Esittely Topikki!
MyAnimeList.net Forum »» Club Discussion »»
Finland »» Esittely Topikki!
02-25-12, 1:30 PM
|
|
|
Offline Joined: Feb 2012 Posts: 1058 |
No jaa. Kai sitä voisi Suomi-klupiin yhden kommentin heittää. Nimi on Vesa. Vuosimalli 85. Ehkä hieman liian kauan katsellut animea, mutta en ole ihan heti lopettamassa. Tänne liityin koska voin tallentaa tuon listan itselleni ja käyttää sitä muilla sivuilla. Muuten käytän AniDB:tä. Olen katsellut kamaa vähän laidasta laitaan. Paha sanoa onko suosikki mecha vai fantasia vaiko mikä. Jos on jotain asiaa jostain kumman syystä, niin heittäkää viestiä. Sama nikki AniDB:ssä ja Animesukissa. |
04-08-12, 6:13 AM
|
|
|
Offline Joined: Jan 2010 Posts: 15 |
Tervehdys kaikille. Olen 25 vee neitokainen jonka päivät kuluu koulussa, animen, mangan, videopelien ja piirtämisen parissa. Olen harrastanut näitä kaikki noin kymmenisen vuotta, joten olen jo aika "vanha" animefani. Liityin myanimelistalle, koska halusin listata animet ja mangat ja arvioida ne ja samalla jutella hiukan foorumilla ja tutustua uusiin anime harrastajiin, niihin kun ei liikaa Suomessa törmää. Käyn usein coneissa ja jonain päivänä on tarkoituksenani on myös cossata, toivottavasti Fate/stay nightin Saberia. Minua saa heittää viestillä, jos tahtoo jutella tai suositella animeita/mangoja. Varsinkin vakavat animet ja mangat kiinnostavat minua. |
04-15-12, 2:04 AM
|
|
|
Offline Joined: Aug 2011 Posts: 2 |
Nooh, kaipa tääkin vois jottain skrivata tänne :D Eli Helsingistä päin oleva animen suurkuluttaja joka tunnetaan netissä nimellä Maki (Pingviini Maki) ja EternalNova (ainakin Deviantartissa). Animen, mangan ja Japanin iloiseen maailmaan astuin 12 vuotta sitten, kun olin kolmetoista vuotias pikku perkele. Rakastan mooooonia anime sarjoja, mutta yhdeksi suosikiksi on ysikyt luvun lopulta jäänyt Pokemon <3 Olen hulluna robotteihin, ja rakastan Mecha sarjoja, mutta yleisiä animeita joita katson mielelläni on ne joissa ei ole kunnollista juonta, eli aivotnarikkaan -sarjat... Lucky Star, Azumanga Daioh, Nichijou ja PaniPoni Dash sekä Keroro Gunso (jossa aluksi oli jotain ideaa mut se katos ku pieru Sababan pyramidiin) Pidän myös Shounen ai:sta ja Yaoista, mutten ole niinkään suurkuluttuja joka lukee niitä päivittäin netistä xD Katton vaan jos vastaan tulee Doddih, siinä oli jotain tietoa :D Saa tulla viskeleen kynillä jos on jottain kysyttävää C8 |
05-04-12, 12:47 PM
|
|
|
Offline Joined: Sep 2009 Posts: 48 |
Heissan vaan~ Olen 19 (kohta 20)-w tytteli täältä helsingistä päin, joka mangaan ja animeen on hurahtanut jo vuosia sitten. Luovasti olen käyttänyt kykyjäni piirtämiseen (http://lockongirl.deviantart.com/) sekä amv:hin aikaa kuluttanut onia tuhansia tunteja jo varmasti :P (http://www.youtube.com/lockongirl). Löydätte minut facesta Asta Korkeamäki nimellä jos kaveruus kiinnostaa :3 ♥ Olen aika laiska ihminen, mutta naurin ystävieni seurasta, olen kihloissa ja asun kihlattuni kanssa. Arki on ihanaa x"D ei...