MyAnimeList.net

czwtb's Comments

czwtb's Profile
399 Comments, Pages (20) [1] 2 3 » ... Last »
Rethardus | Yesterday, 1:19 PM
Fuck ik had een megalange tekst getikt en fucking internet zat vast... Pff word daar zo gedemotiveerd van, had alles zo goed verwoord.

Ik vind uw einde goed, tis ook zoals ik het zou willen. Ma ik ben gewoon bang dat George gaat uitrekken, omdat Ippo sowieso eerst nog tegen Ricardo Martinez moet vechten, om daarna in een nieuwe klasse te geraken waar hij newbie is. Om dan opnieuw te klimmen om tegen Miyata als uitdager vs champion te vechten. Dit gaat nog héééél lang uitgerokken worden, en daar heb ik echt geen zin in.

Naruto is met veel ups en downs, en ik geef u ook gelijk daar in. Ik vind het superonrealistisch hoe Sasuke met een dom gesprek overtuigd kan worden. Hoe Orochimaru na al die jaren bad guys zijn gewoon meegaat met Sasuke, die hem overigens vermoord heeft... Karin ook, verschijnt uit het niks, na een jaar lang niks meer van haar gehoord te hebben in de serie. Ze heeft het Sasuke ook zomaar vergeven nadat ze zwoer om hem nooit meer te vertrouwen... Volgens mij heeft Kishimoto zich gewoon vastgeluld in zijn verhaal, en wou hij oplossing bedenken om Sasuke weer goed te laten worden (da wou hij SOWIESO in het begin al). Maar omdat hij niks kan bedenken komt hij met zo een goedkope oplossing. Echt frustrerend.

Over Bleach, ik heb al jaren niet meer naar de anime gekeken, en de manga, ik vond het ook pokkesaai. Maar ik had niks te doen en vroeg me af of de manga veel beter zou zijn dan de anime. Daarom herlas ik het opnieuw van het begin, en inderdaad, er waren veel saaie chapters bij die overigens nergens op slaan (veel gerecyclede concepten, zoals Ichigo zijn krachten kwijt). Maar ben nu weer up to date, en moet zeggen dat nu veel mysteries verklapt worden waar lezers al tijdje mee in zitten. En net nu moet ik elke week wachten, net als het spannend wordt. First world problems hé :p.

Over wat komedie al dan wel of niet is, er zijn niet echt veel zuivere komedies. Alles is altijd wel half komedie, half slice of life / ecchi, shounen. Denk aan One Piece, het is ook een shounen komedie. Ik vind K-on een volwaardige komedie, omdat het gebaseerd is op een 4 koma, manga waarin elke pagina wel een gag heeft. Het is gewoon zo dat alles in 1 geheel wordt geplakt in de serie, met een verhaal er bij. En dat is hetzelfde verhaal met Chuunibyou, ge gaat niet zeggen dat de serie niet hilarisch was. Alleen doen ze er een beetje drama bij om het spannender te maken, en dat was bv. ook zo met afstuderen en Azusa.

Over Ohba en PCP, ik vind Ohba in het algemeen zeer sterk in concepten uitvinden, maar hij is echt slecht in uitwerking. Zijn personages zijn altijd leuk aan de buitenkant, maar als ge dieper graaft stellen ze nooit veel voor. Wie is Light, behalve de kerel die superintelligent en evil is? Wat denkt hij over zijn ouders? Zelfde met Bakuman, Mashiro is gedreven en getalenteerd in tekenen, maar wie IS hij? Hij is vriend van Takagi en verliefd op Miho. Nogal lame als iemand zoiets over uw persoonlijkheid zegt he? We kennen hem echt amper als ge erover nadenkt. Als er een chapter zou zijn waarin Takagi en Mashiro van persoonlijkheid verwisselen, zou niemand amper iets merken, zo hard lijken die op elkaar, en zo hard zijn ze niet uitgewerkt. Zijn praktisch 2 dezelfde personen, enigste verschil is dat de ene schrijver is, en de andere tekenaar. En hun gezicht.

