2, 2014 1:11 PM
[right]

 
Jul 2, 2014 1:08 PM

Offline
Joined: Jun 2013
Posts: 426
T3hSource said:
Ah, the trap, how could I have fallen for it, this isn't a reverse harem +1, this is BL -2

Having a trap totally makes this into BL.....okay
 
Jul 2, 2014 1:10 PM

Offline
Joined: Dec 2013
Posts: 107
I'm not really into watching anime about guys being sexy but I found it pretty funny and the music was awesome so I plan on sticking around and hopefully it doesn't get to crazy like some love triangle that will happen in the group.

I enjoyed the first episode!
 
Jul 2, 2014 1:15 PM

Offline
Joined: Mar 2012
Posts: 1857
It was as bad as I thought... Usually there are only two anime of music each season, 1 it's just decent as they normally are, let's see if there's any other music anime this season.
 
Jul 2, 2014 1:24 PM

Offline
Joined: Apr 2012
Posts: 846
feels like Fuuun Ishin Dai Shogun with no girls....

hope im wrong
 
Jul 2, 2014 1:28 PM

Offline
Joined: Mar 2011
Posts: 62
Off to a hilarious start. Too much fan service though lol
Do you like cakes?
You don't like cakes?
I like cakes.
 
Jul 2, 2014 1:32 PM

Offline
Joined: Aug 2011
Posts: 7232
Except no one will ever call JoJo fujoshi bait no matter how homoerotic or androgynous the characters get. (oh and the dude will look like a lady, very much so.)

Because it's fucking JoJo.

It will never be put on the same 'fujoshi pandering bishie plane' your Free!, as your UtaPri, or even as this.
Let's not even pretend like people will go into ep. discussions just to call it fujoshit in a serious manner, because we all know they won't.

Anyway, it seems like i'm trying to defend this show, which i'm really not.
I'll watch it or drop it as it goes just like I do with everything else.

I'm just trying to combat... nonsense?
Yeah that's a nice way to put it.
Modified by stand, Jul 2, 2014 1:44 PM
 
Jul 2, 2014 1:34 PM

Offline
Joined: Jun 2011
Posts: 421
shizu_bara said:
so..... I'm still a little confused as to how they have electric guitars and well, electricity in general. (isn't this supposed to take place before electricity was used?) Though I guess with the drum set and everything materializing out of thin air at the end I guess these are magic powered instruments? o__O"


Yeah, THAT threw me off too, I didn't really understand that concept. *Shrug* But hey, it is anime, anything can happen.

I'm curious on seeing how far this plot can go, it's got an interesting premise to it, the songs are INCREDIBLE given Kishou Taniyama is doing Ryouma's voice...

0.o AND I CAN NEVER LOOK AT RYOUMA AGAIN WITHOUT THINKING OF ZACK FAIR FROM FINAL FANTASY VII. BECAUSE THEY HAVE THE SAME SCAR, ONLY RYOUMA'S IS UNDER HIS EYE AND NOT UNDER HIS CHEEK.
"Aiming for the mark takes precision, balance, and patience."

....Screw that, let's shoot the damn thing!
 
Jul 2, 2014 1:39 PM

Offline
Joined: Sep 2009
Posts: 454
This is literally a weird Gintama rock band AU.
 
Top
Pages (4) [1] 2 3 » ... Last »