º___º' MyAnimeList on älyttömän hyödyllinen ja on pelastanut minut monia kertoja katsoessani kymmeniä animeita kerrallaan... ^^' Favouritteihin atm kuuluu: - OnePiece - Tengen Toppa Gurren Lagann - Sekai-Ichi Hatsukoi // Junjou Romantica~ (- Naruto... Hemmetin fillerit... T__T') ja ääääääääääh noin nytten tuli mieleen mutta siitä varmaan puuttuu.. kaikki x"D Coneissa olen huono käymään, ja sen toivon muuttuvan joain kauniina päivänä. Cossata tahtoisin, mutten kehtaa tilaa valmista pukua, itse tekisin mielummin muttei sellaisseen ole taitoa. Myös AMV: kisoihin tahtoisin onnistua mutta sekin on jäänyt semisti vähäiselle... Ei ole siis kertaakaan saanut aikaiseksi mennä. Sumimasen m(_ _)m Monetkin genret iskee minuun, että on hankala sanoa mikä olisi sitten paras... Olen pirteä, joskus liiankin ja semisti värikäs, vähän hullunkurinen mutta luotettava ja mukavaa seuraa kunhan minuun tutustuu. Eli terve vaan kaikille!!! ♥ Doozo Yoroshiku, minna~! Ja ihan mitä animeen tulee, näin viimeisenä: tää on elämäntapa! |
05-14-12, 3:14 PM
|
|
|
Offline Joined: May 2012 Posts: 5 |
aa tuota noin, nikki on Korpisoturi21 mutta kutsua saa ihan Korveksi ^^ Olen 20 vuotias nuori mies etelä-pohjanmaalta ja melko aktiivinen animen ja mangan harrastaja. Työskentelen pikaruokalassa kokkina ja lähden kohta suorittamaan armeijaa, jonka jälkeen pyrin tampereelle tai jyväskylään yliopistoon humanistiselle puolelle kieliä opiskelemaan :) Melko rauhallinen ja asianmukainen herra olen, vaikka kaveriporukassa saatan innostua selittämään melko ahkeraasti. Osaan sopeutua melko helposti eri tilanteisiin ja tykkään viettää aikaa melko rauhallisissa olosuhteissa (kotona leffaa katsomassa kavereiden kanssa, ajelemassa ttai muuten vaan seikkailemassa). Yökerhot ja baarit ovat itselle jäänyt vähäisiksi vaikka niissä aina energiatason ja mielialan mukaan tykkään käydä hyvällä porukalla. Lempi animet ja mangat ovat yleensä joko mestariteoksen tasoisia tai hyvin koomisia ja romanttisia. Ottakaa minut vastaan hellällä kädellä ja kaveripyynnöt ovat aina tervetulleita ^^ Skypessä nikki on jermu21 jos chattailla haluaa eri sarjoista, jos spottaa samaa kiinnostusta listalta ;) |
06-26-12, 2:02 PM
|
|
|
Offline Joined: Jun 2012 Posts: 44 |
Jesse, 17 ja Tuusulasta. (Kutsukaa vaikka pimeeksi :P) Ihannoin Animea ja sen piirtämistyyliä. Rakastan vahvoja persoonallisuuksia ja haluan aina kiintyä hahmoihin joita näen sarjoissa. Arvostan kattavaa tausta tarinaa ja "hellävaraista" arkojen inhimillisyyteen liittyvien asioiden käyttämistä (seksuaalisuus ja filosofia). Itse olen suunnitellut omaa animaatiosarjaani johon yritän saada kaikkia näitä elemettejä mahdollisimman paljon. En kuulu erityisesti mihinkään anime genren fanittajiin. Kaikki käy. Toiminta, seikkailu, romanssi, draama, fantasia, mysteeri, kauhu ja jopa slice of life (josta en juuri välitä). Kaiken voi tehdä mallikkaasti ja nautittavaksi. Lempi animeitani ovat esimerkiksi Basilisk, Maison Ikkoku, Yu Yu Hakusho, One Piece, Hyoka ja jopa Azumanga