Het is een haat/liefdeverhouding met Ohba. Ik vind zijn manga's echt altijd (lol 2 series) superinteressant, maar ik verwacht altijd veel meer, vooral voor een schrijver die zo razend populair is. Zelfs een K-on, een slice of life, doet het beter met character development.

Rethardus | Yesterday, 8:50 AM
Tien jaar Ippo zie ik echt niet meer zitten, die kerel schreef al manga in de jaren 60 dacht ik, dus weet ik niet of dat hij nog lang kan doorgaan zonder seniel te worden XD. Hopelijk rondt hij het echt af, zelfs manga die minder lang bestaan zijn al aan het afronden (Naruto, Bleach, ...).

Ja, ik heb series die ik zot grappig vind, maar meeste hebt ge al gezien, of heb ik u al aangeraden. Een van de beste vind ik Kannagi, maar vele mensen vinden het slecht, wat ik totaal niet snap. Is het omdat de kleuren zo droog zijn? Omdat het niet hele tijd tiet-tiet-tiet is? Omdat de hoofdpersonage niet moe genoeg is? Snap het echt niet, maar vond de humor een beetje interessanter dan gewoon grap achter grap. Bij Kannagi was heel de aflevering met verhaal als een doorlopende een grap, à la South Park. Zo heb ik het eigenlijk graag. Andere humorseries die hoog op mijn lijst staan: Azumanga Daioh, Lucky Star, Nichijou, Danshi Koukousei no Nichijou, Detroit Metal City, K-on, Chuunibyou demo Koi ga Shitai!, zoals ge ziet, veel ervan zijn Kyoto Animation. Doet Tamako Market er ook nog maar bij.

Hyouka, ik zag het concept zo hard zitten, en hoopte dat de misdaden een beetje meer gewiekst in elkaar zitten, maar nee. Ik verwacht geen moord en brand, zoals vele anime doen, en ben blij dat het eens gaat om het alledaagse. Met het concept ben ik het volledig mee eens, maar de uitvoering er van vind ik fake, ver van de bed show, en ongeloofwaardig. Denk aan Satoshi die zijn liefde voor Mayaka ontkend, heel zijn redenering was veel te ver gezocht, en waarom? Omdat ze niet meteen tesamen zou zijn, en ze wouden een "diepe" reden zoeken. Alsof een 16-jarige kerel zo rationeel nadenkt over liefde. Heck, zelfs een kerel van in de 50 zou niet zo denken, liefde is liefde, het is een heel irrationele emotie.

De misdaden zijn ook vaak heel voorspelbaar, wist bijna altijd op voorhand wie of wat er gebeurde, en de redeneringen zijn vaak ook rond de pot gedraaid. In plaats van van 1 naar 2 te gaan, wat doen ze, ze zitten vaak veel te ver te zoeken waardoor ze 1.1, 1.2, 1.3; ..., en dan pas tot 2 komen. Weet niet of mijn uitleg veel sense maakte, moet gewoon specifiek voorbeeld geven. Vaak kunnen dingen ook opgelost worden zonder hun extreem verre redenering. Oreki en Chitanda die vastzitten, wat, hij kan wel een gat maken dat net groot genoeg is, maar geen muur doorbeuken? En dat ze kleine misdaden oplossen, tot daar aan toe, maar ze doen er ook gewoonweg veel te dramatisch over. Bij PCP was het echt iets speels, ze weten dat hun misdaden niks uitmaken, maar hun uitvoering en impact kwam veel harder aan, net omdat we weten dat ze het voor de lol doen. Bij Hyouka is de drijfveer nogal zwak: Chitanda is nieuwsgierig, dus ik moet het doen. Daarmee hebben ze ook een hele personage laten evolueren, namelijk dat Oreki "besmet" wordt met haar nieuwsgierigheid. Veel te easy...

Ge moet mijn filmkes niet echt zien, zijn slechts kleine oefeningen :p, maar idd, ik sta zelf ook te popelen om nieuwe kortfilm te maken.

