Forum SettingsEpisode Information
Forums
Pages (5) « First ... « 3 4 [5]
Post New Reply
Poll: Bakemonogatari Episode 4 Discussion


May 8, 2011 2:35 AM

Offline
Joined: Feb 2009
Posts: 3168
Once again I was getting tired of the first half, but then the second half happened...

Omg, the phone...
 
May 12, 2011 11:34 PM

Offline
Joined: Feb 2011
Posts: 373
I'm actually starting to really like this show, it's more intelligent than most series out there, hope that it keeps up like that.
 
May 26, 2011 11:40 PM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 14669
Another great episode, I'm a sucker for good dialogue.
"Yes, I have been deprived of emotion. But not completely. Whoever did it, botched the job."

- Geralt of Rivia
 
Jul 9, 2011 12:06 PM

Offline
Joined: Jun 2010
Posts: 555
wow good episode, ALOT OF TALKING, but meh!
 
Aug 1, 2011 3:23 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 378
Well, that was.. odd.
 
Sep 14, 2011 8:50 PM

Offline
Joined: Feb 2010
Posts: 3130
I really liked that episode.

I am officially... really into this dialogue.
 
Oct 16, 2011 6:53 PM

Offline
Joined: Jul 2010
Posts: 2351
what is this i dont even...
i wasnt even paying attention to their talking anymore, just the cellphone.


 
Oct 18, 2011 6:51 PM

Offline
Joined: Oct 2008
Posts: 60
Loving it up till now, the characters are amazing and I hope they keep it up.

Also wrote a bit more of what I think of the first 4 episodes in detail on:
http://kaevex.wordpress.com/2011/10/19/watching-now-bakemonogatari/
 
Dec 17, 2011 7:26 AM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 201
crazy show but really adorable! New ending was just great!
 
Dec 31, 2011 2:30 PM

Offline
Joined: Aug 2010
Posts: 3233
I'm hungry
 
Jan 2, 2012 8:40 PM

Offline
Joined: Mar 2010
Posts: 656
This episode was WAY to slow. It's bothering me that the last 2 episodes lean into this late episode of the arc. But, at the same time (knowing the end result) it's brutal trying to sit still and watch. It really didn't need all that extra plot stuck in there to get the point across. Unless this arc ends with a huge climax, it will honestly be the biggest waste of two episodes. Looking forward to the next!
 
Jan 15, 2012 10:06 PM

Offline
Joined: Mar 2009
Posts: 286
Terrible boring episode... 1/5
 
Jan 29, 2012 1:16 AM

Offline
Joined: Mar 2011
Posts: 377
I didn't much care for this episode. It was long and boring and nothing happened. I've officially given up on this series.
 
Feb 19, 2012 10:44 PM

Offline
Joined: Sep 2011
Posts: 9775
Started out pretty good but still wasn't as good as the previous episodes. A bit slow for my liking. xD
 
Apr 13, 2012 3:01 PM

Offline
Joined: Feb 2011
Posts: 2546
If the series will keep up with these shitty conversation episodes , I'm gonna screw up this anime ...
 
Jun 13, 2012 5:51 PM

Offline
Joined: Feb 2012
Posts: 805
Not bad, but I liked past episode better :/
 
Jun 17, 2012 9:40 PM

Offline
Joined: Oct 2009
Posts: 103
This show still manages to confuse me :/
<img src="http://myanimegraph.k.vu/trackers/Vampirius/95.png" />
If you want to tell me anything then please send me a PM (Private Message) because I will be most likely to see it.
 
Jun 28, 2012 2:09 PM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 533
I dono if it's the subs, but all this dialogue seems so damn random and doesn't even make any sense to me. After each episode I keep thinking to myself..wtf did I just watch?
 
Jul 5, 2012 11:48 AM

Offline
Joined: Nov 2011
Posts: 364
Basugasubakuhatsu Basugasubakuhatsu Basugasubakuhatsu

Baku<3

The expressive antenna is annoying, but I'm adoring how expressive the characters' faces are. Glad to see more Hanekawa. She is cute~

There is so much deja vu` in this series. o_o

Tale of Shinonome? I can't find anything on it. >_> What is it?
 
