MyAnimeList.net

Anime Information
Forums

Recent Posts | My Watched Topics | My Ignored Topics | Search

Hakuouki Episode 1 Discussion
MyAnimeList.net Forum »» Anime Discussion »» Series Discussion »» Hakuouki »» Hakuouki Episode 1 Discussion

Pages (10) [1] 2 3 » ... Last »
View Poll Results: Hakuouki Episode 1 Discussion
5 out of 5: Loved it!
 
80 39.22%
4 out of 5: Liked it
 
53 25.98%
3 out of 5: It was OK
 
49 24.02%
2 out of 5: Disliked it
 
16 7.84%
1 out of 5: Hated it
 
6 2.94%
Voters: 204

#1
04-03-10, 6:35 PM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 3570
THIS IS AN ANIME ONLY DISCUSSION POST. DO NOT DISCUSS THE MANGA BEYOND THIS EPISODE.
----------------------------------------
So the haku is 吐く and the ouki is 嘔気, huh.

Overall, the first episode reminded me of Sengoku Basara, if it was a Bakumatsu period reverse harem, and lost all the stuff that was actually entertaining.

AND NOT A SINGLE CHONMAGE IN SIGHT
 
#2
04-03-10, 7:00 PM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 1652
This is an intellectual response.

Why didn't you post tons of screen caps and things you read off blogs?

Or wait, did you actually WATCH ep 1 before you made the ep discussion.


Just kidding, I know you watched it.

BUT OBV NEEDS MORE SCREEN CAPS!~
Modified by ESSWHY, 04-03-10, 7:07 PM

Powered by hinatachan - TaigaForum
 
#3
04-03-10, 7:03 PM

Offline
Joined: May 2008
Posts: 2216
This show was terribly boring.

I have a limit of about one beautiful male per show.

/me 吐く
 
#4
04-03-10, 7:04 PM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 1652
OMG I CAN'T WAIT FOR SUBS THIS IS GOING TO BE OMOSHIROIII DASSU NE!

Powered by hinatachan - TaigaForum
 
#5
04-03-10, 9:21 PM

Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 485
Gorgeous show. xD

But even more gorgeous is Hikky's avatar. <3 Reinhard.
 
#6
04-03-10, 9:38 PM

Offline
Joined: Apr 2008
Posts: 118
Although the first episode did not tell much about the story yet, I think the picture quality is quite good. Hope it will be more interesting.
 
#7
04-03-10, 9:48 PM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 162
Can't wait for subs and hope to see more action~



 
#8
04-04-10, 12:09 AM

Offline
Joined: Apr 2009
Posts: 104
lol ilu gais, at least you're not crying about how OMG THEY DON'T LOOK PRETTY ENOUGH like all the faggy fangirls in the LJ comm.
 
#9
04-04-10, 12:36 AM

Offline
Joined: Jul 2009
Posts: 1652
so my summary:

this chick sees these bros and then they are like "o no u didn't" and then they tie her up and then she's all "I don't wanna die" because she's gotta find her daddy who went off somewhere and they are like "cool us 2"

thus the start of a reverse harem anime.

Powered by hinatachan - TaigaForum
 
04-04-10, 1:02 AM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 155
Raitora said:
lol ilu gais, at least you're not crying about how OMG THEY DON'T LOOK PRETTY ENOUGH like all the faggy fangirls in the LJ comm.


Really x___X not pretty enough x____X
I think the character design is great.

And for a DEEN anime it looks like they put an effort (money/animation quality) on this one.
At first I was like, (╬ ಠ益ಠ)
Σ(゚∀´(┗┐ヽ(・∀・ )ノ <--- Then I was like
In the end, I was \(▽ ̄\( ̄▽ ̄)/ ̄▽)/ヤッタァー!!
 
04-04-10, 1:23 AM

Offline
Joined: Jan 2008
Posts: 1445
Typical DEEN fare. Some bishes and reverse harem. Will leave it for gals to enjoy ^^


"There is a road in the hearts of all of us, hidden and seldom traveled,
which leads to an unknown, secret place."
 
04-04-10, 3:19 AM

Offline
Joined: Jun 2008
Posts: 5081

Long time since is saw surugadoi pose LOL
 
04-04-10, 3:22 AM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 457
I've played the game, so for me its more like "omg its finaly animated" for me XD

even in the game, it takes awhile before the action starts ^^ but for me, i love the storyline more then anything as im a HUGE Toshi-Hijikata fan (from playing the game) so i'm just gonna be quite happy just seeing toshi move (instead of being in 2D) XD i'm not very hard to please really ^^;

"scary thing is oni instinct''
 
04-04-10, 3:56 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 424
I've watched it.
As a fangirl, OMGAWRSHBISHIESIWANTTHEMALLHIJIKATASAMA!! lmfao xD

As a fangirl with morals.
I approve, VERY MUCH. (only a fan who've watched reverse-harems and is actually optimistic about almost everything can understand why I give this an approval.)

I say, -pats DEEN- Nice job. -thumbs up- (⊃>ヮの)♭

I await the ACTION. -is excited- :'>


 
04-04-10, 4:13 AM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 457
OMGAWRSHBISHIESIWANTTHEMALLHIJIKATASAMA!

heheh Lija-chan took the words out of my mouth XD

"scary thing is oni instinct''
 
04-04-10, 5:04 AM

Offline
Joined: Feb 2008
Posts: 424
@-GundamCrazy-
(⊃>ヮの)♭
Te-he.


 
04-04-10, 7:47 AM

Offline
Joined: Nov 2009
Posts: 124
I liked it and I will love it if it's not going like the game where every guy was molesting that little girl. I really hope it's not... And she is just a child!! Those guys deserve much better...
I gonna watch it while hunting some yaoi parts. That's how I make it better. xD
 
04-04-10, 9:08 AM

Offline
Joined: Aug 2008
Posts: 209
hm i liked the first episode :O
~ In the yaoi world? ~


 
04-04-10, 9:31 AM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 155
Chiyoko92 said:
I liked it and I will love it if it's not going like the game where every guy was molesting that little girl. I really hope it's not... And she is just a child!! Those guys deserve much better...
I gonna watch it while hunting some yaoi parts. That's how I make it better. xD


/kufufufu
I am with you there (hunting slashable pairs)

And yeah, I hope the main girl is not a DAMSEL in DISTRESS or else =_=
At first I was like, (╬ ಠ益ಠ)
Σ(゚∀´(┗┐ヽ(・∀・ )ノ <--- Then I was like
In the end, I was \(▽ ̄\( ̄▽ ̄)/ ̄▽)/ヤッタァー!!
 
04-04-10, 10:04 AM

Offline
Joined: Nov 2007
Posts: 10
I played the original game so it was really exciting to watch the first episode.

I was really pleased with it - the staff did a great job portraying the characters the way they were in the game which was only graphics and text. Lovely OP by Yoshioka Aika, too. Though there was minimal action, the pace of the storyline was a bit too fast for me since I wasn't expecting them to mention the other 'Shinsengumi' so early into the show. My memory of the game is a bit hazy at the moment but was the beginning really like this? :S

And is it just me or did they make Heisuke cuter than in the game? :D
 
Top
Pages (10) [1] 2 3 » ... Last »
Help     FAQ     About     Contact     Terms     Privacy     AdChoices