/End rant

Rethardus | Yesterday, 5:12 AM
Ik denk ook dat hij het met opzet doet, omdat hij Miyata zo lang mogelijk probeert uit te stellen, en daarom heeft hij Itagaki geïntroduceerd. Maar hij voelt ongelooflijk hard aan als een Miyata 2.0, en daarom boeit het me geen reet wat er met hem gebeurd. De rivaliteit tussen Ippo en hem is ook puur langs zijn kant, dus is het al helemaal niet spannend meer.

Da kan wel zijn wa ge zegt over Seto no Hanayome, maar da kan ik ni weten omdat ik het nog niet gezien heb. Wou er lang geleden aan beginnen, maar nu ga ik het eens doen nu ik er weer aan herinnerd word.

Er zijn inderdaad mensen die het doen, maar die zijn in harde minderheid, en hun scores in reviews komen dan ook niet overeen met hoe de gemiddelde score er uit ziet, dat bedoel ik meer. En over de studio's, ik lette er ook niet bewust op, maar het is zoals met regisseurs met echte films, of series van HBO, op den duur ziet ge een patroon in kwaliteit. Het is niet zozeer dat ik zeg: het is Kyoto Animation, dus is het goed. Het is eer omgekeerd: het is goed, en dan zie ik dat het wéér Kyoto Animation is. Er zijn ook series van hun die ik minder graag heb, denk maar aan Hyouka, wat een teleurstelling was dat. Dus nee, het maakt mij ook niet uit OF Kyoto Animation het heeft gemaakt, wel dat er goede series zijn, en meestal maken ze dat wel.

Nee, ik zit niet op kot, voel me een beetje schuldig dat ik 2 jaar verspild heb. Mijn jaar is eigenlijk praktisch gedaan, dus nee, ik maak niet zo een kortfilm. Dat is voor mensen in het 3e jaar pas, en ik moest 2e opnieuw doen. Ik heb wel allemaal opdrachtjes moeten maken, en die heb ik meestal geupload op mijn Youtube account.

Rethardus | 05-23-13, 11:52 AM
Ge hebt gelijk over Ippo, en daarom moet de mangaka er gewoon een eind aan maken, ipv. de serie uit te melken. Maar das makkelijk gezegd voor mij, iemand die niet van manga schrijven moet leven. Het is gewoon niet zo spannend meer, en we hebben alles zowat al gezien. Hij probeert origineel te doen, zoals met Woli, maar vaak is het eer belachelijk dan goed. Ik vind sommige chapters wel slim gevonden, zoals da ge via de ogen kijkt van de uitdager ipv. Ippo. Het is ook niet zo dat alles al gebruikt is, hij heeft nog heel veel spannende matchen voor zichzelf uitgepland, maar hij zit het elke keer uit te stellen (Miyata, Sendo, Volg, Ricardo). Van mijn part mogen ze minder tonen wat die andere uitspoken, zoals Aokimura of Itagaki.

Ik heb Seto no Hanayome nog niet gezien, maar het lijkt me wel leuk. Vind het trouwens raar da ge het er mee vergelijkt gewoon omdat het ook over zeemeerminnen gaat :p.

Ik vind gewoon scores op veel sites in het algemeen niet kloppen, ook zoals imdb ofzo, waar dat actie en explosies veel meer gewaardeerd worden dan een "saai" verhaal. Meestal vind ik reviews bij games veel meer kloppen dan bij films of series, gewoonweg omdat mensen daadwerkelijk factoren uit elkaar halen zoals graphics, gameplay, muziek, etc. Bij anime wordt er bijna helemaal niet gelet op animatie als amateurs reviewen, en al zeker niet op character development.

Over die concepten, natuurlijk ben ik er ook zot van, anders zou ik niet zoveel anime kijken :p. Maar bij slechte anime valt dat altijd enorm hard op, terwijl goede anime er nog goed mee wegkomen. Al hoop ik soms dat series daar aan werken, en ik vind echt dat Kyoto Animation een van de weinige studio's is die het doet. Die letten echt op enorm kleine details die daadwerkelijk ook uitmaken.