Jul 15, 2012 8:35 AM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 41
Davyu said:
I dono if it's the subs, but all this dialogue seems so damn random and doesn't even make any sense to me. After each episode I keep thinking to myself..wtf did I just watch?


I agree i tend to get lost sometimes it goes by fast makes my head spin lol
 
Aug 3, 2012 2:42 PM

Offline
Joined: May 2012
Posts: 18094
Nice episode a bit confusing but was interesting I find it a cool concept how they handle a couple of the points here in this anime!
 
Aug 7, 2012 1:48 AM

Offline
Joined: Nov 2011
Posts: 1973
This anime gets more interesting by the episode! XD

"I like to expose what people hide. I'm an intellectual rapist." - Furudo Erika
 
Feb 24, 2013 3:44 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 9555
Just look at the comments. Looks like they kept talking again may skip this episode.
 
Feb 24, 2013 4:18 PM

Offline
Joined: Jun 2009
Posts: 14669
GoldenBRS said:
Just look at the comments. Looks like they kept talking again may skip this episode.


You may as well just stop watching the series. It's pretty much all about the dialogue.
"Yes, I have been deprived of emotion. But not completely. Whoever did it, botched the job."

- Geralt of Rivia
 
Mar 12, 2013 3:27 PM

Offline
Joined: Sep 2011
Posts: 1489
Another meh episode. Some funny comments here and there, but the last one was a bit better.
The cellphone thing was weird but somehow interesting to watch :)
 
Apr 22, 2013 4:07 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 779
I liked the kanji transitions better for whatever reason in this episode. It seems that Araragi is meeting people who are plagued by some animal or aren't human or whatever. I'm not really into the show so much but I will finish it. The animation and style is definitely unique enough to be memorable at least.
-What do you mean life doesn't work like my Chinese cartoons!?
 
May 27, 2013 7:41 PM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 9476
"There stood a nihilistic high school boy who, for the second time, smacked around a grade-school girl until she blacked out."

"By which I mean me."

-Koyomi Araragi

"I have a tendency to watch shit,just look at majority of my currently watching list." -Me2016 ( ͡° ͜ʖ ͡°)👌
 
Jun 4, 2013 8:08 AM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 2356
Yeah hachikuji mayoi arc time!!

really love when araragi and hachikuji play together lol XD

the op is not really bad I think~ but still the ending is better :D

"My name is Kissshot-Acerolaorion-Heartunderblade...... the iron-blooded, hot-blooded, cold-blooded vampire."
 
Jul 10, 2013 8:10 AM

Offline
Joined: Apr 2013
Posts: 2134
This episode was at least better then the previous one.

The part when Hachikuji bit Araragi's fingers, ouch >_<

Can't wait to see the snail creature.
"My girlfriend is Pururin, and Pururin only!!!"~ Kaoru Yamazaki
 
Jul 16, 2013 2:43 PM

Offline
Joined: Jan 2013
Posts: 8728
Enjoyable episode.
 
Jul 18, 2013 10:45 PM

Offline
Joined: Jun 2013
Posts: 80
Way too much dialogue for me. Hope something actually happens in the next one.
 
Jul 19, 2013 4:17 AM

Offline
Joined: Oct 2010
Posts: 119
Good episode. I'm intrigued by all the characters and the very slow progress of the story. Keeping things interesting with all the art style changes and imagery during the talking isn't bad either lol.
 
Jul 19, 2013 1:24 PM

Offline
Joined: Jul 2012
Posts: 553
I hope this arc will end soon, I feel like I wasted 40 min watching a guy in a park
 
Sep 15, 2013 10:04 AM

Offline
Joined: Nov 2012
Posts: 49
I can think of 3 possible things that may be happening:

1.The subs I'm watching are very bad and I don't understand anything
2.I'm so silly that I don't understand anything
3.I'm not supposed to understand anything

Hmmmmmmm
 
Dec 19, 2013 4:40 AM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 2948
im really liking the music and random transition like things
"Urushibara Ruka. The mannerisms and voice of a woman... No... More feminine than any woman. But he's a guy. Taller than Mayuri, but so very thin... But he's a guy. Looks great in a miko outfit... But he's a guy. It's already twilight And yet, it's so hot. The cicadas are crying. But... He's a guy."
 
