Pages (2) « 1 [2]
Post New Reply
Poll: SKET Dance Episode 53 Discussion

Apr 12, 2012 1:57 PM

Joined: Mar 2009
Posts: 854
poor bossun~ fossilized
Apr 12, 2012 4:18 PM

Joined: Jun 2011
Posts: 384
No violence and it ended up with so much violence.
Apr 12, 2012 4:35 PM

Joined: Mar 2008
Posts: 8365
They made Saaya a stalker just to give her more screentime... And what's up with the box. Does she think she's Snake?
Apr 12, 2012 5:36 PM

Joined: May 2008
Posts: 4035
Cool new OP.
Bossun must of been watch dbz to know how come back from getting hit
a lot..

"No Violence, No Violence"
Apr 12, 2012 6:03 PM

Joined: Jan 2011
Posts: 3412
Spring is here and Love is in the air~! i hope i'm not wrong to assume that from the OP? :P

i knew this new girl was kinda big but i didn't think it would be in that way poor Bossun taking such a beating in one episode lol
Apr 12, 2012 6:08 PM
Forum Moderator
Joined: Jan 2011
Posts: 4121
On to an arc quickly--that OP was just too tantalizing with its hints.....
Please don't feed the trolls!
In my next life I want to collide at the corner with the cute transfer student
carrying a piece of toast in her mouth
Apr 12, 2012 6:30 PM

Joined: Dec 2011
Posts: 5654
Fossil of Bossunsaurus...

Hahaha! So much fun.
And don't underestimate Roman-sensei!
Apr 12, 2012 6:45 PM

Joined: Jan 2011
Posts: 2155
LMAO Koma's basically a super-strong giant yet she's super-shy. Bossun getting pummelled by her hands all the time. Bossunsaurus, lmfao Switch ftw! Dante's misunderstandings were hilarious. Gotta feel sorry for the guy. xD Koma and Dante do make a good pair though, 'tis a shame. :P Saaya getting all jealous and becoming all 'Solid Snake' rofl. Man, can't get enough of Hanazawa Kana's voice. <3 Also I love how Roman's just a comic-relief character. Lmao, makes me crack up.

The new OP is great though I prefer the previous' song. However, the new OP hints a lot of the School Trip Rhapsody arc. Man, I'm so excited for that. :D
Apr 12, 2012 7:30 PM

Joined: Nov 2011
Posts: 771
This was an incredibly funny episode. Bossun fading away, the Sengoku impersonations, the mis-interpretations, and Roman's ridiculous manga advice were all great. I actually like Saaya a bit more when she's doing her tsundere antics by herself outside the clubroom.
Apr 12, 2012 8:44 PM

Joined: Jun 2011
Posts: 157
Not my favorite OP, but it looks like they're tossing in a few new developments which is awesome. I love how the characters get to develop in between all the slapstick episodes.
'I met many people. We were separated. And then reunited. This tune contains all those feelings.'
- Nanaka Yatsushiro, Myself;Yourself, Episode 13
Apr 12, 2012 9:57 PM

Joined: Jul 2010
Posts: 718
m4rc0 said:
And what's up with the box. Does she think she's Snake?
Never underestimate the cardboard box.

So is it just me or are there a lot of romantic hints in that OP? I never thought of Switch and Momoka as a couple. All of a sudden I really like that idea. And I've been waiting for Bossun X Himeko since foreeevvverrrr. Dante and Koma would've been cute too, but... "No violence, no violence" and "Mistake, Mistake!" got in the way of that. Oh well, it was hilarious. XD
Apr 12, 2012 10:12 PM

Joined: Feb 2012
Posts: 125
is it just me or is the song that started at the beginning a new bgm o.0 if not whats the name for it loving it x.x
I desire money. Not because I am poor or because I am greedy. It is because with money I will gain power and with that power I will be able to change the world.
Apr 13, 2012 6:25 AM

Joined: Jun 2007
Posts: 1013
Like the opening.. It's is like hinting us on lots of romance this season.. Saaya x Bossun, Himeko x Bossun, Yabasu x President and Momoka x Switch (I assumed Switch is holding her hand in de opening considering they are together in the umbrella scene and group photo??)..

As for the episode, pretty decent to me..
Modified by Kaguya, Apr 13, 2012 6:28 AM
Apr 13, 2012 7:42 AM

Joined: Apr 2011
Posts: 147
Golden era, as Dante would probably put it xD (good times)

Dante is fun, I always try to figure out what his cryptic messages mean before the show tells us. xD
Apr 13, 2012 8:11 AM

Joined: Jun 2009
Posts: 9308
new OP : dat umbrellas scene!

