Fairy Tail är nice, men jag gillar inte riktigt att den inte har något mål som Naruto eller One Piece. Det är ju bara en massa random-arcs där skaparen kommer på nytt material medan han ritar, ingen riktig planering för serien som helhet. Men arcen i sig är väl hyfsat charmiga på ett sånt där sätt som bara shounen kan vara, så det är väl det viktigaste.
Nu kollar jag på Trigun (härlig gunslinger-anime med gott om humor) och Major (baseball-anime som trots den usla sport den är baserad på lyckas vara riktigt bra), rekommenderar båda två. Ha ett bra lov du också.
"Tittar på lite allt möjligt just nu, se fram emot att bli uppdaterad angående det jag ser numera på dagarna ;)"
Absolut. Kan själv titta in med lite intryck på serier jag kollar på då och då. Just nu kollar jag huvudsakligen på Ragnarök (baserat på något MMORPG, så inte helt förvånande suger den), Pokémon (kollar om den för att det var barndomsfavoriten) och Flanders no Inu (idylliskt lantliv i Belgien, trevlig, men filmen är bättre).
"Anledningen till att jag inte tittat så mycket på så gammal anime är för att jag föredrar.. hur ska man säga det.. kvalitén? av animen"
Ljud och bildkvalitet då eller? För på andra punkter som story, karaktärer osv så finns det en hel del gamla godingar som slår dagens anime rejält på fingrarna.
Rätt varierade serier du sett. Det är bra, till skillnad från herr "jag ser bara på generisk seinen".
Det var en del jag inte sett heller.
Rekommendationer alltså.
Till och börja med så tycker jag du har sett alldeles för lite äldre serier, testa någon av dessa:
-Berserk (väldigt rå svärdsmansanime från 97 med grymt bra karaktärer. Väldigt känd. Benådat med ett fantastiskt soundtrack också: http://www.youtube.com/watch?v=DWfrDG0nmlk )
-Cowboy Bebop (en väldigt omtyckt sci-fi serie om ett gäng prisjägare i framtiden. Samma skapare som Samurai Champloo)
-Neon Genesis Evangelion (en av de mest influerande verken i animens historia. Ser att du kollar på remake-filmen, men jag skulle nog rekommendera att du ser originalet först. Djupa karaktärer, väldigt mycket symbolism och häftiga strider)
Sen lite annat smått och gott.
- Gantz (Eftersom du gav 10/10 till Elfen Lied och HOTD så tror jag du kommer gilla den här. Mycket våld och mycket naket)
-Kaiji (Sjukt spännande gambling-anime. Tar skitsimpla spel och gör dem hur spännande som helst, typ sten sax påse)
-Mushishi (Världens bästa anime. Punkt. Hitta en enda objektiv nackdel i serien och du får 20 chokladkakor av mig, på hedersord. Med det sagt så är den inte för alla, den är långsam och episodisk så någon adrenalinkick är det inte att tala om)
-Spice and Wolf (Mycket bra romance-serie, fantastisk karaktärs-interaktion)
-Detrot Metal City (Typ det roligaste du någonsin kommer se, smart satir)
-Baccano (Intressant storyline. En massa mindre historier som vävs samman. Ingen fast huvudroll. Våldsam)
B Gata H Kei (Riktigt rolig ecchi, mer vågad än de flesta)
Sen lite filmer också.
-Cat Soup (Ett bra alternativ till droger)
-Spirited Away (Ett sant mästerverk, måste ses av alla)
-Akira (klassiker)
-5 Centimeters per Second (Fantastisk romance. Makalöst snygga bakgrunder)
All Comments (8) Comments
Vill du ha omogen flum-humor så MÅSTE du se den här: http://myanimelist.net/anime/357/Bokusatsu_Tenshi_Dokuro-chan
Bra action-serie: http://myanimelist.net/anime/3974/Tetsuwan_Birdy_Decode
Nu kollar jag på Trigun (härlig gunslinger-anime med gott om humor) och Major (baseball-anime som trots den usla sport den är baserad på lyckas vara riktigt bra), rekommenderar båda två. Ha ett bra lov du också.
Absolut. Kan själv titta in med lite intryck på serier jag kollar på då och då. Just nu kollar jag huvudsakligen på Ragnarök (baserat på något MMORPG, så inte helt förvånande suger den), Pokémon (kollar om den för att det var barndomsfavoriten) och Flanders no Inu (idylliskt lantliv i Belgien, trevlig, men filmen är bättre).
"Anledningen till att jag inte tittat så mycket på så gammal anime är för att jag föredrar.. hur ska man säga det.. kvalitén? av animen"
Ljud och bildkvalitet då eller? För på andra punkter som story, karaktärer osv så finns det en hel del gamla godingar som slår dagens anime rejält på fingrarna.
Det var en del jag inte sett heller.
Rekommendationer alltså.
Till och börja med så tycker jag du har sett alldeles för lite äldre serier, testa någon av dessa:
-Berserk (väldigt rå svärdsmansanime från 97 med grymt bra karaktärer. Väldigt känd. Benådat med ett fantastiskt soundtrack också: http://www.youtube.com/watch?v=DWfrDG0nmlk )
-Cowboy Bebop (en väldigt omtyckt sci-fi serie om ett gäng prisjägare i framtiden. Samma skapare som Samurai Champloo)
-Neon Genesis Evangelion (en av de mest influerande verken i animens historia. Ser att du kollar på remake-filmen, men jag skulle nog rekommendera att du ser originalet först. Djupa karaktärer, väldigt mycket symbolism och häftiga strider)
Sen lite annat smått och gott.
- Gantz (Eftersom du gav 10/10 till Elfen Lied och HOTD så tror jag du kommer gilla den här. Mycket våld och mycket naket)
-Kaiji (Sjukt spännande gambling-anime. Tar skitsimpla spel och gör dem hur spännande som helst, typ sten sax påse)
-Mahou Shoujo Madoka Magica (Ovanligt mörk Mahou Shoujo, fantastisk tecknarstil)
-Mushishi (Världens bästa anime. Punkt. Hitta en enda objektiv nackdel i serien och du får 20 chokladkakor av mig, på hedersord. Med det sagt så är den inte för alla, den är långsam och episodisk så någon adrenalinkick är det inte att tala om)
-Spice and Wolf (Mycket bra romance-serie, fantastisk karaktärs-interaktion)
-Detrot Metal City (Typ det roligaste du någonsin kommer se, smart satir)
-Baccano (Intressant storyline. En massa mindre historier som vävs samman. Ingen fast huvudroll. Våldsam)
B Gata H Kei (Riktigt rolig ecchi, mer vågad än de flesta)
Sen lite filmer också.
-Cat Soup (Ett bra alternativ till droger)
-Spirited Away (Ett sant mästerverk, måste ses av alla)
-Akira (klassiker)
-5 Centimeters per Second (Fantastisk romance. Makalöst snygga bakgrunder)
Sen angående musik-meddelandet du skickade så gillar jag dem allihop. Här har du några av mina absoluta favoriter. (den från Berserk är en av dem)
http://www.youtube.com/watch?v=1k3gqEb0mZE
http://www.youtube.com/watch?v=yx9RgTiIKDE
http://www.youtube.com/watch?v=GopzpFJm4LQ
http://www.youtube.com/watch?v=6NTJ1l93CYI
http://www.youtube.com/watch?v=9O3-ohtxxsw (har inte ens sett serien) XD
http://www.youtube.com/watch?v=mVKNuPHtWXM
Börja lägga till anime med en gång, jag vill se vad du har sett! =D