Dec 24, 2013 12:37 PM

Offline
Joined: Oct 2013
Posts: 1193
Don't beat up little kids... :L
 
Dec 25, 2013 6:50 PM

Offline
Joined: Aug 2013
Posts: 4163
This episode was ok. Some scene were too long (like the phone conversation).

This show is really confusing, I like the art style, but it make it difficult to follow the action with all that happen in the screen.

The fight was funny, even if it was random and pointless.

Mayoi is bribed so easily...
«Time is passing so quickly. Right now, I feel like complaining to Einstein. Whether time is slow or fast depends on perception. Relativity theory is so romantic. And so sad.»
- Kurisu Makise a.k.a. The Zombie
 
Jan 4, 2014 3:32 PM

Offline
Joined: Jun 2012
Posts: 4410
tsundere-chan and her office supplies.
They looked like a couple, especially with her outfit that was nice. . though they were so far apart haha
 
Jan 29, 2014 1:34 AM

Offline
Joined: Jul 2013
Posts: 5119
I laughed at the Arararagi-san... hahahah

and what's with those red scene and black scene and shit??

too much talk.. boring
Hawk <3
 
Feb 9, 2014 5:56 PM

Offline
Joined: Dec 2009
Posts: 550
I dig the music, mimicking a buncha good jazz & blues songs.

I like how the editing keeps your attention even when there's not so much going on.

Guess next episode they'll deal with the snail and she'll get to go home :) .
Such junk...
 
Feb 22, 2014 1:35 AM

Offline
Joined: Sep 2013
Posts: 201
is it just me or is kirino/kyousuke like a downgraded version of hachikuji/araragi...

anyways, loving this all. so glad i decided on giving this a try.
wow
 
Feb 26, 2014 7:29 PM

Online
Joined: Apr 2013
Posts: 7229
Tsundere strikes! Haha. Learned that if you're gonna punch a grade schooler, you need to tell them why, lol. As always, mighty impressed, I'm hooked
 
Mar 28, 2014 5:02 PM

Offline
Joined: Oct 2012
Posts: 38
holy crap this episode was boring
 
Apr 21, 2014 4:54 AM

Offline
Joined: Dec 2013
Posts: 1958
I can't wait to listen to the 5th OP <3 Main reason why I started watching this series
 
Apr 26, 2014 3:51 PM

Offline
Joined: Jun 2013
Posts: 61
WTF did I just watch ? 1/5
 
May 9, 2014 7:18 AM

Offline
Joined: Mar 2014
Posts: 145
I can't stop listening to them! The show emits a strange feeling through the extravagance of the sceneries (e.g. the telephone scene) and the dialogs *.*
 
May 31, 2014 8:51 PM

Offline
Joined: Mar 2014
Posts: 2468
hitagi can be scary sometimes.
he again , Smack a grade-schooler and feel like a proud idiot .
I sense some "love" in the air !!
So she is a spirit or ghost!? that's why she can sense feelings. All entities I think can do that.
Tetris and the other game lol!!
Signature removed. Please follow the signature rules, as defined in the Site & Forum Guidelines.
 
Jun 18, 2014 9:41 PM

Offline
Joined: Jan 2014
Posts: 1851
Lol he smacked her unconscious again, way to go
 
Jul 3, 2014 9:53 AM

Offline
Joined: Mar 2008
Posts: 2711
This arc sucks, really the dialogue bores me to death since I don't care for that small girl. Well next episode seems to be the last episode for this arc so I'll just have to bear with it.
I hope the next arc will be better
 
Aug 20, 2014 12:13 PM

Offline
Joined: May 2009
Posts: 266
Pf... this ep was pretty boring. Got to watch some other anime before continuing this one.
 
Pages (5) « First ... « 3 4 [5]