Over Brussel, dat is omdat ik weer gebuisd ben op het KASK. Maar ik ben veel blijer in Brussel dan in Gent. In Brussel beoordelen ze me tenminste op techniek, en niet zo abstracte zever over kunst. Ik heb ook veel bijgeleerd op het KASK, en snap da er heel veel dingen leunen op onoriginaliteit, maar om helemaal niet op techniek te letten, da vind ik gewoon dikke bullshit. Ge moogt met lelijkste animatie afkomen, als ge een beetje "experimenteel" doet laten ze u er door. Nu is er veel meer houvast, weet ik wat ze van mij verwachten, en moet ik ni me kritiek zitten als "ik voel het niet".

Rethardus | 05-23-13, 7:28 AM
Ik durf uw spoiler niet te openen, maar ik denk da ik weet waar ge naartoe wilt. Ge hebt het toch niet gelezen he? Zo niet, dan ga ik de spoiler lezen. Bedoelt ge da Eren die reus stiekem is? Tis ook maar een gok bij mij, maja.

En bij Ippo vind ik het idd altijd heel leuk gevonden hoe hij toch wint op het einde, ik heb altijd het gevoel dat hij gaat verliezen. De laatste tijd in de manga (ik lees het al een half jaar nie meer, ik spaar da op) vond ik het wel heel lame, dat het puur uit "guts" is da hij wint. En niet een of ander meesterlijk techniek dat hij ter plaatse uitvindt (zoals van orthodoxe stand naar south paw gaan).

Ik vind Muromi ook geen topserie, wel iets leuks om efkes te zien, omda ge zei da ge Aiura tof is voor heel kort te bekijken. Zitten ook wel veel typische Japanse humor en folklores in, dus weet ik niet of ge alles snapt.

De scores op MAL vind ik heel ongeloofwaardig, omdat mensen raten op hoeveel ze genoten hebben van een serie, en daarmee sluiten ze ook alle genres uit die ze gewoonweg niet graag zien... Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat mensen rare anime zoals Paranoia Agent niet leuk vinden, maar is dat daarom een slechte anime?

De top 3 ben ik zeker niet mee eens, alsof Brotherhood de beste anime ooit is... Al snap ik waarom het op plaats 1 eindigt, gewoonweg omdat het vele kijkers aanspreekt, en het kwalitatief ook dik in orde is. Ik raad het u wel aan als ge een toffe shounen wilt kijken. Gintama heb ik nog niet gezien, en Steins;Gate moet ik u gelijk geven, ook al heb ik enorm van die serie genoten. Zitten heel veel paradoxen in, die de domste kijker zelfs al kan voorspellen, bv. dat ze terug gaan naar de oorspronkelijke tijdslijn waarin Kurisu(tina~) sterft. Om het een beetje samen te vatten: Japanners letten gewoon heel veel op concepten, coole situaties (werelden). Zoals mensen die leven in een ninja-wereld, piratenwereld, een kerel met een boek die mensen kan laten sterven, allemaal ijzersterke concepten. Maar ze werken het nooit uit, en teren meer op het idee: hoe kan ik de lezer / kijker boeien door spannende situaties te creëeren. Maar een algemeen moraal, of mentale evolutie in de personages? Zo goed als nooit... Maar dat is hoe dingen gaan in anime in het algemeen, en als er dan een paar zijn die het goed doen, dan ben ik wel enorm fan.

Rethardus | 05-22-13, 11:54 AM
Ja ik ken nog mensen die da doen. Ik ken een maat (Sam Portael) die da deed netwerk ook in Syntra, is wel net afgestudeerd. Kweet ni of het dezelfde school is, bestaan er meerdere Syntra's me netwerkbeheer?

Kunt ge ni bij de ombudsman gaan als die kerel zo een klootzak is? Aan zulke mensen kunt ge niet veel doen... Ge zult het van uw collega's moeten hebben.