Apr 13, 2012 8:12 AM

Joined: Apr 2011
Posts: 1670
This is my most favorite OP out of all the Sket Dance openings.

Well I bet everyone forgot the moral. It was not actual love, its just "passing by the hall way love".
Apr 13, 2012 10:49 AM

Joined: Jun 2010
Posts: 1
Episode 54 Preview:
Apparently this is the Defeat the fourtune teller arc. I'm not sure since i haven't read the manga, but i'm aware of the arc.
Apr 13, 2012 2:51 PM

Joined: Sep 2008
Posts: 3635
Real romance in Sket Dance?!
I want only when they sometimes focused on romance...
I don't want serious romance in SD!
Apr 14, 2012 5:55 AM

Joined: May 2008
Posts: 2894
No violencco! No Violencco!
Apr 14, 2012 9:11 AM

Joined: Jun 2009
Posts: 1292
I'm so excited with what the new OP images might tell soon~ :3
Apr 15, 2012 2:04 AM

Joined: Feb 2010
Posts: 3128
this show bring the lolz. poor bossun this ep haah
Apr 15, 2012 4:20 PM

Joined: May 2011
Posts: 5182
Don't messed up with Koma-chan.

Damn, Noto Mamiko really fit into her.
Apr 16, 2012 2:14 PM

Joined: Jun 2009
Posts: 552
I was thinking that quiet girl was worse than Dante...then he appears lol
super strength "Is that what you came to us about?" what if she said no O_o

Dante is hilarious "no violence, no violence" and poor bossun got all of it.

Love Hoosuke

Roman ftw lmbo,
Apr 21, 2012 9:11 AM

Joined: Jul 2011
Posts: 11
I REALLY laughed a lot with this chapter! xD Koma-chan is very nice and kind, but also a bit dangerous :3 Poor Dante... xD (I love Gackt's voice, btw). Roman scared me a bit at the end of the chapter... she could really make a lot of money with this, couldn't she?

The new op is awesome, we can see some possible couples on it :3 Does anybody think Switch could go out with Momoka? I always thought he would be ok with the Sadako girl , but Momoka x Switch could also be nice...
Apr 30, 2012 2:54 PM

Joined: Aug 2009
Posts: 553
Noto Mamiko fixes everything. The second half was way funny.
May 22, 2012 4:06 PM

Joined: Mar 2009
Posts: 65300
The second half was kinda interesting.
Jun 18, 2012 8:49 AM

Joined: Jan 2010
Posts: 667
hahaha...poor Bossun and Dante :D
Jan 31, 2013 2:30 AM

Joined: Nov 2009
Posts: 1253
Visuals from the new opening = love triangle with Bossun confirmed
note; please send me a message with a link to your reply if you reply to my post!
May 19, 2013 10:04 AM

Joined: Sep 2010
Posts: 89
Bossunsaurus XD
This ep was hilarious but poor Bossun was hit a lot (like a lot a lot).
Oct 22, 2013 2:05 PM

Joined: Oct 2009
Posts: 2893
OP had Switch X Momoka. WHAT?! WHAT?!

She is huge in every way ^^, I actually wanted Dante and Koma-chan together :|

Loved the random Roman and Saaya moments XD
Aug 16, 2014 11:36 AM

Joined: Oct 2010
Posts: 1834
Oct 25, 2014 9:49 AM

Joined: Aug 2013
Posts: 3170
Holy crap she's gorgeous.. pity Bossun lol.
Nov 12, 2014 7:09 PM

Joined: Jul 2014
Posts: 648
i don't know why I'm talking about this now (maybe its because of the new ending), but i think switch is the perfect 3rd wheel. usually when i see a scene with my favorite couple get ruined or interrupted by the unwanted 3rd wheel, i get really pissed off and it completely kills the moment. Switch is a character you just can't hate (plus, he doesn't hold any romantic feelings for Himeko). When you think about it, the three main characters have been through so much that watching them three together never fails to make you smile or feel happy inside.
May 7, 11:41 AM

Joined: Nov 2014
Posts: 489
I hate Datti :/
May 28, 2:46 AM

Joined: Aug 2014
Posts: 2718
Saaya stalking the Sket Dance was actually quite cute. Also classic Dante, added to the overall comedy.
Jun 10, 2:26 PM

Joined: May 2012
Posts: 17441
Pretty funny episode and lol Dante again :p
Pages (2) « 1 [2]