Daioh kilpailee Top 5 paikasta. Lempi asioitani ovat limu saunan jälkee, suihkusta peseytyneenä nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, pilvinen ja tuulinen ilma, huumorintajuiset ja fiksut ihmiset sekä tytöt..... söpöt, fiksut ja hauskat tytöt. Olen kylläkin tyttö kammoinen XD Asioita joita vihaan ovat sipuli (paitsi sipseissä), itikan pörinä korvan juuressa, hämähäkin seitti naamalla, pöly ja "siistit" tyypit Modified by DarkMind, 08-31-12, 9:25 AM |
09-12-12, 11:27 AM
|
|
|
Offline Joined: Aug 2012 Posts: 1 |
Heips! :) Piti tulla tänne nyt hieman kertomaan itsestäni, kun täällä kerran semmoinen topikki on. Eli uusi tuttavuus täällä (Saa sitten jutella!), vaikka itselleni anime & mangajutut ovat tuttuja vuosien takaa teini-iästä. Tällä hetkellä olen siis 21 ja nimi on Toni. Asun nykyään Tampereella, opiskelen rakennusinsinööriksi TAMKissa ja työskentelen kaupan kassalla. Olen naimisissa, sekä huolimatta nuoresta iästäni, olen reilun 2kk ikäisen pojan isä. :) Ja kissoja löytyy kaks hirviötä jotka on siskoksia. Alotetaan vaikka sillä, että tutustuin animeen ja mangaan joskus 16-17 vuotiaana ja tykästyin samantien. Rahaa palaa...♫ olisi ollut osuva fraasi kuvaamaan sitä aikaa, kun rupesin lukemaan mangaa. Jotain Inuyashaa, Fullmetal Alchemistia, Rave Masteria, Fushigi Yugia ja monia muita tuli sillon luettua ja Death Note oli lempparianime. Sitten tuli parin vuoden tauko, jolloin animejutut eivät olleet ollenkaan kuvioissa, mutta nyt kesällä liekki roihahti oikeen kunnolla, ja viikonloppuna ollut Tracon oli bensaa liekkeihin. Listasta näkee kaikki animet ;D En kauheesti oo kerenny kattomaan, mutta joka päivä tulee lisää! x) Tykkään myös japanilaisista ja korealaisista draamoista, ja jos ketään nyt kiinnostaa niin lista löytyy tästä: http://mydramalist.info/user/108/fisan/dramas Jos nyt muutama sana luonteesta vielä. Oon ihan älyttömän ujo! ;(( En ymmärrä miksi, mutta niin vaan on. Ei se ole paha täällä kirjoitella ja niinpoinpäis mutta livenä on ihan eri juttu. Mutta silti yritän olla sosiaalinen. Ujoudesta huolimatta oon ihmisille mukava ja ystävällinen, ja kyllä rupeen puhumaan paljon paljon enemmän kun tutustuu ihmisiin. XD Mutta osittain myös miks tein mal-tunnuksen oli juurikin siksi, että jos täällä tutustuis kivoihin ihmisiin! :) Mulla on kaveripiirissä aika vähän sellasia ketkä animejutuista tykkää, niin ois myös kiva tehdä uusia tuttavuuksia ja vaikka nähdä joissakin coneissa. Frostbite 2013 täältä tullaan! o/ |
09-22-12, 2:37 AM
|
|
|
Offline Joined: Oct 2008 Posts: 36 |