Ja ben wel blij da ge kritisch zijt over die anime, nie veel mensen doen da, tenzij het niet leuk is om naar te kijken. Ik vind da een rare reden om niet kritisch over iets te zijn, gelijk dat iets perfect is gewoon omda het entertainend is.

Ik vind Eren ook een heel vlak personage, heeft niks van motivatie da geloofwaardig is. Eigenlijk niemand in de serie. Dat is vaak het probleem met anime/manga trouwens, vaak een heel goed concept, en dan doen ze er niks, of niet genoeg mee. Door zo te redeneren krijgt ge vaak series met ouders, die puur bestaan gewoon om vermoord te worden zodat hoofdpersonages kwaad worden...

Over die shockfactor, dat is voor mij de enigste reden om verder te kijken eigenlijk.

Ook al ziet alles er veel slechter uit dan in, pakt Ippo, bij Ippo gaat ge u elke keer afvragen: hoe gaat hij zichzelf hier uit redden? Bij Titan heb ik dat helemaal niet, maar ik vraag me af of het aan de serie ligt, of aan mij. Heb sowieso het gevoel dat het goed gaat komen met Eren, tis er vingerdik op gelegd.

Ik zal Aiura eens kijken, slechte cijfers op MAL wel, maar totaal niet te betrouwen hoe mensen hier raten.

Namiuchigiwa no Muromi-san van dit seizoen is trouwens ook zoiets. Tien minuten per aflevering ofzo, allemaal korte gags, vind het wel leuk en serieus underrated. Heel mooie animatie, en ik vind dat de stijl eens iets anders is dan doorsnee anime.

Rethardus | 05-22-13, 6:19 AM
Ik heb hem nog niet gezien, bedankt voor de link.

Man, ik kan het geloven da het zottenwerk is. Hele tijd van richtingen veranderen, da is gewoonweg demotiverend. Misschien moet ge zoeken naar wa da echt uw passie is. Ik ben ook 2 keer gebuisd voor animatie, maar tis wel iets waarvan ik weet da ik het met plezier doe.

Over Titan, ik vind het een coole anime, maar toch een paar opmerkingen. Hun animatie is zo cool gedaan bij goede stukken, zoals hun OP, eerste aflevering,.. Ge moet eens random aflevering pakken en naast de eerste zetten, wereld van verschil. Wa ik ook beetje storend vind is de tempo van de serie. Ze gaan in de eerste afleveringen supersnel. Van zijn jeugd, helemaal naar het afstuderen van academie in een paar afleveringen. Als ge aandacht aan legerdienst spendeert, doe het dan goed, anders mogen ze het van mijn part gewoonweg volledig skippen. Dan wanneer Eren opgegeten wordt, dan proberen ze de serie ineens uit te rekken voor suspensie. Beetje contradictorisch.

Al bij al, wel een spannende serie die ik elke week direct wil downloaden. Uw mening?

Rethardus | 05-20-13, 2:35 PM
Yo lang ni meer gesproken Thibault!

Nee, ik boks ni meer, zit ni meer in Gent, spijtig... Wil wel naar alternatief zoeken ergens in mijn buurt. Ik volg het soms wel, gelijk me Gent boksgala, vind da nog steeds vet, weet wel ni waar ge da op tv kunt kijken :(.

Ik denk wel da ik er door ga zijn, tzal wel moeten, of ik ga moeten werken... Tis wel minder kunstzinnig of KASK, dus veel meer richtlijnen, en ik weet dus wa ik moet doen. Allemaal heel technisch. Hoe is het met u? Wa volgt ge zoal van dit seizoen? En doet ge nog dezelfde richting?

lunaillumina | 05-09-13, 10:03 PM



roriconfan | 05-05-13, 4:07 AM

witheld | 04-30-13, 5:00 AM
I would like to go to US but probably more realistic choices is Taiwan.
Yeah, I've done LFS last semester for my final project. If you want to do it be prepared that it will be repetitive at some points, the guide book is unclear sometimes, and google-material for something linux-related is always limited. But it's still a good experience and you will learn a lot of things about linux.

witheld | 04-30-13, 3:07 AM
I'm currently in my 2nd year, normally I would study IT for another 2 years, but I'm considering to continue my study to graduate school, since I wanted to have some experience living abroad (and hopefully I can work abroad too).