Olen huono tekemään esittelyjä, mutta koetetaan :) Olen 27-vuotias nainen ja asun pääkaupunkiseudulla. Harrastuksiini kuuluu pelaaminen, anime/manga ja piirtäminen joka tosin on jäänyt vähemmälle näiden vuosien aikana Aloitin pelaamisen n.10-vuotiana ja ensimmäinen peli jota pelasin oli Monkey Island 2. Edelleenkin kyseinen pelisarja on mun suosikkini ja lähellä sydäntä. Muita todella hyviä suosikkeja ovat Final Fantasyt, Kingdom Heartsit, Naruto pelit, Mario Party pelit ja Mario Kart. Animea aloin katsomaan yläaste ikäisenä, kun kaveri näytti minulle animen nimeltä Ranma ½. Siitä asti olen katsonut animea ja jonkun verran lukenut mangaa. Anime/manga suosikkeja ovat Naruto, Mirai Nikki, Bleach, One Piece, Durarara!!, Elfen Lied, Code Geass, Death Note, Hetalia ja Tiger & Bunny. Katselen kyllä hirveän vähän leffoja mutta suosikkeja ovat Pirates of the Caribbean leffat.TV sarjoja tykkään katsella ja suosikkeja tällä hetkellä on House, The Big Bang Theory, NCIS Rikostutkijat ja Uusi Sherlock (BBC Sherlock) Luonteeltani olen ujo, joidenkin ihmisten mielestä hauska, itsepäinen ja ystävällinen. Kun opin tuntemaan ihmisen niin ujous häviää saman tien :D |
09-22-12, 2:13 PM
|
|
|
Offline Joined: Sep 2012 Posts: 87 |
19-vuotias miehenalku Vantaalta. Armeija alkaa tammikuussa joten sitten tulee vähän vietettyä oikeeta elämääkin : D. Pelaan, katson animea, laiskottelen ja roskapostaan ympäri internettiä. Oma listani on vielä hyvin kesken koska kaikkea ei pysty muistamaan tosta vaan ja dropattuja ei jaksa edes laittaa kaikkia kun niitä on niin paljon. Tosiaan aiheeseen eli animen alotin joskus pikkupoikana Pokemonilla ja muulla dubatulla shitillä, mutta pidin pitkään taukoa kunnes tänä vuonna innostuin uudestaan (tietty välissä joitakin katsonut randomisti, lähinnä yläasteen aikana). Nyt sitten voisinkin jo sanoa olevani suurkuluttaja.. : D Mangaa en oikeen innostunut koskaan lukemaan. Välillä jotain tullut luettua randomisti. Visual Novelit <3 Näitä on tullut häpeämättä hakattua jo kauan. En ala nyt sanomaan millanen anime on hyvää, vaan sanon ennemmin mikä on huonoa. Nykypäivänä kaikki hullu taistelu/mättö on automaattisesti ulkona katsottavien listalta. Poikkeuksia on sellaiset jotka vastaavat muilta genreiltään halujani. : D Modified by Nyaaaa, 12-30-12, 9:14 AM |
09-24-12, 11:49 AM
|
|
|
Offline Joined: Oct 2008 Posts: 207 |
Moro kaikki... Olen ollut tässä klubissa varmaan 3v, mut en muista olenko ikinä mitään kirjottanut tänne. Olen 19 ja mulla on intti 2013 heinäkuussa. Olen katsonut suht paljon animea ja tykkään myös pelata ps3:lla Dark soulssia, ajopelejä, jne. |
10-16-12, 11:15 AM
|
|
|
Offline Joined: Jun 2012 Posts: 142 |
Jaa kai sitä vois itsekin... Olen 24v. ja noista ikävuosista sen noin 20 käyttänyt animen parissa. Mitenkö voin muistaa, että niin kauan? Koska '92 tai '93 katsoin siihen aikaan hellyttävästi suomidubatun Ginga Nagareboshi Ginin eli tuttavallisemmin Hopeanuolen. Katsoin sen leikkaamattomana muutama vuosi sitten ja pari kertaa tais tulla itku ku järkytyin niin kovasti leikatuista kohtauksista :'D Sitten katoin sen vielä YouTubesta suomidubattuna uudestaan ja kyl se on omituinen leikattuna eikä ne dubit oo enää millään tavalla hellyttäviä... uskon, että jokainen 80- ja 90-luvun (alkupuolen) tuotos muistaa Hopiksen ainakin jollain tasolla :) Animen parissa jatkoin aktiivisesti vuodesta '93, kun maailman paras TV-kanava ikinä eli RTL2 näytti animea aamusta myöhäiseen iltapäivään nonstoppina. Okei, oli siellä muitakin laatuanimaatioita kuten Matka maailman ympäri 80 päivässä mutta suurin osa oli animea. Niistä päällimmäisenä jäi mieleen Attack no 1, joka on kyllä yksi ehdoton nostalgialemppari edelleen. RTL2 näytti paljon urheiluun liittyviä animeita siihen aikaan ja sitten tuli Sailor Moon, jonka seurauksena olin sitten tietysti pikkutyttönä aivan myyty. Suurimman osan tänne listaamistani animeista on semmosia, jotka oon nähnyt useampaan otteeseen jo 90-kuvulla ja ovat vielä melko pitkiäkin sarjoja. Monesta en muista enää paljon mitään, joten oon alkanut keräillä niitä aikuisiällä uudestaan katottavaksi. Oikeastaan oon itsenäisesti pyrkinyt laajentamaan aluevaltausta ja etsimään uusia animesarjoja tässä viimeisen neljän vuoden aikana. Niistä ensimmäisenä tuli Basilisk. Nyt tämän vuoden, lähinnä kesän ja syksyn, aikana oon sitten onnistunut useammankin uuden sarjan tuhoamaan ja lopettamaan ja pari lapsuudenajan sarjaa katsomaan ajatuksella. Johan tuli sepustusta... tämä ei kertonut musta itsestäni mitään muuta kuin kuinka TV-painotteinen mun elämä on ollut :'D Pelejä en juurikaan pelaa mutta eräs pelisarja on saanut mut ihan koukkuun. Amaranth Gamesin Aveyond pelisarja. Kannattaa kokeilla, jos vanhanajan 2D-grafiikka yhtään iskee ja toimii :) Nyt mua ahdistaa se, etten edes yrittänyt kirjottaa tätä kieliopillisesti järkevästi ja varmasti jätin useammankin pilkun laittamatta oikeaan paikkaan :< Jos olen irkissä, tottelen pääasiallisesti Quakenetissä nickiä Akane. Modified by annmaryjay, 10-16-12, 11:25 AM "If anything simply cannot go wrong it will anyway." ~ Murphy's 5th law |
12-23-12, 5:50 AM
|
|
|
Offline Joined: Jun 2012 Posts: 3 |
Jospas nyt viimeinkin saisin aikaiseksi kirjoittaa tänne jtoain pientä... :D Kauanhan tätä jo vitkuttelinkin. Eli hei, olen Oboke, DeviantART:ssa Obo-boy ja tottelen myös nimeä parsaninja (mm. Tumblr). Syntynyt olen vuonna 93 ja nainen/tyttö/pienitissinen eliö siis olen. Olen luonteeltani jokseenkin ujo, en tutustu helposti uusiin ihmisiin, mutta jaan erittäin mielelläni mielipiteitäni eri asioista ja rakastan pitkiä syvällisiä keskusteluja. (: Ensimmäiset koksketukseni animeen olivat perinteiset Muumit, Hopeanuolet, Pokémonit ja Digimonit. Vuosia myöhemmin, 12 vuotiaana, tutustuin mangaan Tokyo Mew Mewin kautta jonka äiti minulle puolipakolla osti ja varmasti katuu sitä ja kaikkea tätä rahanmenoa mikä mangaan on tullut syydettyä. Seurasin muutaman vuoden lähinnä shoujo ja mahou shoujo sarjoja kunnes Fullmetal Alchemistin ja Naruton kautta siirryin myös shouneniin, joista Naruto vei minut mukanaan. Kasvoin muutaman vuoden lähinnä mangaa lukien, animeen en keskittynyt kuin Ginga sarjojen suunnalta. Sitten tuli kuitenkin muutaman vuoden tauko jolloin en lukenut edes kovin paljoa mangaa samalla mielenkiinnolla mitä ennen. Nyt kuitenkin, vuoden 2012 kesän lopussa päätin ryhdistäytyä tämän harrastukseni parissa ja aloin seuraamaan syyskauden sarjoja