If you have some trouble with Linux maybe you could try building linux from scratch (http://www.linuxfromscratch.org/). Building your own linux distribution is pretty fun and if you has done it you can gloat to your friend that you have created your own OS! And after finishing it you will reaally appreaciate what a great thing modern OS is, haha.

By the way, I have just finished SSY and it's great! At some point I started to stop caring about it's characters and considering dropping it, but the finale episode is really amazing one. It's a really great series and if you are dropping it because of the yaoi you should continue it because after THAT episode you're not going to see any yaoi scenes anymore.

witheld | 04-17-13, 8:32 AM
Oh, I think it's called vocational school or something. By the way I'm currently studying networking too, I just got into the parts where I study DHCP and DNS haha. How do you study networking there, do you use real computer network or a virtual one/using Linux UML ?

witheld | 04-17-13, 1:12 AM
Yeah you should definitely read it if you have time. I am currently studying computer science by the way, are you an university student too?

witheld | 04-16-13, 9:19 AM
That's still really great internet man! There is probably very few people in my country who have that kinds of connection.

I don't mean that kinds of "relation." You see, most people who rate OMK so high definitely do it not because of the ecchi parts. Those parts are simply used as a device for telling a really really brilliant story about redemption. You should read it if you have time, you'll be surprised about what it have in store.

witheld | 04-15-13, 12:33 AM
Whoa, really? Personally I think 2nd ep is actually weaker than the 1st. Sadly they seem to reorder the story though, so probably you will not see any action sequence until ep4. I think you will like next episode more, there will be room for some character development.

30 MBps is crazy! I'm so jealous! How much do you pay for that?

Well, if you are kind of introverted like me, and looks down in people like, "Whoa, everybody is so stupid!" in school, I give OMK serious recommendation. It's surprisingly very touching if you can sympathize with the MC.

witheld | 04-13-13, 6:06 AM
Well, what's that thing you put in spoiler tag? I have paranoia with spoiler so I'm not going to open it until I finished SSY, hahaha.

I read Baccano! synopsis and it seems interesting, definitely will watch it.

As for SnK, you should give it chance until episode 5/6, and if you still don't like it, I guess it's just not for you.

I live in big city so getting good connection here is not a much of problem (different matter when you live in obscure areas). But I'm just an undergraduate student living alone so I could only afford internet that goes to ~100/200 KBps. I'm pretty lucky though since I go to university which have great connection (If I'm lucky I can get about 10 MBps) so downloading anime is not a problem. What's more anime and manga is really popular here, so I usually don't even need to download it myself, just get it from my friends. But I guess that speed is still slow when compared to Europe, eh?

And I noticed you dropped Onani Master Kurosawa after 1 chapter, why is that? I guess the concept itself is pretty disgusting, so I kind of understand.

witheld | 04-13-13, 3:22 AM
Nah, my internet here in Indonesia is soo slow, would be hard to get good watching experience with my connection. I think I would watch it later, after I finish maratoning Zetsuen no Tempest, Psycho-Pass, and SSY.

I heard good things about Baccano!, but since I'm bad with names I fear it would be too confusing for me. Will I still be able to enjoy it without fully remembering the character names?

By the way, I had a good look on your list and I'm 90% sure you will like SnK (if it turns out as good as the manga). What do you dislike about the first episode anyway?

kickthebucket | 04-12-13, 1:23 PM
rofl xD

kickthebucket | 04-12-13, 12:43 PM
had ik met eikoku koi monogatari emma
en dan zijn der mensen die zeggen dat death note ondergewaardeerd is hahaha :D

Pages (20) [1] 2 3 » ... Last »
Help     FAQ     About     Contact     Terms     Privacy     AdChoices