joista muutamaan jopa rakastuin täysin. Animea on tullut kulutettua kohtalaisesti lyhyessä ajassa ja muutamia uusia suosikkisarjoja olen löytänyt. Toivon, että jatkan tämän harrastuksen kanssa vielä pitkään. :D Peleistä en ole ikinä ollut niin kiinnostunut. Pokémonien eri versioita on tullut pelattua kuusi vuotiaasta lähtien kun serkku latasi Redin ja Yellowin emulaattoreineen silloiselle koneellemme. Ei vain ole taitoa, aikaa tai jaksamista. Veikkaan kuitenkin jaksamista, olen luonnostani turhan laiska. :( Visual novellit kuitenkin kiinnostavat ja toivon, että jonkun sellaisenkin saisin joskus aloitettua. |
01-08-13, 10:11 PM
|
|
|
Offline Joined: Mar 2011 Posts: 80 |
Moi. Olen sane. Etelä-Pohjanmaalainen, 19 vuotias ihmishenkilö. Mun suosikkieläin on malaijanmuurahaiskäpy. Aloitin animen seuraamisen aktiivisesti tuossa joskus muutama vuosi takaperi. Pelaan liikaa videopelejä ja harrastan musiikkia yleisesti. Olen kohtuullisen introvertti persoona. Tässä näin tiivistettyvä kaikki ensisijaisesti oleellinen yleistieto. Modified by sanemurzu, 01-20-13, 10:18 PM Pingas Dinner Lotsa Spaghetti! |
01-15-13, 2:56 PM
|
|
|
Offline Joined: Mar 2012 Posts: 317 |
Heips (; Oon 16- vuotias tyttö Etelä-Pohjanmaalta! Käyn tällä hetkellä ekaa vuotta lukiossa. Oon kattonu animee jo aika kauan varmaan noin. 10-vuotiaasta lähtien. Mulla on kaksoissisko jonka kanssa olin aina :D (oon kyllä nykyäänki mut vähemmän ku se asuu nykyään eri paikkakunnas) nii, se pakotti mua kattoon animee. Inhosin aluksi tosi paljon, mutta mun sisko vaan yritti entistä enemmän saada mua kiinnostumaan animesta ja mangasta. Loppujen lopuksi se onnistuki siinä :DD Katon nykyäänki paljon animee mutta on jääny paljo vähemmälle (koska pitkä matikka XD ) Mut jos jtn hyvii sarjoja pitää mainita nii Fruits basket, Clannad,Tales of symphonia,Hyouka,kuroko no basket yms. Lisää tietoo saat kysymällä ;) |
04-01-13, 1:27 PM
|
|
|
Offline Joined: Apr 2012 Posts: 4 |
Jaa, esittäytyisinkö sitten vaikka. Olen 29-vuotias no-life harppu naiseliö jostain päin Suomea. Animea olen katsellut tietämättäni pienestä pitäen (ne klassiset sarjat, joita kaikki ainakin muinaisten polvien edustajat katto penskana, ennen kuin animesta oltiin edes kuultu), isompana vähän tarkoitushakuisemmin ja laajemmasta genrevalikoimasta. Pelaan liikaa, piirrän liikaa, kirjoitan liikaa, nysvään kotona suljettujen verhojen takana liikaa, soitan pianoa ja bassoa liian vähän ja haaveilen liikaa. Panostan ehkä myös kouluttautumiseen liian vähän. Selailen animusivustoja liikaa ja löydän jatkuvasti uusia (ja vanhoja) sarjoja, joihin kuluttaa lisää aikaa. Normaalit ihmiset luultavasti pitävät minua vähän outona. Sikäli, kun huomaavat olemassaoloni. |
05-13-13, 4:10 AM
|
|
|
Offline Joined: Jan 2010 Posts: 5 |
Terve, oon Asore ja asustan Tokiossa tämän vuoden ja vähän enemmänkin. Animua on tullut katsottua jonkin verran ja manga puolella ei nyt mitään hirveämmin ole tullut luettua JoJos Bizzare Adventurea lukuunottamatta. |